Wie is de Mol?

Wie is de Mol?


  • Totaal aantal stemmers
    22

Wigboldus

Well-known member
Ik ga eigenlijk toch steeds meer op Jochem.

Verbeterde in opdracht 1 zijn antwoord over wat hij lekker vond.

Op een fanforum kwam ik tegen dat opvallend veel dingen in deze serie in '2-en' gaan (2 luchtballonnen, 2 paardrijders (gisteren en in de eerdere opdracht met dat lasso-gedoe), Ard staat in beeld voor 2 bergen, 2 portofoons), dus steeds Tweelingen. En wat is het Sterrenbeeld van Jochem?

Zoek eens op wat de naam Thomas betekent.

Ik blijf bij Thomas, 100%.

Bij die schietopdracht was hij de snelste en haalde hij als enige geen geld binnen. In de cabrio-luchtballonnen opdracht zat hij op de beste plek. In de auto met de porto. En bij andere afleveringen zit hij tactisch altijd op de goede plek.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Hij haalt het vaak net niet. Niet voor het geluk geboren die Thomas.
 

Joost

Well-known member
De enige echte conclusie die we kunnen trekken is dat het programma ook dit jaar weer verdomd goed in elkaar zit.
 

Batigoal

Well-known member
Zoek eens op wat de naam Thomas betekent.

Ik blijf bij Thomas, 100%.

Bij die schietopdracht was hij de snelste en haalde hij als enige geen geld binnen. In de cabrio-luchtballonnen opdracht zat hij op de beste plek. In de auto met de porto. En bij andere afleveringen zit hij tactisch altijd op de goede plek.

Ja, ik blijf ook bij Thomas. Hij verprutst wel heel veel opdrachten. Mijn tweede verdachte is Jochem, waar een aantal hints op zouden kunnen slaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voor die veiling was het een behoorlijke pot. Nu valt het volgens mij wel mee.
 

Mario

Well-known member
Ik hoop dat het Jochem niet is, het zou wel simpel zijn. Diederik was flink aan het mollen met de portofoons.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind het toch opmerkelijk hoe zeker ik dit jaar van Thomas als Mol ben en ik het steeds gekker ga vinden als men anderen verdenkt. Zou ik er dit jaar weer keihard zijn ingetuind?
 

Wigboldus

Well-known member
Ik vind het toch opmerkelijk hoe zeker ik dit jaar van Thomas als Mol ben en ik het steeds gekker ga vinden als men anderen verdenkt. Zou ik er dit jaar weer keihard zijn ingetuind?

Ik herken het helemaal. Ik ben er nog nooit zo zeker van geweest zonder hints oid.
 

Eresd?g?

Banned
Ik kan me niet voorstellen dat Thomas de Mol is. Waarom zette Sanne de auto niet aan de kant zodat Thomas normaal kon bellen? Ik blijf bij Sanne en verwacht dat er nog iets met de pot gaat gebeuren.
 

JMD

Well-known member
zo hoog staat die pot niet eens.

Iets meer dan 10.000 euro met nog 2 afleveringen te gaan (en 1 bekendmaakaflevering, maar daar wordt geen geld verdiend). De laatste opdrachten leveren vaak nog wel flink wat op. Het laagterecord staat op 10.500 euro (2 jaar terug), dat gaan ze nog wel halen. (er van uitgaande dat er geen 'minopdrachten' meer komen) Vorig jaar was het iets meer dan 13.000 euro, ook dat wordt denk ik nog wel gehaald.
3 en 4 jaar terug scoorde men rond de 17.000 euro, dat zal lastig worden.

Opvallend overigens is dat de gewonnen pot steeds kleiner wordt, de eerste jaren rond de 40.000 euro (de bedragen van 1999 en 2001 omgerekend vanuit guldens). Sinds de BNers in seizoen 5 gingen deelnemen is de pot nooit meer hoger dan 24.475 euro gekomen, seizoen 10 (7 jaar geleden) voor het laatst boven de 20.000 euro, met een dalende trendlijn. Ik neem aan dat de eerste jaren er gewoon veel meer geld te verdienen was met de opdrachten? Want dit is wel een flink verschil.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vermoed dat de bekende Nederlanders gewoon ook geld krijgen per aflevering dat ze er nog inzitten.

Dus als het potje even groot is dan zal het geld ergens anders vandaan moeten komen.

Bovenstaande gaat ook op voor Expeditie Robinson daar krijgen de BN'ers ook per aflevering betaald.
 

Wigboldus

Well-known member
Iets meer dan 10.000 euro met nog 2 afleveringen te gaan (en 1 bekendmaakaflevering, maar daar wordt geen geld verdiend). De laatste opdrachten leveren vaak nog wel flink wat op. Het laagterecord staat op 10.500 euro (2 jaar terug), dat gaan ze nog wel halen. (er van uitgaande dat er geen 'minopdrachten' meer komen) Vorig jaar was het iets meer dan 13.000 euro, ook dat wordt denk ik nog wel gehaald.
3 en 4 jaar terug scoorde men rond de 17.000 euro, dat zal lastig worden.

Opvallend overigens is dat de gewonnen pot steeds kleiner wordt, de eerste jaren rond de 40.000 euro (de bedragen van 1999 en 2001 omgerekend vanuit guldens). Sinds de BNers in seizoen 5 gingen deelnemen is de pot nooit meer hoger dan 24.475 euro gekomen, seizoen 10 (7 jaar geleden) voor het laatst boven de 20.000 euro, met een dalende trendlijn. Ik neem aan dat de eerste jaren er gewoon veel meer geld te verdienen was met de opdrachten? Want dit is wel een flink verschil.

klopt, "vroeger" kon je zo 5000 euro per opdracht verdienen.
 

Wigboldus

Well-known member
Ik vermoed dat de bekende Nederlanders gewoon ook geld krijgen per aflevering dat ze er nog inzitten.

Dus als het potje even groot is dan zal het geld ergens anders vandaan moeten komen.

Bovenstaande gaat ook op voor Expeditie Robinson daar krijgen de BN'ers ook per aflevering betaald.

Voor Wie is de mol krijg je geen vergoeding. Bij Expeditie Robinson of De slimste mens of Ik Hou Van Holland wel.
 

JMD

Well-known member
Voor Wie is de mol krijg je geen vergoeding. Bij Expeditie Robinson of De slimste mens of Ik Hou Van Holland wel.

Ik kan me niet voorstellen dat ze niet iets van een onkostenvergoeding krijgen. In die weken dat ze meedoen kunnen ze niet optreden/een lezing houden o.i.d..
 

Wigboldus

Well-known member
Ik kan me niet voorstellen dat ze niet iets van een onkostenvergoeding krijgen. In die weken dat ze meedoen kunnen ze niet optreden/een lezing houden o.i.d..

Daarom zie je bepaalde types wel bij expeditie Robinson types die je bij Wie is de mol niet ziet.
 
Bovenaan