Wie is de Mol?

Wie is de Mol?


  • Totaal aantal stemmers
    22

Mario

Well-known member
Ik hoop altijd op een slimme mol. Ik heb de eerste 2 afleveringen teruggekeken, en ik verdenk Cecile. Die grote opdrachten hoef je in het begin niet te mollen, iedereen wil zich verdacht maken en rent zonder na te denken rond. Meest opvallend vond ik Cecile in de metro met die rode teennagels, de foto opdracht waarbij zij domme kracht Ellie beschuldigd dat zij het fout heeft gedaan, terwijl zij dat juist niet (!) had gedaan. Tevens die opdracht bij het klooster, waarbij zij samen met Klaas naar binnen gaat, waardoor hij geen jokers krijgt en slechts 5 minuten ipv 10. Ook haar lichaamshouding bij de test & executie ... Ze kijkt met een blik naar de groep van "mij benieuwen wie er afvalt".

Nog even een vergezochte hint: Het spel speelt achter je rug af. De eerste opdracht is achter de rug, 1000 Euro in de pot (een rug) Cecile stond afgebeeld op dat geld.
 
Laatst bewerkt:

Simon

Administrator
Forumleiding
Hmmmm, op het moment dat je de extra aanwijzingen door denkt te hebben blijkt het dus totaal anders te zitten.
Terug naar de tekentafel dan maar..... :hsv:
 

JMD

Well-known member
Maar liefst 2340 euro uit de pot. Een kandidaat is nog niet zeker van zichzelf...
Jammer dat ze niet lieten zien welke vragen er uit gingen en wie dat mocht beslissen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kandidaten wegstrepen. Wie overblijven zijn dan Marjolein, Annemieke, Tim en Rop. Follow the money zijn dan volgens mij ook de minste kandidaten. De laatste zag ik volgens mij na afloop van de Vondelpark by Night loop voorbij schuiven. Was zeker bij MolTalk gisteren?
 

Batigoal

Well-known member
Het viel mij op dat toen Annemieke in de aflevering van gisteravond met haar mobiel stond te bellen ze de geldbriefjes zo hield dat alleen 'Wie is de Mol?' en de foto van haar gezicht te zien waren. Zo toevallig, dat moest haast wel een hint zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wie is de Mol?

Annemieke vind ik al zeer verdacht sinds zij in de metro met haar vloeiend Spaans geen leeftijd genoten kon vinden en ik meen Marjolein dat wel voor haar voor elkaar kreeg. Ik vond haar ook een beetje ongemakkelijk reageren na de laseropdracht toen Remy opmerkte dat de Mol er weinig van had gebakken. Voorlopig haar maar als hoofdverdachte aanmerken.
 

JMD

Well-known member
Annemieke vind ik al zeer verdacht sinds zij in de metro met haar vloeiend Spaans geen leeftijd genoten kon vinden en ik meen Marjolein dat wel voor haar voor elkaar kreeg. Ik vond haar ook een beetje ongemakkelijk reageren na de laseropdracht toen Remy opmerkte dat de Mol er weinig van had gebakken. Voorlopig haar maar als hoofdverdachte aanmerken.

En wat Rop nav die opdracht zei vond ik ook wel terecht, Annemieke was net iets te overdreven met balen dat ze vlak voor de finish werd geraakt.
Ik hou het idd voorlopig op Annemieke.
 

banshee

Member
Er is zelfs een 'hint' die zegt dat als je alle laatste woorden pakt die tegen Klaas in het klooster gezegd worden bij elkaar pakt, en je pakt daar eerst de eerste letters van en dan de laatste letters, dat je 'Mol CF Klaas' krijgt. Cf zou dan een afkorting zijn van Confer, wat dan weer een gelijkenis op zou leveren. In andere woorden, ze bedoelen daar: Mol is Klaas.

Je bedoelt: De titel “het laatste woord, letterlijk” kan verwijzen naar Klaas. In het klooster krijgen Klaas en C?cile wijsheden te horen, waarvan de laatste woorden molboek, oordeel, legenda, contra en focus zijn. De laatste letters daarvan vormen samen klaas. De eerste letters van deze 5 woorden vormen mol cf. Cf is de afkorting van het Latijnse woord conferatur, wat vergelijk betekent. Totaal wordt dit dus Mol vergelijk Klaas, oftewel Mol = Klaas.
 

JMD

Well-known member
Ellie er dus uit. Verrassend.

Marjolein met een slechte actie (wist niet dat er 2 sloten waren), maar ook Tim vertrouw ik niet. Gaf i.m.o. het goede antwoord op de vraag en kreeg toch de sloten niet open.
Toch blijf ik nog steeds Annemieke het meest verdenken die 500 euro uit de pot laat halen voor 3 jokers.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zij had toch ook een kokertje met het kajakken? Dat kan ook zomaar dat mingeld zijn. Ik vermoed dat de Mol met het kajakken wel droog over was. Dan kom je op Rop, Annemiek en Marjolein. Degene met een koker is dan het meeste verdacht. Marjolein verstoorde een beetje de communicatie bij de sleutelopdracht, maar probeerde wel een fout antwoord te verbeteren. Wel dat sloten incident en het 1.000 euro laten liggen om vervolgens secondes later voor de 500 euro te gaan. Zou ook kunnen zijn dat ze niet te zeer als kandidaat wil worden gezien.
 
Laatst bewerkt:

banshee

Member
Ellie er dus uit. Verrassend.

Marjolein met een slechte actie (wist niet dat er 2 sloten waren), maar ook Tim vertrouw ik niet. Gaf i.m.o. het goede antwoord op de vraag en kreeg toch de sloten niet open.
Toch blijf ik nog steeds Annemieke het meest verdenken die 500 euro uit de pot laat halen voor 3 jokers.

Had Tim wel het goede antwoord? Hoe groot is de kans dat je met 2 muntstukken allebei kop gooit? Hij zei 25 %
 

banshee

Member
Voor de eerste opdracht kregen ze van Art een kaartje in handen gedrukt, propvol cijfercodes. De codes correspondeerden met kokers in het water, die ze met kajakken moesten gaan ophalen. Geloof ik, want ik zat niet helemaal op te letten, afgeleid als ik was door die codes. Codes! Dat betekent bij Wie is de Mol meestal dat er iets te puzzelen valt.

foto 1.jpg

De codes met rode cijfers erin behoorden bij kokers met min-geld, maar na even naar de cijfers gestaard te hebben viel me iets heel anders op:

foto 2.jpg

Er was iets met die eerste cijfers aan de hand. Wat nou als ik die cijfers vertaalde in letters van het alfabet?

foto 3.jpg

Hm, maar dat zegt natuurlijk niks (jawel). Ondertussen gingen de kandidaten op pad met de kajakken.
Klaas bleef hardnekkig op de sleutelpositie staan met megafoon en schreeuwde twee keer de eerste vier cijfers van een foute code, maar dat zegt natuurlijk niets. (Jawel)

Kortom, Klaas zou het wel eens kunnen zijn.

Hoezo tunnelvisie Banshee ?!

Bron is een goede kennis van me...
 

Maasveld

Well-known member
Op een Joker staan aan alle twee de kanten "De Mol". Hij valt dus altijd op De Mol. Antwoord was 100%.
Oke, ik ging er van uit dat er op 1 kant de mol stond. Dit had Annemieke wel kunnen controleren overigens, iedereen wist immers dat ze in iedergeval 1 joker had.
 
Bovenaan