Wie er komt en wie we kwijt raken ofwel het AZ Transfertopic

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij ook. Je wil hem tenslotte houden om kampioen te worden.
 

Abubakari

Well-known member
Weg titelaspiraties.

Die bleken ze ook nog echt te hebben, omdat ze een centrum hebben met Vlaar & van Eijden + Vince J. in de spits, volgens Max Huijbers.

Van Eijden, dat is toch die gast die elk jaar twee keer in eigen goal schiet tegen Ajax?
 

leo1949

Well-known member
Maar wel miljoenen op de bank straks.

Maar misschien word die Wout Weghorst wel eens de 2e Vincent want AZ krijgt ze wel aan de gang zoals je ziet uit een reactie van vorig jaar

Vincent Janssen, ik vind het een verrassende keuze. Technisch best ok? hoor, maar hij mist echt heel veel kansen. Als je dan ziet dat een Robert Muhren, die er wel duidelijk bovenuit stak en alles raak schoot wat hij voor z'n voeten kreeg, het ook niet echt kan waarmaken... Ik vind dit het tegenovergestelde van een 'moneyball-aankoop'.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja, dat was nogal een misser van mijn kant. Maar ik wil best wat beelden opzoeken van zijn jaar bij Almere. Niemand kon voorzien dat hij opeens zo'n geweldig jaar zou gaan hebben.
 

leo1949

Well-known member
Dat is geen misser van jou kant want de eerste helft van het seizoen zag je hem niet.
Hij heeft het allemaal in de 2e helft waargemaakt want vlak voor hij los kwam ging ik er nog vanuit dat AZ 4e zou worden maar dan van onderen.
Het lijkt erop dat ze bij AZ dit soort dingen al gauw kunnen zien.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat is geen misser van jou kant want de eerste helft van het seizoen zag je hem niet.
Hij heeft het allemaal in de 2e helft waargemaakt want vlak voor hij los kwam ging ik er nog vanuit dat AZ 4e zou worden maar dan van onderen.
Het lijkt erop dat ze bij AZ dit soort dingen al gauw kunnen zien.

Alle credits voor AZ, absoluut. Maar ook AZ kan het weleens mis hebben. Janssen had in elk geval de basistechniek om een goede spits te worden. Maar dan nog heeft hij zich echt spectaculair ontwikkeld. Dat zie ik bij Weghorst niet zo. En bovendien heeft AZ ook wel degelijk zijn missers gehad. Zie Muhren, die ik in die post al noemde. Balbaj, ook zo'n voorbeeld.

Maar we gaan het wel zien. Ik vind AZ een dermate leuke club dat ik ze wel gun dat ook Weghorst het goed gaat doen en ze Europees voetbal halen.
 
Bovenaan