Wie er komt en wie we kwijt raken ofwel het AZ Transfertopic

Max

Administrator
Forumleiding
Tegelijkertijd halen ze ook gewoon met succes Nederlandse spelers.
 

Pascallovic

Well-known member
Goed beleid bij AZ, het kan dus wel bij een Nederlandse club. Mooie combi ook van scouting in het buitenland en spelers in Nederland die we wel al een beetje kennen. Had ik niet verwacht dat Earnest dat beleid van Brands zo goed kon voortzetten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Goed beleid bij AZ, het kan dus wel bij een Nederlandse club. Mooie combi ook van scouting in het buitenland en spelers in Nederland die we wel al een beetje kennen. Had ik niet verwacht dat Earnest dat beleid van Brands zo goed kon voortzetten.

Bij AZ ging Van Geel ook nog goed met aan- en verkopen. Volgens mij was diens voorganger ook geen prutser. Ze hebben een best aardige traditie daar in Alkmaar.
 

fr-keff

Active member
En AZ durft het al jaren als 1 van de weinige Nederlandse clubs aan om te investeren in buitenlandse spelers. Er zit af en toe een misser tussen, maar ze hebben toch al regelmatig winsten geboekt daarmee.

Zeker als Ajax elke keer blijft aankloppen.
 

SanMark.

Well-known member
Bij AZ ging Van Geel ook nog goed met aan- en verkopen. Volgens mij was diens voorganger ook geen prutser. Ze hebben een best aardige traditie daar in Alkmaar.

Ik denk dat Gerbrands er ook een zeer goede organisatie heeft achter gelaten. Er stond twee of drie weken terug een interview met hem in de VI en daar sprak hij ook gewoon logische teksten in.

PSV mag zeer blij zijn dat die er nu zit .
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat Gerbrands er ook een zeer goede organisatie heeft achter gelaten. Er stond twee of drie weken terug een interview met hem in de VI en daar sprak hij ook gewoon logische teksten in.

PSV mag zeer blij zijn dat die er nu zit .

Zeker een belangrijke factor. Hij heeft een groot aandeel erin gehad dat AZ goed overeind bleef na het omvallen van het Scheringa imperium.
 

leo1949

Well-known member
Willem II heeft zich bij AZ gemeld voor aanvaller Guus Hupperts.
De Tricolores zouden de 23-jarige Heerlenaar op huurbasis willen overnemen, om haar selectie van aanvallende impulsen te voorzien.
Dit meldt Voetbal International vrijdagavond.
 

leo1949

Well-known member
AZ heeft Ben Rienstra tot medio 2020 vastgelegd.
Donderdag tekende hij zijn contract, nadat hij eerder al een mondeling akkoord had bereikt en de medische keuring met goed resultaat doorstond.
AZ streeft ernaar om Rienstra zondag inzetbaar te hebben tegen Roda JC.

Bron AZ.nl
 

leo1949

Well-known member
De bedoeling is zijn ervaring over te brengen op de huidige selectie.
Ik heb hem zien trainen en heb er een goed gevoel over.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ben benieuwd of hij zijn niveau van jaren terug weer kan halen.

Het zou mij eigenlijk niet eens verbazen als dat bij AZ weer redelijk lukt. Ik neem aan dat hij nu direct bij de wedstrijdselectie kan aansluiten. Dan is het een prima zet. Wel zonde dat hij Europees nog niet mee kan doen.
 

Batigoal

Well-known member
Wellicht wel goed om een extra aanvaller te hebben om Vincent Janssen wat te ontzien. Die is tot nu toe erg ongelukkig in zijn wedstrijden bij AZ. En wie weet heeft El Hamdaoui het wel in zich om Janssen te begeleiden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kan wellicht ook nog in een 4-4-2 systeem samen met Janssen voorin spelen. AZ wisselt sowieso wel tussen 4-4-2 en 4-3-3.
 

De Wolf

Well-known member
Hoe fit is hij? Wedstrijdritme zal hij wel niet hebben dus een basisplaats zit er voorlopig niet in.
 
Bovenaan