Wie is de Mol?

Wie is de Mol?


  • Totaal aantal stemmers
    22

JMD

Well-known member
Meerdere molacties gezien gisteren: Jochem die de maaier niet aanzet (alhoewel dat ook onhandigheid van zijn kant kan zijn), Diederik die de S in molboekjes niet wil lezen, Immanuelle die direct 10 euro doorgeeft aan Ard...
 

Eresd?g?

Banned
Ik hou t nog steeds op Sanne. Die gedroeg zich gisteren toch ook weer apart. Jochem sluit ik ook nog steeds niet uit.
 

Batigoal

Well-known member
Het leek erop dat Diederik zich had voorgenomen om bij meerdere opdrachten te mollen.

Verder is er absoluut gemold tijdens de opdracht bij de rodeo met het doorgeven van geld.
 

Wigboldus

Well-known member
Het leek erop dat Diederik zich had voorgenomen om bij meerdere opdrachten te mollen.

Verder is er absoluut gemold tijdens de opdracht bij de rodeo met het doorgeven van geld.

Het lijkt mij dat een mol sowieso wel geld binnenhaald omdat zo de hoge bedragen nooit kunnen worden doorgegeven. Ik blijft bij Thomas.
 

Fregge

Well-known member
Wou Thomas geen hoog bedrag doorbellen naar Art bij de Rodeo-opdracht? Waarom zou je dat doen, als je niet kan weten dat het 4de bedrag net is doorgebeld?
 

JMD

Well-known member
Imanuelle eruit. Die zat op Diederik.

Opvallend dat er eigenlijk nog geen eenduidigheid is bij de kandidaten. Bijna iedereen wordt nog wel (ten dele) verdacht door iemand.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wie is de Mol?

Thomas die lijkt relatief door weinig te worden verdacht. Hoeft niet feitelijk zo te zijn, maar men monteert het vaak zo. Diederik, Jochem en Sanne worden veel meer als verdachten naar voren gebracht in de montage. Het moet dus wel Thomas zijn. Ook erg weinig geld binnengebracht. Ook weer de meest verdachte deelnemer deze aflevering.
 

JMD

Well-known member
Thomas die lijkt relatief door weinig te worden verdacht. Hoeft niet feitelijk zo te zijn, maar men monteert het vaak zo. Diederik, Jochem en Sanne worden veel meer als verdachten naar voren gebracht in de montage. Het moet dus wel Thomas zijn. Ook erg weinig geld binnengebracht. Ook weer de meest verdachte deelnemer deze aflevering.
Ik kan het me niet voorstellen dat een mol in deze fase van de strijd nog door zo weinigen verdacht wordt.

Verder snap ik zijn jokersteelactie in dat geval niet (en al helemaal niet dat hij dan het molboekje van Jochem wil bekijken in ruil voor teruggeven).
 

Max

Administrator
Forumleiding
Door te stelen liet hij aan Diederik zien dat hij kandidaat is, want waarom anders jokers stelen. Aan die joker heeft hij verder niets, dus die kon hij net zo goed terug geven. Als een soort van leverage voor de vorm twee minuten in het molboekje bladeren. Twee minuten is zo goed als niets qua leestijd.
 

JMD

Well-known member
Ik ga eigenlijk toch steeds meer op Jochem.

Verbeterde in opdracht 1 zijn antwoord over wat hij lekker vond.

Op een fanforum kwam ik tegen dat opvallend veel dingen in deze serie in '2-en' gaan (2 luchtballonnen, 2 paardrijders (gisteren en in de eerdere opdracht met dat lasso-gedoe), Ard staat in beeld voor 2 bergen, 2 portofoons), dus steeds Tweelingen. En wat is het Sterrenbeeld van Jochem?
 

Batigoal

Well-known member
Ik ga eigenlijk toch steeds meer op Jochem.

Verbeterde in opdracht 1 zijn antwoord over wat hij lekker vond.

Op een fanforum kwam ik tegen dat opvallend veel dingen in deze serie in '2-en' gaan (2 luchtballonnen, 2 paardrijders (gisteren en in de eerdere opdracht met dat lasso-gedoe), Ard staat in beeld voor 2 bergen, 2 portofoons), dus steeds Tweelingen. En wat is het Sterrenbeeld van Jochem?

Die theorie lees ik ook geregeld, maar ik vind dat wel ver gezocht.

Qua opdrachten verprutsen valt Thomas al weken op.
 

JMD

Well-known member
Die theorie lees ik ook geregeld, maar ik vind dat wel ver gezocht.
Toen Susan (Visser) mol was waren de hele serie door veel vissers en hengels te zien. Menigeen vond dat vergezocht, bleek toch de waarheid te zijn.

We zullen het over een week of 3 weten...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die hints zijn inderdaad wel vaak op een manier terug te voeren naar Jochem. Hij pakt alleen wel relatief veel geld ondanks zijn gepruts.
 

Friesland

Well-known member
Door te stelen liet hij aan Diederik zien dat hij kandidaat is, want waarom anders jokers stelen. Aan die joker heeft hij verder niets, dus die kon hij net zo goed terug geven. Als een soort van leverage voor de vorm twee minuten in het molboekje bladeren. Twee minuten is zo goed als niets qua leestijd.

In seizoen 10 was Kim er tegen Sanne vrij open over dat zij de Mol was, wat zover ging dat ze haar alle antwoorden doorspeelde.

Wat betreft het feit dat niemand Thomas verdenkt: dat zegt niet altijd alles. In seizoen 9 werd in het gehele seizoen slechts een keer het juiste antwoord gegeven op de vraag "Wie is de Mol?" Overigens is Thomas nu omhoog geschoten in de poll op de site van wie is de mol en is hij nu het meest verdacht. Bij een fansite is hij zelfs al sinds aflevering 2 het meest verdacht, al dachten ze aanvankelijk ook dat Jeroen de mol was, dus ook niet teveel aandacht aan hechten.

Dat Diederik de Mol niet is was vorige week al duidelijk. Diederik of de twee kandidaten die vol op Diederik zaten zou een rood scherm hebben gekregen. Onder de aanname dat Diederik de Mol zou dat alleen mogelijk zijn als iedereen op Diederik zit of als ze de test niet goed hebben ingevuld. Maar als je op de goede Mol zit, dan moet je alle een grote voorsprong hebben op de kandidaten die een andere Molverdachte hebben.

Sanne was bij de eerste twee afleveringen mijn hoofdverdachte, maar ik heb daarna eigenlijk afgeschreven als Molverdachte.
Jochem (sinds aflevering 3) blijft mijn voornaamste Molverdachte, maar ik sluit Thomas zeker niet uit.
 

Friesland

Well-known member
Die theorie lees ik ook geregeld, maar ik vind dat wel ver gezocht.

Qua opdrachten verprutsen valt Thomas al weken op.
Ik vind de theorie op zich niet vergezocht, maar sommige vermeende tweelingen wel. "Als je een aantal cijfers bij elkaar optelt en de cijfers van het getal dat daaruit komt ook weer bij elkaar optelt kom je uit op 88, twee 8'en, een tweeling!"

Toen Susan (Visser) mol was waren de hele serie door veel vissers en hengels te zien. Menigeen vond dat vergezocht, bleek toch de waarheid te zijn.

We zullen het over een week of 3 weten...

Ik denk ook aan de kruisen van vorig seizoen. Overal kruisen, maar je verwacht in zo'n land toch ook niet anders?
 
Bovenaan