Door te stelen liet hij aan Diederik zien dat hij kandidaat is, want waarom anders jokers stelen. Aan die joker heeft hij verder niets, dus die kon hij net zo goed terug geven. Als een soort van leverage voor de vorm twee minuten in het molboekje bladeren. Twee minuten is zo goed als niets qua leestijd.
In seizoen 10 was Kim er tegen Sanne vrij open over dat zij de Mol was, wat zover ging dat ze haar alle antwoorden doorspeelde.
Wat betreft het feit dat niemand Thomas verdenkt: dat zegt niet altijd alles. In seizoen 9 werd in het gehele seizoen slechts een keer het juiste antwoord gegeven op de vraag "Wie is de Mol?" Overigens is Thomas nu omhoog geschoten in de poll op de site van wie is de mol en is hij nu het meest verdacht. Bij een fansite is hij zelfs al sinds aflevering 2 het meest verdacht, al dachten ze aanvankelijk ook dat Jeroen de mol was, dus ook niet teveel aandacht aan hechten.
Dat Diederik de Mol niet is was vorige week al duidelijk. Diederik of de twee kandidaten die vol op Diederik zaten zou een rood scherm hebben gekregen. Onder de aanname dat Diederik de Mol zou dat alleen mogelijk zijn als iedereen op Diederik zit of als ze de test niet goed hebben ingevuld. Maar als je op de goede Mol zit, dan moet je alle een grote voorsprong hebben op de kandidaten die een andere Molverdachte hebben.
Sanne was bij de eerste twee afleveringen mijn hoofdverdachte, maar ik heb daarna eigenlijk afgeschreven als Molverdachte.
Jochem (sinds aflevering 3) blijft mijn voornaamste Molverdachte, maar ik sluit Thomas zeker niet uit.