Wie is de Mol?

Wie is de Mol?


  • Totaal aantal stemmers
    22

Eresd?g?

Banned
Volgens mij is t vrij simpel rekensommetje. Maar goed, volgende week ligt of Diederik of Thomas eruit. Ik gok op Thomas aangezien Diederik de brains heeft.
 

JMD

Well-known member
Als Thomas de Mol is gaat Jochem winnen. Want Diederik zit vol op Sanne, Sanne twijfelt nog tussen Jochem en Thomas en dan zal Diederik dus afvallen. Aangezien Jochem vol op Thomas zal gaan in de finale gaat hij winnen.

Ik vond die 2e opdracht leuk, je kon merken dat in de groep veel creatieve geesten zitten. Die eerste opdracht is in die korte periode gewoon onhaalbaar, zeker omdat ze ook op verschillende afstanden van elkaar neer gezet zijn, waardoor ze allen een eigen tactiek moesten volgen.
 

Batigoal

Well-known member
Diederik vliegt eruit; de app had een foutje gemaakt. Later weliswaar gecorrigeerd, maar het was al direct na het einde van de aflevering even te zien dat Diederik 0% kreeg.

En inderdaad is Thomas de Mol, dat wordt met de week duidelijker.
 

JMD

Well-known member
Toch opvallend dat op de WIDM-site nog steeds Jochem als Mol gezien wordt (35% tegen 33% voor Thomas). Ik vind dat niet opvallend hoge percentages eigenlijk.

Zal ook wel komen doordat de kandidaten ook niet over Thomas als Mol denken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mooi moment dat Sanne en Jochem samen tot de conclusie komen dat Thomas wel eens de Mol zou kunnen zijn. In een eerdere editie met Dennis Weening had je dat hij relatief weinig werd verdacht en het lijkt erop alsof Thomas eenzelfde positie heeft verkregen.
 

JMD

Well-known member
Zoals verwacht Diederik eruit.

Thomas verdenkt Jochem, Jochem verdenkt Sanne, Sanne verdenkt Thomas. Opvallend dat alle drie in de laatste dagen (al dan niet noodgedwongen omdat Diederik vertrok) nog compleet veranderd zijn.

Als de Mol dus bekend is, is ook direct de winnaar bekend. Dat was de afgelopen 2 jaar wel anders. Toen hadden de 2 finalisten allebei de goede mol gevonden.
 

Mario

Well-known member
Alle drie zouden de mol kunnen zijn, dat maakt het ook zo leuk dit seizoen. Ik hoop nog steeds op Thomas, dat zou toch een verrassende mol zijn. Meest opvallende opdracht vandaag was meteen de laatste. De mol zou die opdracht wel willen winnen om ervoor te zorgen dat de pot niet verdubbeld zou worden. Sanne was erg fanatiek, Thomas vond haar de terechte winnaar en Jochem maakte er een rommeltje van, net als het hele seizoen. Ik ben benieuwd ... Wie is de mol?
 

Wigboldus

Well-known member
Laatste opdracht was wel leuk. Ik had verwacht dat de mol die puzzel zo in elkaar zou zetten. Thomas is de mol en Sanne de winnaar dus die heeft de pot nog ff verdubbeld. Dit topic had echt al gesloten kunnen worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wie is de Mol?

Wel heel erg vreemd dat Thomas haar die pot liet verdubbelen. Je zou bijna Sanne nog gaan verdenken.
 

Wigboldus

Well-known member
Wel heel erg vreemd dat Thomas haar die pot liet verdubbelen. Je zou bijna Sanne nog gaan verdenken.

Ja, dat vond ik opzich ook wel. In Moltalk was gister de theorie dat het Sanne hem doorhad tijdens het touwenspel. Hij pakte namelijk halverwege het touw van Sanne. Helaas voor hem had Sanne dit door dus was zijn plannetje mislukt en kon hij niet op voorsprong komen. Verder zie je vooral Sanne en Jochem rekenen en Thomas nauwelijks, alsof hij wist welke bomen hij moest gebruiken.
 

Mario

Well-known member
Ja, dat vond ik opzich ook wel. In Moltalk was gister de theorie dat het Sanne hem doorhad tijdens het touwenspel. Hij pakte namelijk halverwege het touw van Sanne. Helaas voor hem had Sanne dit door dus was zijn plannetje mislukt en kon hij niet op voorsprong komen. Verder zie je vooral Sanne en Jochem rekenen en Thomas nauwelijks, alsof hij wist welke bomen hij moest gebruiken.

Als Thomas de oplossing van de puzzel had geweten, dan had hij Sanne nog kunnen verslaan. Ik vond dat ook opvallend.
 

JMD

Well-known member
Ik vond die touwopdracht maar een vreemde. Je moest aan 12.160 euro komen, oke, dat is gewoon flink hoofdrekenen. Maar je mocht niet 2x dezelfde opdracht gebruiken. Sanne kwam echter bij Ard met de opmerking: 'ik heb het bedrag, als ik niet 2x dezelfde opdracht heb dan heb ik het goed'. Je weet toch of je dezelfde boom niet 2x gebruikt hebt?
 

JMD

Well-known member
En verder vond ik dat shot ook wel heel opvallend waarin Sanne haar ketting om deed. Stond volgens mij (als ik goed keek) een 'oneindigheidsteken' op.

Maar goed, misschien vond de regie dat gewoon een mooi shot...

Ik heb alledrie de overgebleven kandidaten een moment als Mol gezien, Sanne in het begin, toen Jochem en later Thomas. Ik ben nu toch weer geneigd te gaan naar Sanne.


De offici?le site van WIDM ligt er trouwens uit... Gisteravond ook al. Een laatste molactie? ;)
 

JMD

Well-known member
Kwam nog wat tegen op een forum: de eerste afvaller van dit jaar had Thomas 1 van zijn mollen staan (samen met Sanne en Diederik). Dan is het vreemd dat hij toch afgevallen is. Hij zal natuurlijk niet alles op Thomas gespeeld hebben, maar spreiden met de juiste Mol in 1 van je verdachten moet in aflevering 1 echt wel genoeg zijn lijkt me.
 

Wigboldus

Well-known member
Ik vond die touwopdracht maar een vreemde. Je moest aan 12.160 euro komen, oke, dat is gewoon flink hoofdrekenen. Maar je mocht niet 2x dezelfde opdracht gebruiken. Sanne kwam echter bij Ard met de opmerking: 'ik heb het bedrag, als ik niet 2x dezelfde opdracht heb dan heb ik het goed'. Je weet toch of je dezelfde boom niet 2x gebruikt hebt?

Ik denk dat er meerdere bomen met dezelfde opdracht stonden.
 
Bovenaan