Abubakari
Well-known member
clubs die niet principieel op zaterdag voetballen hun uitduels ook op zondag moeten spelen.
Die voetballen denk ik wel principieel op zaterdag.Kan leuk worden met Staphorst en Urk.
clubs die niet principieel op zaterdag voetballen hun uitduels ook op zondag moeten spelen.
Die voetballen denk ik wel principieel op zaterdag.Kan leuk worden met Staphorst en Urk.
Volgend jaar gaat de nieuwe regel in dat clubs die niet principieel tegen voetballen op zondag zijn, hun uitduels ook op zondag moeten spelen.
Ik ben dus eens aan het kijken welke clubs dat betreft en kwam al snel een hele rare tegen.
SVV Scheveningen doekte in 2011 haar zondagafdeling op en werd blijkbaar direct lid van de BZV. Zo is de club ook in het convenant terechtgekomen dat in 2013 werd gesloten.
De BZV is een belangvereniging voor statutair als Christelijk geregistreerde verenigingen.
SVV Scheveningen heeft in 2017 haar statuten nog opnieuw gedeponeerd maar van enige aanwijzing dat de vereniging plotseling Christelijk is of niet meer op zondag wil spelen is geen enkele sprake.
Zijn er nog zaterdagclubs die daar niet tussen staan?
Dat vragen we ons al een jaar of 2 afPrecies, ik heb even die lijst gescand en de zaterdagmannetjes kunnen gerust zijn, er staan zoveel op dat ik me afvraag wat nu precies het probleem is.
Zondag hebben ze allemaal een kater.Precies, ik heb even die lijst gescand en de zaterdagmannetjes kunnen gerust zijn, er staan zoveel op dat ik me afvraag wat nu precies het probleem is.
Haha, wat een farce natuurlijk. Even snel scannen en ik zie gemakkelijk tien clubs die dit convenant getekend hebben terwijl voetballen op zondag voor hun geen probleem is als het gaat om deelname aan buitenlandse (jeugd)toernooien.
Hypocrisy is their middle name...Haha, wat een farce natuurlijk. Even snel scannen en ik zie gemakkelijk tien clubs die dit convenant getekend hebben terwijl voetballen op zondag voor hun geen probleem is als het gaat om deelname aan buitenlandse (jeugd)toernooien.
Haha, wat een farce natuurlijk. Even snel scannen en ik zie gemakkelijk tien clubs die dit convenant getekend hebben terwijl voetballen op zondag voor hun geen probleem is als het gaat om deelname aan buitenlandse (jeugd)toernooien.
En dan vergeet je nog noordelijke (fusie)clubs als Bedum. Buitenpost. Wolvega. Sneek. Surhuisterveen (straks). En zo zijn er, zeker ook landelijk, veel meer zaterdagclubs, die ooit of nu ook nog een verdwaald reserveteam op zondag hadden.
Volgens de door de zondagmannetjes bedachte regels zullen dergelijke zaterdagclubs gedwongen worden tegen hun zin op zondag te voetballen.
Terwijl zoiets nu in de TD nog niet hoeft. (zie lisse).
Die belachelijke regel moet sowieso zsm van tafel.
Dat hele convenant is gewoon een lachertje. Het werd in 2013 getekend en ging uit van christelijke/principiële bezwaren. Daar is in de praktijk natuurlijk weinig van waargemaakt omdat veel van deze clubs gewoon op zondag voetballen op het moment dat het hen uitkomt. Maar goed, we hebben ermee te dealen. Komt er nu ook nog een convenant waarin clubs zich principieel kunnen uitspreken tegen aanvangstijden na 15:00 uur?WV-HEDW heeft 32 teams die op zondag spelen.
Daar schijnt noord-ooster al mee bezig te zijnKomt er nu ook nog een convenant waarin clubs zich principieel kunnen uitspreken tegen aanvangstijden na 15:00 uur?
Daarom, het is niet dat je je eigen sportpark open moet gooien op een zondag waardoor je daar mensen voor nodig hebt die dat misschien niet willen op een zondag...En het gaat alleen om misschien een paar uitwedstrijden he...