Deze hebben wel zin in de gemengde competities net als in bv de rest van Drenthe: https://www.rtvdrenthe.nl/sport/181...-drentse-clubs-zien-weekendvoetbal-wel-zittenOm weer naar het voetbal te gaan. Interviewtje met twee Groninger trainers uit het zaterdag en zondagvoetbal.
![]()
Veel derby’s door weekendvoetbal in tweede en derde klasse: “Het is allemaal wel heel dichtbij”.
Het weekendvoetbal met een mix van zaterdag en zondagclubs start vanaf volgend seizoen ook in de tweede en derde klasse. In Groningen is daar in tegenstelling tot elders in het land nauwelijks weerstawww.oogtv.nl
dat is inderdaad 1 van de belangrijkste argumenten van de Kerngroep.En die vertegenwoordiging lijkt me ook het punt waarop de KNVB bakzeil kan halen. Je kunt niet iets ingrijpends zoals dit laten beslissen tussen de soep en de aardappelen door, door mensen die allemaal met 2 petten op moeten zitten.
Dat er een definitie moet zijn ben ik het helemaal mee eens. Alleen is de huidige definitie wat mij betreft veel te ruim opgezet.Waar het om gaat is de definitie van principiële zaterdagclub van de KNVB: ( onderdeel van het convenant en/of nooit een team in een KNVB-competitie)
Verder kun je er van alles bij halen, of ze wel elke zondag naar de kerk gaan, of ze op zondag wel of niet fietsen of in het bos rennen, of er spelers van de club ooit bij een zondagclub zaten, of ze soms zwemmen of schaatsen op zondag enz. enz.
Dat doet in de KNVB-definitie niet ter zake.
Met het door de KNVB bedachte woord principiële ben ik in dit verband nooit erg gelukkig geweest .
Het heeft te maken met principes en dat geeft altijd voer tot discussies op allerlei gebied.