Weekendvoetbal

JMD

Well-known member
Hoezo zijn wij ineens anti-zaterdagvoetbal?
Omdat wij niet meegaan in zijn haat jegens zondag, maar wel aan oplossingen denken en vooruit willen ipv in oude situaties te blijven hangen... En het wordt idd heel mooi in dat filmpje gezegd dat de 'piramide altijd in beweging is geweest', dus de beweging die er nu aan zit te komen is heel logisch. Dat snapt iedereen die normaal kan denken en niet een waas voor zijn ogen krijgt als het over 'de zondag' gaat.

Ik ben zelf overigens een grotere fan van zaterdagvoetbal dan van zondagvoetbal... Het enige wat ik met zondagvoetbal heb is dat de club uit mijn woonplaats op zondag speelt, maar voor de rest ben ik veel meer geïnteresseerd in zaterdagvoetbal, logisch ook gezien de regio waar ik woon, wat niet voor niks te boek staat als 'het Mekka van het zaterdagvoetbal'...

Abubakari

Well-known member
Noord Ooster die over fatsoensnormen begint na op dit forum meerdere malen mensen uit te hebben gescholden en met rare beschuldigingen te zijn gekomen. 🤨

JMD

Well-known member
Noord Ooster die over fatsoensnormen begint na op dit forum meerdere malen mensen uit te hebben gescholden en met rare beschuldigingen te zijn gekomen. 🤨
NO is de spookrijder die klaagt dat alle andere weggebruikers aan de verkeerde kant van de weg rijden...
Maar goed, misschien is Engeland ook wel beter voor hem, daar speelt iedereen in het weekend zo goed als altijd op zaterdag (behalve de 2 hoogste niveaus)

Joost

Well-known member
NO is de spookrijder die klaagt dat alle andere weggebruikers aan de verkeerde kant van de weg rijden...
Maar goed, misschien is Engeland ook wel beter voor hem, daar speelt iedereen in het weekend zo goed als altijd op zaterdag (behalve de 2 hoogste niveaus)
Nee, het echte amateurvoetbal heet daar zelfs de Sunday League.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Nee, het echte amateurvoetbal heet daar zelfs de Sunday League.
Klopt, maar dat zijn meer de bierteams, zelf de netten ophangen en de scheids regelen... Wat bij ons het 5e is van de lokale voetbalclub... (want dat bestaat in Engeland niet)

JMD

Well-known member
Straks zal het ook wel vierde divisie A t.e.m. ... worden.
Hiermee toon je aan dat je het filmpje uberhaupt niet gezien hebt en de informatie niet gelezen hebt, want dit is idd wat de KNVB gaat doen, wordt letterlijk gezegd. En het is ook logisch om dat te doen, want van 3e divisie naar hoofdklasse naar 1e klasse is onlogisch. 3e divisie naar 4e is dat meer. Overigens ben ik er voor om de 1e klasse ook om te noemen naar 5e divisie enz, de 2e klasse 6e div enz... Dan is nog meer duidelijk dat het allemaal 1 piramide is.

Mooi dat je nog steeds een onderzoek van 6 jaar terug ofzo aanhaalt, terwijl inmiddels al duidelijk is dat clubs en voetballers inmiddels wel meer voor weekendvoetbal zijn.

Abubakari

Well-known member
7

Weer wat verenigingen die tegemoet komen aan de wens van de spelers en andere leden.
Gefeliciteerd.

JMD

Well-known member
Precies. Allemaal Paard van Trojes. En dan stemmen die clubs binnenkort allemaal om te mogen mixen en gaan ze alsnog op zondag spelen. Slim.

Abubakari

Well-known member
De ommekeer! Groninger Boys heft zijn zaterdag standaard elftal en gaat zich volledig op de zondag richten.
Groninger Boys komt tegemoet aan de wens van de spelende leden en gaat het komend seizoen enkel uitkomen in het zondagvoetbal.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Jan Dirk van der Zee heeft er hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat de schaal gisteren al in Katwijk was.
Hij doet ook echt alles voor die zaterdagclubs.

Fregge

Well-known member
Volgens mij baarde @noord-ooster zich zorgen dat als er 2 standaardelftallen in 1 club zijn, waarvan 1 op zaterdag en 1 op zondag, 1 team als opleidingsteam wordt gebruikt en spelers maar over en weer uitgewisseld worden. Geen zorgen, NO, ik heb wat gevonden vandaag naar aanleiding van OSS'20 - Hercules.

OSS'20 gebruikte een speler die zich vast had gespeeld in zaterdag 1. Huh? Vastgespeeld? Yes. Dit is de regel die staat op de KNVB site:

Wanneer een seniorspeler, die is geboren in 1998 of eerder, binnen zijn/haar vereniging de keuze heeft om uit te komen in een (na)competitie op zaterdag of zondag en hij/zij heeft gespeeld in een (na)competitie die behoort tot de categorie op zaterdag mag deze speler, ongeacht of dit beker of (na)competitie is, niet meer spelen in een competitie die tot de categorie A behoort op de zondag en omgekeerd. Wel is het toegestaan om in beginsel op beide speeldagen uit te komen voor competities die tot de categorie B behoren.

Wat wordt er nu bedoeld met hoger of lager?

Onder een lager team wordt verstaan:

• Een team dat behoort tot dezelfde leeftijdsklasse maar in een lagere divisie of klasse is ingedeeld ofwel,
  • een team dat behoort tot een jongere leeftijdsklasse.
Onder een hoger team wordt verstaan:

• Een team dat behoort tot dezelfde leeftijdsklasse maar in een hogere divisie of klasse is ingedeeld ofwel,
  • een team dat behoort tot een oudere leeftijdsklasse.

Als ik in het specifieke geval van OSS'20 ga duiken, zie ik op de site van OSS'20 dat hij in 2015/2016 in de O14 heeft gespeeld. Dan ben je dus na 1998 geboren.

Fregge

Well-known member
Ik ben het wel met je eens hoor, ekster. In weekendvoetbal is geen plek voor meerdere standaardteams per club

JMD

Well-known member
Ik ben het wel met je eens hoor, ekster. In weekendvoetbal is geen plek voor meerdere standaardteams per club
Denk dat daar toch ook geen discussie over bestaat?? Als je er 1 piramide van maakt kan er ook maar 1 team per club in zitten.

JMD

Well-known member
De TD wordt gezien als "weekendvoetbal" . Toch hebben de zondagclubs daarin allemaal ( alleen TEC niet ) 2 standaardteams in de voetbalpiramide.
Ook de zondagclubs die graag mee wilden doen in een zaterdagcompetitie, Goes en VVSB, hebben 2 standaardteams in de standaardcompetities.
Jep. I know. Snel een eind aan maken dus. Jammer voor het andere standaardteam dan...

Bovenaan