Weekendvoetbal

noordooster

Well-known member
Om weer naar het voetbal te gaan. Interviewtje met twee Groninger trainers uit het zaterdag en zondagvoetbal.

Deze hebben wel zin in de gemengde competities net als in bv de rest van Drenthe: https://www.rtvdrenthe.nl/sport/181...-drentse-clubs-zien-weekendvoetbal-wel-zitten
Maar dat wil die rebellenkerngroep hen door de neus boren.

Baggio

Active member
En die vertegenwoordiging lijkt me ook het punt waarop de KNVB bakzeil kan halen. Je kunt niet iets ingrijpends zoals dit laten beslissen tussen de soep en de aardappelen door, door mensen die allemaal met 2 petten op moeten zitten.
dat is inderdaad 1 van de belangrijkste argumenten van de Kerngroep.
Los van de inhoudelijke beoordeling van de rechter: de clubs voelen zich onvoldoende gehoord en meegenomen. Dát is op zichzelf natuurlijk al een dik probleem. Zelf heb ik ook wel eens gedacht, in tal van verschillende situaties: "zijn de clubs er voor de KNVB of is de KNVB er voor de clubs". Daar zal echt iets aan moeten gebeuren want zoals het nu geregeld is qua inspraak etc is echt niet meer van deze tijd.

Baggio

Active member
Waar het om gaat is de definitie van principiële zaterdagclub van de KNVB: ( onderdeel van het convenant en/of nooit een team in een KNVB-competitie)
Verder kun je er van alles bij halen, of ze wel elke zondag naar de kerk gaan, of ze op zondag wel of niet fietsen of in het bos rennen, of er spelers van de club ooit bij een zondagclub zaten, of ze soms zwemmen of schaatsen op zondag enz. enz.
Dat doet in de KNVB-definitie niet ter zake.
Met het door de KNVB bedachte woord principiële ben ik in dit verband nooit erg gelukkig geweest .
Het heeft te maken met principes en dat geeft altijd voer tot discussies op allerlei gebied.
Dat er een definitie moet zijn ben ik het helemaal mee eens. Alleen is de huidige definitie wat mij betreft veel te ruim opgezet.
Want dan is het wel heel makkelijk: "we spelen/trainen niet op zondag, behalve als het ons een keer uitkomt".
Zo lust ik er nog wel een paar.

Bovenaan