Weekendvoetbal

de waan

Well-known member
Ik denk dat DVC zich eerder zorgen moet maken of ze wel in de derde klasse blijven. Dan is die gemixte eerste klasse nog wel heel ver weg.

Overigens was SV Dedemsvaart ook nog eens veruit de grootste fusiepartner.

de waan

Well-known member
Ja, tuurlijk gaat dat gebeuren. Om te beginnen in de regio's waar het nu al vast loopt (Zeeuws Vlaanderen, Utrecht, Noord Holland onder het IJ, Friesland). Als ze verstandig zijn komend seizoen al.

Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Ja, tuurlijk gaat dat gebeuren. Om te beginnen in de regio's waar het nu al vast loopt (Zeeuws Vlaanderen, Utrecht, Zuid Holland onder het IJ, Friesland). Als ze verstandig zijn komend seizoen al.
En over 10 jaar roept iedereen dat het al veel eerder had moeten gebeuren.

JMD

Well-known member
Mwah, dat heeft ook echt wel even tijd nodig hoor.
Oke, niet iedereen inderdaad, maar er zullen in 2100 ook nog mensen zijn die zeggen dat ze de scheiding nooit hadden moeten opheffen, je gaat nooit iedereen meekrijgen. Maar het merendeel zal na komend seizoen al om zijn...

Fregge

Well-known member
Er was ook veel tegenspraak over de Tweede Divisie. Nu vinden de meeste clubs dit een hele goede oplossing.

Baggio

Active member

Wat een huilverhaal.
Via de O23 en de O21 en via het 2e kan AFC ook talentvolle jeugd verder opleiden op een hoog niveau.
Ik ben sowieso tegen het hebben van 2 elftallen in de standaardcompetities ( ook tegen die beloftenteams in de 1e en 2e divisie) en de ledenraad had m.i op dit vlak nog wel wat strenger mogen zijn.
Terwijl de ledenraad anderszins te gemakkelijk akkoord is gegaan met de door de KNVB-zondagmannetjes bedachte regeltjes om het zondagvoetbal te redden ten koste van het zaterdagvoetbal.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit want ik kan me deels wel vinden in jouw verhaal. Ik vind het ook een huilverhaal en er worden aardig wat oneigenlijke argumenten ingebracht zoals de vergelijking met Ajax. AFC is amateurclub als het ze uitkomt en spelen BVO-tje als hen dat beter past.
Het laatste deel omtrent Zondagmannetjes en het Zondagvoetbal redden slaan kant nog wal, maar dat wist je al:)

JMD

Well-known member
De wonderen zijn de wereld nog niet uit want ik kan me deels wel vinden in jouw verhaal. Ik vind het ook een huilverhaal en er worden aardig wat oneigenlijke argumenten ingebracht zoals de vergelijking met Ajax. AFC is amateurclub als het ze uitkomt en spelen BVO-tje als hen dat beter past.
Het laatste deel omtrent Zondagmannetjes en het Zondagvoetbal redden slaan kant nog wal, maar dat wist je al:)
Jep. Ik ben het idd vwb standaardelftallen en Jongelftallen ook helemaal eens met NO. Dat hij een zeer goede post dan afsluit met kul over Zondagmannetjes is dan heel jammer.

JMD

Well-known member
Ja maar het is niet dat zaterdagclubs dit niet kunnen doen. Daar kiezen ze zelf voor
Touché... Maar het is makkelijker in de slachofferrol te blijven hangen, en dat terwijl werkelijk alles tegenwoordig om de zaterdag draait en nog willen ze meer.

Fregge

Well-known member
Sterker nog: Een opleidingsteam in de piramide voor zaterdagploegen is makkelijker gezien de regels. Want je mag niet van speeldag veranderen als je eenmaal beker of (na) competititewedstrijden hebt gespeeld. Dan heeft bijvoorbeeld AFC een nadeel ten opzichte van Quick Boys (om maar eens voorbeeld te noemen)

JMD

Well-known member
In de afgelopen jaren zijn er nogal wat voetbalverenigingen gefuseerd.
Vaak een (principiële) zaterdagvereniging met een zondagvereniging uit 1 dorp.
Ook in Noord zijn er hiervan vele voorbeelden.
Vaak werd de hulp ingeroepen van een KNVB-vertegenwoordiger en meestal werd er besloten tot prestatief voetbal op zaterdag en recreatief voetbal op zaterdag en zondag.
(Bij een aantal verenigingen ging een soortgelijke fusie niet door, vooral omdat men het niet eens werd over de speeldag(en) van prestatief voetbal.)

Komend seizoen spelen een aantal van dergelijke fusieverenigingen, ook in district Noord, "weekendvoetbal" en zal men ook op zondag moeten voetballen. Als ze dat ten tijde van de fusiebesprekingen hadden geweten, was de fusie er niet van gekomen.

Als ook op lagere niveaus er gemengde klassen komen zal men ook daar tegen de fusieafspraken in naar de zondag moeten.
En de nieuwe regel (nieuw omdat in de tweede divisie alle,bv ook Lisse, zaterdagclubs het recht hebben niet op zondag te hoeven spelen) staat ook komende fusies in de weg.

De KNVB zou dergelijke fusieclubs niet moeten dwingen op zondag te voetballen.
Dit heb je een paar pagina's terug ook al gepost (in zo ongeveer dezelfde woorden). Waarom doe je dit? Zodat je zo meteen weer het slachtoffer kan spelen als men het hier niet met je eens is?

Dus bij zaterdag- en zondagclubfusie moet iedereen maar naar de zaterdagpijpen dansen? Wat een bullshit. Zondag heeft net zoveel bestaansrecht als zaterdag, dat inmiddels de hele KNVB alles doet om de zaterdag te pleasen is bekend. Als je fuseert als zaterdagclub met zondagclub dan zijn beide speeldagen mogelijk, dat is immers wat een fusie is. Anders zou het een overname is. Nou weet ik best dat jij het liefst ziet dat zondag totaal wordt overgenomen, maar zo werkt het niet in de grotemensenwereld. Alleen in bekrompen wereldjes van mensen die nog in 1950 leven. Het voetbal gaat na deze zomer eindelijk ook de 21e eeuw in, dus op jouw tempo zullen we nog ongeveer 4x zo'n post als bovenstaand krijgen en dan zijn we er eindelijk van af en is het echte weekendvoetbal een feit. Waarbij echte zaterdagclubs nog steeds op zaterdag mogen spelen, de enige groep die dat privilege heeft...

Bovenaan