Weekendvoetbal

JMD

Well-known member
Haha, NO-tje toch. "Grr! Er wordt niet gesproken over de punten die ik belangrijk vind, dus dat gaan ze niet uitvoeren! Verdomde zondagmannetjes"
Er wordt wel degelijk gesproken over een aantal punten die no aanhaalt (2e elftallen, zaterdag vaste speeldag…). Alleen duurt het filmpje nu al 9 minuten, en wordt het alleen even genoemd… en verder zegt no (zoals wel vaker) onzindingen, want bv die vaste speeltijd gaat er niet komen. Het enige wat verandert is dat de basistijd nu 15.30 gaat worden (ipv nu 14.30), maar clubs mogen daar in onderling overleg natuurlijk gewoon van afwijken (zoals nu ook al gebeurt).
 

Fregge

Well-known member
Hoezo zijn wij ineens anti-zaterdagvoetbal? Waar haal je dat vandaan? Omdat wij het niet eens zijn met jouw punten?
 

Joost

Well-known member
N-O die iemand beschuldigt ergens niet op in te gaan :D

Hoe zit het met je uitgebreide onderzoek naar de behoefte om in Zuid2 op zaterdag te gaan voetballen? Daar ben je immers al zolang mee bezig dat het wel een heel dik rapport moet worden.
 

JMD

Well-known member
Hoezo zijn wij ineens anti-zaterdagvoetbal?
Omdat wij niet meegaan in zijn haat jegens zondag, maar wel aan oplossingen denken en vooruit willen ipv in oude situaties te blijven hangen... En het wordt idd heel mooi in dat filmpje gezegd dat de 'piramide altijd in beweging is geweest', dus de beweging die er nu aan zit te komen is heel logisch. Dat snapt iedereen die normaal kan denken en niet een waas voor zijn ogen krijgt als het over 'de zondag' gaat.

Ik ben zelf overigens een grotere fan van zaterdagvoetbal dan van zondagvoetbal... Het enige wat ik met zondagvoetbal heb is dat de club uit mijn woonplaats op zondag speelt, maar voor de rest ben ik veel meer geïnteresseerd in zaterdagvoetbal, logisch ook gezien de regio waar ik woon, wat niet voor niks te boek staat als 'het Mekka van het zaterdagvoetbal'...
 

Abubakari

Well-known member
Noord Ooster die over fatsoensnormen begint na op dit forum meerdere malen mensen uit te hebben gescholden en met rare beschuldigingen te zijn gekomen. 🤨
 

JMD

Well-known member
Noord Ooster die over fatsoensnormen begint na op dit forum meerdere malen mensen uit te hebben gescholden en met rare beschuldigingen te zijn gekomen. 🤨
NO is de spookrijder die klaagt dat alle andere weggebruikers aan de verkeerde kant van de weg rijden...
Maar goed, misschien is Engeland ook wel beter voor hem, daar speelt iedereen in het weekend zo goed als altijd op zaterdag (behalve de 2 hoogste niveaus)
 

Joost

Well-known member
NO is de spookrijder die klaagt dat alle andere weggebruikers aan de verkeerde kant van de weg rijden...
Maar goed, misschien is Engeland ook wel beter voor hem, daar speelt iedereen in het weekend zo goed als altijd op zaterdag (behalve de 2 hoogste niveaus)
Nee, het echte amateurvoetbal heet daar zelfs de Sunday League.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Nee, het echte amateurvoetbal heet daar zelfs de Sunday League.
Klopt, maar dat zijn meer de bierteams, zelf de netten ophangen en de scheids regelen... Wat bij ons het 5e is van de lokale voetbalclub... (want dat bestaat in Engeland niet)
 

JMD

Well-known member
Straks zal het ook wel vierde divisie A t.e.m. ... worden.
Hiermee toon je aan dat je het filmpje uberhaupt niet gezien hebt en de informatie niet gelezen hebt, want dit is idd wat de KNVB gaat doen, wordt letterlijk gezegd. En het is ook logisch om dat te doen, want van 3e divisie naar hoofdklasse naar 1e klasse is onlogisch. 3e divisie naar 4e is dat meer. Overigens ben ik er voor om de 1e klasse ook om te noemen naar 5e divisie enz, de 2e klasse 6e div enz... Dan is nog meer duidelijk dat het allemaal 1 piramide is.

Mooi dat je nog steeds een onderzoek van 6 jaar terug ofzo aanhaalt, terwijl inmiddels al duidelijk is dat clubs en voetballers inmiddels wel meer voor weekendvoetbal zijn.
 

Abubakari

Well-known member
7

Weer wat verenigingen die tegemoet komen aan de wens van de spelers en andere leden.
Gefeliciteerd.
 

JMD

Well-known member
Precies. Allemaal Paard van Trojes. En dan stemmen die clubs binnenkort allemaal om te mogen mixen en gaan ze alsnog op zondag spelen. Slim.
 

Abubakari

Well-known member
De ommekeer! Groninger Boys heft zijn zaterdag standaard elftal en gaat zich volledig op de zondag richten.
Groninger Boys komt tegemoet aan de wens van de spelende leden en gaat het komend seizoen enkel uitkomen in het zondagvoetbal.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Jan Dirk van der Zee heeft er hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat de schaal gisteren al in Katwijk was.
Hij doet ook echt alles voor die zaterdagclubs.
 
Bovenaan