Weekendvoetbal

de Kok

Member
Volgens mij zien die spelers op zaterdag in de 5e klasse een seizoen lang niet beschikbaar voor het zondagteam. Heeft ook weinig met opleiden te maken op dat niveau. Gewoon dikke buiken voetbal.
Kun je beter inschrijven voor de O23 competitie.
en.... NO beseft kennelijk niet dat drents in Dalen wel steeds meer op Duits lijkt voor een fries.
 

JMD

Well-known member
Overigens heb ik nog niet gelezen wat de KNVB van plan is te doen met clubs die straks 2 standaardteams in de zaterdagcompetities zouden krijgen ( de horizontale overstappers ) of zondagclubs die uitkomen in het weekendvoetbal als dat er komt ( derde divisie, hoofdklasse, eerste klasse )en die ook nog een standaardteam op zaterdag hebben.
En/of hoe het dan eventueel geregeld is met meedoen in beide teams.
Ik denk dat dan het laagst spelende team wegvalt.
 

Joost

Well-known member
Bij gebrek aan spelers trekt Beuningse Boys komend seizoen het 1e zaterdagteam terug uit de competitie.
 

Joost

Well-known member
Jaja, bij gebrek aan spelers wordt gezegd.
De club beschikt over 4 seniorenteams op zaterdag.
Het eerste doet het niet onaardig in de zaterdag 4e klasse.
Kan het ook zijn, dat de club vindt, dat er teveel spelers voor za1 kiezen die ze liever zien voetballen op zondag ?

 

de waan

Well-known member
Ook zonder O21 of O23 elftal binnen de club?
Ja.

"Uitzondering hierop zijn de senioren die op grond van hun leeftijd nog kunnen worden ingedeeld in de leeftijdsklasse Onder 23, deze spelers mogen aan de competities van zowel het zaterdag- als zondagvoetbal in categorie A deelnemen."
 

bqandy

Well-known member
Alleen in de Rooms Katholieke enclave Kloosterburen wordt straks nog op zondag gevoetbald.
Nostalgie. :)
Het eerste van Kloosterburen speelde een kansloze bekerwedstrijd tegen een hoger spelende club. Wel veel toeschouwers, die toen deels maar bij het tweede gingen kijken.
Waarom wij later (begin middag) speelden tegen het tweede van Kloosterburen... Geen idee. Het doelgebied aan de ene kant was nog stijf bevroren, want de zon stond er niet op. Dus als doelman van BQ8 de kniebeschermers en het trainingsjack en broek maar aangetrokken. Het jack ging uit, want ik kreeg het warm genoeg met het over en naast kijken van hun kansen.
Het was een mooie 0-0 met bijna 100 mensen langs de lijn. Top ambiance voor 3e klasse reserve. :)
 

Fregge

Well-known member
Haha, NO-tje toch. "Grr! Er wordt niet gesproken over de punten die ik belangrijk vind, dus dat gaan ze niet uitvoeren! Verdomde zondagmannetjes"
 

de Kok

Member
heeft deze NO man een medische indicatie dwangneurose?

tip: zorg dat je op een positie komt met invloed om je inbreng op de juiste plek te krijgen.
bv via bestuur van je favoriete topclub of als lid van de ledenraad.
 

de waan

Well-known member
Het is geen promotiefilmpje, maar een uitlegfilmpje.

Wel teleurstellend dat NO niet even linkt naar het stukje over ZVV'56, terwijl ik zo mijn best heb gedaan hem te plezieren.
 

Bijlagen

  • 20220504_202444.jpg
    20220504_202444.jpg
    277,1 KB · Weergaven: 13

germania

Member

Vandaag in dvhn een verhaal over voormalig topamateurclub CEC, nu 3e klasser, uit Emmer Compascuum Zij gaan ook tegemoet komen aan de wens van de spelers door het zondagvoetbal in te ruilen voor het zaterdagvoetbal.
Destijds hebben ze niet gekozen voor een horizontale overstap, waardoor ze komend seizoen gaan starten in de 5e klasse op zaterdag.
Ik verwacht het komend seizoen 8 a 9 poules 5e klasse zaterdag in Noord, ervan uitgaand, dat de KNVB niets doet met het initiatief om ook enkele 6e klassen in Noord te gaan herinvoeren.
Ik heb ze ooit tegen Germania zien spelen en volgens mij was toen Atte Bouwma trainer
Man met lange haren
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5
Bovenaan