Weekendvoetbal

noordooster

Well-known member

Benieuwd of de KNVB hieraan tegemoet komt.
Een voordeel voor de een betekent vaak een nadeel voor de ander.

de waan

Well-known member
Dit lost dus precies niets op.

Ik blijf het zeggen: al die clubs die zo bang zijn voor veel wedstrijden op zaterdag zitten hoofdzakelijk in regio's waar bijna geen clubs zitten die principieel op zaterdag spelen.

• Leuk
Waarderingen: erka

noordooster

Well-known member

De "oplossing" van de BAV
Vooral de zin: De BAV stelt daarom voor om maatwerk eerder in het proces toe te passen. In deze voorgestelde oplossing inventariseert de KNVB bij zondagclubs expliciet de wens om op zondag te blijven spelen. Clubs die op zondag willen blijven uitkomen, zouden daarbij moeten accepteren dat zij mogelijk grotere reisafstanden krijgen.

Zo ken ik er nog wel een paar: Bv Inventariseren welke zaterdagverenigingen niet op zondag willen voetballen en of niet op zaterdagavond willen voetballen en er geen moeite mee hebben ietsjes verder te reizen.
De extra reiskosten worden wel weer goed gemaakt door extra kantine-inkomsten.

Eef de Kip

Well-known member
Ik ken er ook nog wel eentje, bv je afvragen hoe het in godsnaam mogelijk is dat er aan zulke ouderwetse en antieke denkbeelden vast wordt gehouden en er in heel Europa bijna geen land meer te vinden is waar het er nog conservatiever aan toe gaat.

Baggio

Active member

De "oplossing" van de BAV
Vooral de zin: De BAV stelt daarom voor om maatwerk eerder in het proces toe te passen. In deze voorgestelde oplossing inventariseert de KNVB bij zondagclubs expliciet de wens om op zondag te blijven spelen. Clubs die op zondag willen blijven uitkomen, zouden daarbij moeten accepteren dat zij mogelijk grotere reisafstanden krijgen.

Zo ken ik er nog wel een paar: Bv Inventariseren welke zaterdagverenigingen niet op zondag willen voetballen en of niet op zaterdagavond willen voetballen en er geen moeite mee hebben ietsjes verder te reizen.
De extra reiskosten worden wel weer goed gemaakt door extra kantine-inkomsten.
de zaterdagclubs die niet op zondag willen voetballen kennen we allemaal wel. Die hebben het nu zo voor elkaar gekregen dat ze altijd op zaterdag kunnen spelen. Laten we die discussie aub niet opnieuw met elkaar gaan voeren. En de onvrede over de aanvangstijdsstippen bij de zondagclubs die verplicht worden om thuiswedstrijden ook op zaterdag te spelen begint me eerlijk gezegd nu echt de strot uit te hangen. Wat een lef! Mag een thuisspelende club nog zelf bepalen wat er op hun terrein gebeurt qua planning?

de Kok

Member
dat hele weekend voetbal hangt mij al langer de keel uit. In die zin dat het weel heel eenzijdig is ingestoken. de verzuiling is al 40 jaar ten einde maar zaterdagclubs blijven principieel en hoeveel spelers zullen dat er zijn?
maar goed het is een gelopen koers maar ik denk dat het onderin de piramide beste mogelijk is nog zondag competities op te zetten zoals de bav dat wil.

de Kok

Member
maar ik blijf het een probleem vinden dat sportparken ongebruikt liggen op de zondag terwijk dat op de zaterdag overvolle parken oplevert.

dan maar een deel van de jeugd naar de zondagen?

de waan

Well-known member
Dat gebeurt al op verschillende plekken (Rotterdam en Utrecht en in West I al veel langer), maar lijkt me - zeker in stedelijke gebieden - een noodzaak.

Baggio

Active member
maar ik blijf het een probleem vinden dat sportparken ongebruikt liggen op de zondag terwijk dat op de zaterdag overvolle parken oplevert.

dan maar een deel van de jeugd naar de zondagen?
Helemaal mee eens. Lopen al wat pilots in Utrecht e.o. en rond Den Haag.

Bovenaan