Wie wordt de nieuwe Oranje-captain?

Eef de Kip

Well-known member
Dan moet de Vrij geen directe tegenstander hebben. In Itali? heeft hij dat niet en dat werkt prima. Daar is hij een soort van stofzuiger.
Voor mandekker komt hij echt niet in aanmerking.

Dat is toch ook de primaire rol van van Dijk? In Itali? speelt hij toch ook in een centrum met 2 verdedigers?
 

Eef de Kip

Well-known member
Mwah, naast v Dijk en de Vrij zie ik dat wel zitten hoor. Maar veel beters hebben we idd niet hoewel ik nog steeds denk dat je met dit drietal geen wereldtop bent maar wel mee kan doen in de subtop.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wie wordt de nieuwe Oranje-captain?

Lang heeft het centrum bestaan uit Heitinga en Mathijsen. Die waren toch nog ook weer niet echt van een veel hogere categorie dan De Vrij, Van Dijk en De Ligt?

Ik vind het probleem eerder liggen bij de keepers, het middenveld en de voorhoede. Maar dan nog behoor je straks met het EK 2020 je te kwalificeren.
 

Eef de Kip

Well-known member
Klopt. Vlaar deed het in Brazili? ook prima en dan denk ik toch echt dat de Vrij en v Dijk een klasse beter zijn. Maar idd, blindstaren op het centrum lijkt me ook te kortzichtig. Spelers als Promes, Wijnaldum en Strootman moeten hun clubniveau ook is proberen te halen bij Oranje, dan wordt het nog wel wat denk ik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat je Strootman ook anders moet gaan gebruiken. Die heeft de laatste jaren toch regelmatig als meest defensieve middenvelder gespeeld. Los daarvan heeft hij natuurlijk ook totaal zijn niveau niet gehaald. Maar ik weet niet of dat nou een Oranje ding is of hij gewoon permanent minder is geworden door het vele blessureleed.
 

Batigoal

Well-known member
De Vrij wordt het dus.

Wellicht off topic maar met een centrum de Vrij en van Dijk kun je internationaal toch goed meekomen. Ik hoop dat ze is een wedstrijdje of 10 samen kunnen spelen.

En gecombineerd met het middenveld Sneijder-Strootman-Wijnaldum hadden we ons op papier best kunnen kwalificeren voor het WK. Maar ja, in werkelijkheid halen die spelers lang niet altijd hun clubniveau.

De taak voor Koeman wordt om een winnaarsmentaliteit in dit team te krijgen, want je krijgt niet opeens de beschikking over betere spelers.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De taak voor Koeman wordt om een winnaarsmentaliteit in dit team te krijgen, want je krijgt niet opeens de beschikking over betere spelers.

Sterker nog, in vergelijking met een paar jaar terug is het alleen maar minder waar we het mee moeten doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sterker nog, in vergelijking met een paar jaar terug is het alleen maar minder waar we het mee moeten doen.

Klopt. Anderzijds was een Robben vaak niet helemaal fit of zelfs geblesseerd. Sneijder en Van Persie zijn de laatste jaren ook niet top geweest. Maar er moet gewoon een team staan en dan zou kwalificatie geen probleem moeten zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Sterker nog, in vergelijking met een paar jaar terug is het alleen maar minder waar we het mee moeten doen.

Nog sterker, zelfs in vergelijking met een paar maanden geleden (de beschikbaarheid van Robben en een wedstrijdfitte Sneijder) is het minder.
 

Mario

Well-known member
Op zich wel goed dat je dit jaar ook hoofdzakelijk tegen sterke tegenstanders speelt. Je zal waarschijnlijk een aantal keer hard onderuit gaan, maar wellicht kan je ook mentale hardheid creeeren. Wat dat betreft ben ik echt wel benieuwd naar de komende interlands, en hoe Koeman het allemaal neer zal gaan zetten.
 

Pascallovic

Well-known member
Op zich wel goed dat je dit jaar ook hoofdzakelijk tegen sterke tegenstanders speelt. Je zal waarschijnlijk een aantal keer hard onderuit gaan, maar wellicht kan je ook mentale hardheid creeeren. Wat dat betreft ben ik echt wel benieuwd naar de komende interlands, en hoe Koeman het allemaal neer zal gaan zetten.
Het zegt helemaal niks die wedstrijden. In 2015 en 2017 wisten we ook vriendschappelijk van Spanje en England te winnen. Voetbaltechnisch of in de kwalificatie zijn we ook niks met die zeges opgeschoten. Die kwalificatiewedstrijden zijn belangrijk, wat er allemaal daarvoor gebeurd zegt niks. Niet als we winnen, maar ook niet als we er in de Nations League kansloos afgaan.
 
Bovenaan