Wie er komt en wie we kwijt raken ofwel het AZ Transfertopic

Max

Administrator
Forumleiding
Sowieso voor de aantallen had hij ook wel een rol. Zie nu trouwens dat Bullaude volgens Transfermarkt goedkoper is getransfereerd dan tweede keuze dan Mihailovic. Kan natuurlijk zijn dan die Argentijnse club eerder hoger in de boom zat.

Wel een goede transferzomer voor AZ. Midsjo en Wijndal als basisspelers vertrokken, wat met Kerkez en Reijnders intern moeiteloos is opgevangen. Met Odgaard, Bazoer en Vanheusden drie interessante spelers erbij gehaald en die Mihailovic in de winterstop. Die wel kwaliteit kunnen toevoegen. Compenseert weer de relatief matige vorige transferzomer.
 

Batigoal

Well-known member
Sowieso voor de aantallen had hij ook wel een rol. Zie nu trouwens dat Bullaude volgens Transfermarkt goedkoper is getransfereerd dan tweede keuze dan Mihailovic. Kan natuurlijk zijn dan die Argentijnse club eerder hoger in de boom zat.

Wel een goede transferzomer voor AZ. Midsjo en Wijndal als basisspelers vertrokken, wat met Kerkez en Reijnders intern moeiteloos is opgevangen. Met Odgaard, Bazoer en Vanheusden drie interessante spelers erbij gehaald en die Mihailovic in de winterstop. Die wel kwaliteit kunnen toevoegen. Compenseert weer de relatief matige vorige transferzomer.
Niks over Feyenoord?

Maar verder eens, AZ lijkt een heel goede transferperiode te hebben gehad. Niet heel veel zwakker geworden en op de meeste posities gewoon versterkt. Die doen echt wel weer een gooi naar de 3e/4e plaats dit jaar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Niks over Feyenoord?

Maar verder eens, AZ lijkt een heel goede transferperiode te hebben gehad. Niet heel veel zwakker geworden en op de meeste posities gewoon versterkt. Die doen echt wel weer een gooi naar de 3e/4e plaats dit jaar.

AZ is Feyenoord in het klein met BMI en Clasie en hun stadion die ze hebben gebouwd door te kijken naar De Kuip. Daarnaast tegenwoordig de opleiding van de technische en medische staff van Feyenoord.

AZ moet inderdaad wel weer om die plaatsen meedingen. Hoger lijkt mij te enthousiast. Kijken hoe het stabiele FC Twente het gaat doen en of Feyenoord dit jaar sterker of zwakker is geworden.
 

Pascallovic

Well-known member
Hobie Verhulst heeft zijn contract verlengd tot 2025. Blijf dat toch gek vinden. Kun je een keer doorselecteren met een matige keeper, verleng je zijn contract.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hobie Verhulst heeft zijn contract verlengd tot 2025. Blijf dat toch gek vinden. Kun je een keer doorselecteren met een matige keeper, verleng je zijn contract.

Nou ja ze sturen die Deen naar Nürnberg, dus wellicht dat ze ruimte creëren voor een nieuwe eerste doelman. Verhulst is voor een tweede doelman voor AZ ook niet extreem slecht.
 

Jef400

Well-known member
Nou ja ze sturen die Deen naar Nürnberg, dus wellicht dat ze ruimte creëren voor een nieuwe eerste doelman. Verhulst is voor een tweede doelman voor AZ ook niet extreem slecht.
Met Sam Westerveld nu als 3e doelman erachter moet je er dan wel zijn als AZ zijnde. Overigens is Verhulst op die twee blunderwedstrijden na ook niet slecht bezig hoor. Dat Brinkman en Wijker dan weer teleurgesteld in het NHD reageren..
 

Pascallovic

Well-known member
AZ haalt Matthew Ryan binnen als eerste keeper. Hij komt over van FC Kopenhagen en is 87-voudig international bij Australie. Goede aankoop.
 

Batigoal

Well-known member
Ruben van Bommel gaat van MVV naar AZ. Mooie stap en bij AZ weten ze wel hoe ze talenten moeten ontwikkelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mooie som. Rond Kerkez is het allemaal weer opgedroogd de interesse?
 

Batigoal

Well-known member
Sam Beukema is in ieder geval wel al weg. Hij is de volgende Nederlander die naar Bologna gaat. Daar staan al Jerdy Schouten, Joshua Zirkzee, Sydney van Hooijdonk en Denso Kasius onder contract. Wel opvallend, want ik had het idee dat Beukema moeite had om zich staande te houden bij AZ.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sam Beukema is in ieder geval wel al weg. Hij is de volgende Nederlander die naar Bologna gaat. Daar staan al Jerdy Schouten, Joshua Zirkzee, Sydney van Hooijdonk en Denso Kasius onder contract. Wel opvallend, want ik had het idee dat Beukema moeite had om zich staande te houden bij AZ.

Dat idee had ik ook. Ik vond Goes een betere indruk maken. Knap dat AZ Beukema weet te verpatsen. Misschien dat Italiaans verdedigen Beukema beter afgaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Maasveld

Well-known member
Sam Beukema is in ieder geval wel al weg. Hij is de volgende Nederlander die naar Bologna gaat. Daar staan al Jerdy Schouten, Joshua Zirkzee, Sydney van Hooijdonk en Denso Kasius onder contract. Wel opvallend, want ik had het idee dat Beukema moeite had om zich staande te houden bij AZ.
Die laatste gaat wellicht de omgekeerd weg bewandelen. AZ zou een bod van 3 miljoen hebben neergelegd bij Bologna.
 

Batigoal

Well-known member
Die laatste gaat wellicht de omgekeerd weg bewandelen. AZ zou een bod van 3 miljoen hebben neergelegd bij Bologna.
Naar Kasius ben ik wel nieuwsgierig. Daar heb ik geen beeld van. Maar ik heb weleens gelezen dat Bologna hem puur op basis van data en statistieken had aangetrokken, zonder hem in het echt te hebben gescout. Vond ik een opmerkelijk verhaal.
 
Bovenaan