Wie wordt de nieuwe Oranje-captain?

gevegt

Well-known member
Ja, volgens mij hoeven we daar echt geen discussie over te voeren. Koeman is helemaal lijp van hem en hij heeft van alle Nederlandse spelers nu de hoogste status en dus het meeste aanzien.

Dat klinkt al iets beter.
Als je naar status kijkt kunnen Wijnaldum of Blind ook nog in aanmerking komen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik volg Gijp en ga voor De Vrij, maar ik kijk weinig buitenlands voetbal.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat klinkt al iets beter.
Als je naar status kijkt kunnen Wijnaldum of Blind ook nog in aanmerking komen.

Wijnaldum vind ik een prima speler, vooral bij Liverpool, maar hij is niet echt een leider. Van Dijk heeft daar in de korte periode dat hij er is de hele verdediging naar zijn hand gezet. Hij stuurt de ploeg van achteruit. Blind is niet eens geselecteerd, dus die wordt het sowieso niet.
 

gevegt

Well-known member
Wijnaldum vind ik een prima speler, vooral bij Liverpool, maar hij is niet echt een leider. Van Dijk heeft daar in de korte periode dat hij er is de hele verdediging naar zijn hand gezet. Hij stuurt de ploeg van achteruit. Blind is niet eens geselecteerd, dus die wordt het sowieso niet.
Wijnaldum heeft als aanvoerder PSV naar het kampioenschap geleidt. Komt bij dat hij veel meer ervaring heeft op het hoogste niveau.
Ik ben niet tegen van Dijk, maar het zou wel heel snel zijn.
 

erka

Well-known member
Het wordt Van Dijk, dat lijkt mij ook kraakhelder. Onderhand heeft hij ook wel de status. Hoezo te snel?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wie wordt de nieuwe Oranje-captain?

Te vaak geblesseerd en Van Dijk komt op mij wat meer als een leider over.

Blessuregevoeligheid is inderdaad wel een issue, maar is Van Dijk altijd fit geweest? Qua persoon vind ik De Vrij stabieler ogen en heeft meer ervaring met de band. Wat Gijp zei heb ik het idee dat het voor Van Dijk goed is om op zichzelf te focussen.

Wijnaldum zou logisch zijn ware het niet dat hij meestal onzichtbaar is in het Nederlands elftal.
 

gevegt

Well-known member
Blessuregevoeligheid is inderdaad wel een issue, maar is Van Dijk altijd fit geweest? Qua persoon vind ik De Vrij stabieler ogen en heeft meer ervaring met de band. Wat Gijp zei heb ik het idee dat het voor Van Dijk goed is om op zichzelf te focussen.

Wijnaldum zou logisch zijn ware het niet dat hij meestal onzichtbaar is in het Nederlands elftal.

Dat laatste klopt, maar ligt natuurlijk ook aan de tactiek van de trainer.
De Vrij zou ook goed kunnen, maar als je zo weinig voor oranje speelt is dat natuurlijk geen pr?.
 

Eef de Kip

Well-known member
De Vrij wordt het dus.

Wellicht off topic maar met een centrum de Vrij en van Dijk kun je internationaal toch goed meekomen. Ik hoop dat ze is een wedstrijdje of 10 samen kunnen spelen.
 

gevegt

Well-known member
De Vrij wordt het dus.

Wellicht off topic maar met een centrum de Vrij en van Dijk kun je internationaal toch goed meekomen. Ik hoop dat ze is een wedstrijdje of 10 samen kunnen spelen.

Dan moet de Vrij geen directe tegenstander hebben. In Itali? heeft hij dat niet en dat werkt prima. Daar is hij een soort van stofzuiger.
Voor mandekker komt hij echt niet in aanmerking.
 
Bovenaan