Fregge
Well-known member
Volgens mij baarde @noord-ooster zich zorgen dat als er 2 standaardelftallen in 1 club zijn, waarvan 1 op zaterdag en 1 op zondag, 1 team als opleidingsteam wordt gebruikt en spelers maar over en weer uitgewisseld worden. Geen zorgen, NO, ik heb wat gevonden vandaag naar aanleiding van OSS'20 - Hercules.
OSS'20 gebruikte een speler die zich vast had gespeeld in zaterdag 1. Huh? Vastgespeeld? Yes. Dit is de regel die staat op de KNVB site:
Wat wordt er nu bedoeld met hoger of lager?
Als ik in het specifieke geval van OSS'20 ga duiken, zie ik op de site van OSS'20 dat hij in 2015/2016 in de O14 heeft gespeeld. Dan ben je dus na 1998 geboren.
OSS'20 gebruikte een speler die zich vast had gespeeld in zaterdag 1. Huh? Vastgespeeld? Yes. Dit is de regel die staat op de KNVB site:
Wanneer een seniorspeler, die is geboren in 1998 of eerder, binnen zijn/haar vereniging de keuze heeft om uit te komen in een (na)competitie op zaterdag of zondag en hij/zij heeft gespeeld in een (na)competitie die behoort tot de categorie op zaterdag mag deze speler, ongeacht of dit beker of (na)competitie is, niet meer spelen in een competitie die tot de categorie A behoort op de zondag en omgekeerd. Wel is het toegestaan om in beginsel op beide speeldagen uit te komen voor competities die tot de categorie B behoren.
Wat wordt er nu bedoeld met hoger of lager?
Onder een lager team wordt verstaan:
Onder een hoger team wordt verstaan:
- Een team dat behoort tot dezelfde leeftijdsklasse maar in een lagere divisie of klasse is ingedeeld ofwel,
- een team dat behoort tot een jongere leeftijdsklasse.
- Een team dat behoort tot dezelfde leeftijdsklasse maar in een hogere divisie of klasse is ingedeeld ofwel,
- een team dat behoort tot een oudere leeftijdsklasse.
Als ik in het specifieke geval van OSS'20 ga duiken, zie ik op de site van OSS'20 dat hij in 2015/2016 in de O14 heeft gespeeld. Dan ben je dus na 1998 geboren.