Wie is de Mol?

Wie is de Mol?


  • Totaal aantal stemmers
    22

Jamel

Administrator
Forumleiding
Tot nu toe vind ik Taekema het meest verdacht. De metro daar moest je het juist goed doen, omdat het logisch was dat Klaas zei dat ze het fout zouden hebben. En bij de reuze topito was hij heel erg fanatiek. En maar roepen dat kandidaten belangrijker zijn dan geld. Daardoor gingen ze in de laatste halve minuut van 1500 euro naar niks. En Taeke was zo bloedfanatiek, dat hij nu niet verdacht is bij zijn mede-kandidaten.

Maar in WIDM is het zeker in de eerste afleveringen absoluut niet te voorspellen. Doen de programmamakers bewust.
 

JMD

Well-known member
Keuning vond ik vroeger al irritant (toen ze o.a. 'Het gevoel van ... ' presenteerde) en nu nog steeds....
 

DeftonesJP

New member
Die harpist die ook mee doet zit as we type z'n cd te pluggen. Wat dat betreft blijft het toch een schaamteloos fenomeen die spellen met BN'ers. Een grote reclamestunt en toch blijf ik kijken.
 

delmaestro

Well-known member
Ik heb Takema. Om dezelfde redenen als Jamel. Je ziet dat iedereen moe is OF geen reet doet, en toch die topito nog even door willen duwen...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb Takema. Om dezelfde redenen als Jamel. Je ziet dat iedereen moe is OF geen reet doet, en toch die topito nog even door willen duwen...

Je kunt het alle kanten op redeneren. Het volgende vak was zijn vak en daarmee kon hij mooi het rode scherm voor zichzelf voorkomen. Dat hij aan de rand was beland had hij zelf ook nog wel invloed op. Ik meen dat hij iemand in het midden positioneerde, wat hem minder kans maakte op een plek in het veilige midden.
 

JMD

Well-known member
Je kunt het alle kanten op redeneren. Het volgende vak was zijn vak en daarmee kon hij mooi het rode scherm voor zichzelf voorkomen. Dat hij aan de rand was beland had hij zelf ook nog wel invloed op. Ik meen dat hij iemand in het midden positioneerde, wat hem minder kans maakte op een plek in het veilige midden.

Dat was ook opvallend inderdaad, dat ze in het midden begonnen met de anderen neerzetten. Ik zou een ander altijd aan de rand hebben gezet, het midden is het veiligst.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Ik vond die laatste opmerking van Airen raar. Ze was blij dat er niemand afviel, omdat ze eigenlijk nog geen idee had op wie ze moest stemmen.
Dan is een puzzel uit 8 toch gemakkelijker dan een puzzel uit 9?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik hoop voor Ellie dat ze de Mol is, want anders is ze de domste kandidaat ooit.
 

Wigboldus

Well-known member
De mooiste vrouw er als eerste uit. Dat gebeurt vaker volgens mij.

Zelf zit ik op Taeke, Marjolein en Remy zijn ook verdacht.
 

JMD

Well-known member
Ik hoop voor Ellie dat ze de Mol is, want anders is ze de domste kandidaat ooit.

Vanwege die actie in dat klooster bedoel je? Dat was wel erg slecht. Ze deed onderzoek zoals de politie dat doet, elke steen omdraaien. Met dit verschil dat de politie iets langer de tijd heeft dan 10 minuten.

Wel weer 3 ontzettend leuke opdrachten gisteren, alhoewel die 2e (zet iedereen weer op de juiste positie terug) al vaker gebruikt is volgens mij.
 

JMD

Well-known member
Wie werd er verdacht door Airen? Want eigenlijk kan je door die namen al een klein streepje zetten vwb het zijn van de Mol. Want echt niet dat alle 9 kandidaten op zijn minst 1 gezamenlijke verdachte hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hebben ze niet laten zien. Zelfs bij de politie zouden ze overigens eerst kijken waar het plaats delict is voordat ze iedere steen zouden gaan omdraaien.
 

DeftonesJP

New member
Dat is het nare van de edit. Ellie heeft natuurlijk twee steentjes omgedraaid maar kan daarna heel rap zijn doorgelopen en alles hebben gecheckt. Dat soort dingen krijgen we nooit te zien.

Zelf heb ik nog niet echt een idee wie het is. Ik vind het een leuke groep maar heb de laatste seizoenen wat moeite om echt met aandacht te gaan kijken wie de mol is. Ik kijk het een beetje met een schuin oog terwijl ik het interwebs afstruin. Op die manier kom ik er natuurlijk nooit achter. Op dit moment zou ik voor Taekema gaan. Die doet verdacht maar wordt toch zo min mogelijk in beeld gebracht. Hoffman zou ook een goeie zijn maar die krijgt juist wel weer heel veel aandacht van de regie.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik blijf voorlopig op Taekema. Is weinig in beeld, doet heel hard zijn best, ligt goed bij de andere kandidaten, heeft bijna niemand die op hem stemt, maar heeft ondertussen nog niets goeds gedaan voor de pot.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Ik heb in de afgelopen jaren wel geleerd dat de beelden dusdanig versneden worden dat iedereen ongeveer even verdacht is.
Waar je meer op moet letten zijn de extra aanwijzingen en de meest duidelijke daarvan is altijd de titel van de aflevering. Aan de hand hiervan ben ik er vrijwel zeker van dat Remy de mol is.

De titel van deze aflevering was: "Het laatste woord, letterlijk"
Bij de opdracht in het klooster hoorde je steeds dezelfde zinnen herhaald worden, maar toen Remy daar als laatste doorheen liep was de laatste zin anders dan bij alle anderen en die luidde: "Ga van niemand anders uit dan jezelf!"
Verder was de allerlaatste zin van deze aflevering een biecht van Remy met de tekst: "Succes molletje"

Buiten dit viel Remy negatief op door in aflevering 1 zijn veters te gaan strikken in plaats van aan de grote Topito te trekken en in aflevering 2 gooide hij de kruiwagen met zout onnodig omver en zaten er fouten bij de personen op de trap in 'zijn rijen.
 

Fregge

Well-known member
Er is zelfs een 'hint' die zegt dat als je alle laatste woorden pakt die tegen Klaas in het klooster gezegd worden bij elkaar pakt, en je pakt daar eerst de eerste letters van en dan de laatste letters, dat je 'Mol CF Klaas' krijgt. Cf zou dan een afkorting zijn van Confer, wat dan weer een gelijkenis op zou leveren. In andere woorden, ze bedoelen daar: Mol is Klaas.
 

Joost

Well-known member
Er is zelfs een 'hint' die zegt dat als je alle laatste woorden pakt die tegen Klaas in het klooster gezegd worden bij elkaar pakt, en je pakt daar eerst de eerste letters van en dan de laatste letters, dat je 'Mol CF Klaas' krijgt. Cf zou dan een afkorting zijn van Confer, wat dan weer een gelijkenis op zou leveren. In andere woorden, ze bedoelen daar: Mol is Klaas.

Aluhoedje.jpg
 
Bovenaan