Weekendvoetbal

Joost

Well-known member
Als Meerssen kan aantonen dat de teammanager én de trainer daar akkoord voor hebben gegeven heeft Sportlust toch geen poot om op te staan lijkt me?
Meerssen had schijnbaar formeel een mail moeten sturen aan Sportlust.

Die eerdere afgelasting en het (terechte) klagen daarover door Meerssen heeft bij Sportlust nogal wat wrevel veroorzaakt. Dat speelt ongetwijfeld mee.

Maar wat mij het allermeest stoort aan dit is dat Sportlust zich als een koppig kind gedraagt en zich verschuilt achter een kennelijk vergeten formeel punt en de KNVB een fout maakt door de wedstrijd op Carnavalszaterdag in te plannen. In plaats van hun fouten te onderkennen wijzen ze naar elkaar. En de enige partij die een (formeel) foutje heeft gemaakt; Meerssen geeft dat toe en riskeert puntenaftrek.

Het is ook een beetje kolderiek dat een club die 52 zondagen in het jaar weigert te komen spelen moeilijk doet over 1 zaterdag dat Meerssen niet wil en kan.
 

Fregge

Well-known member
Meerssen had schijnbaar formeel een mail moeten sturen aan Sportlust.
Ah dat wist ik niet. Volgens mij gaat bij ons het contact met de club altijd via WhatsApp. Weet niet hoe onze teammanager dat doet als er akkoord is richting de KNVB. Lijkt mij dat je de competitieleider van de KNVB mailt met de desbetreffende club in de cc. Zo zou ik het waarschijnlijk doen.
 

Abubakari

Well-known member
Hofland had zijn spelers inmiddels al geïnformeerd dat ze carnavalszaterdag niet in actie hoefden te komen. „Daarop hebben veel spelers een wintersportvakantie geboekt of iets anders geregeld waar ze niet meer onderuit konden komen.
Ze willen niet voetballen vanwege carnaval maar gaan dan geen carnaval vieren maar op wintersport?
 
  • Haha
Waarderingen: PES5

Fregge

Well-known member
Het zal je verbazen, maar op dit niveau gaat niet iedere speler carnaval vieren. Zelfs in Limburg niet
 

Abubakari

Well-known member
Maar als “veel spelers” niet aan carnaval doen moet je dan op dit niveau wel wedstrijden wegens carnaval uitstellen?
 

Joost

Well-known member
Ik dacht dat die afspraak er was vanwege carnaval.
Die is er ook vanwege Carnaval.
Maar er zijn ook genoeg mensen die geen Carnaval vieren en het gebruiken om er even tussenuit te gaan. Hoe de verhouding bij Meerssen is weet ik niet maar dat lijkt me ook niet heel relevant.
 

Fregge

Well-known member
Van die afspraak wist ik niet. Geldt die voor ieder team? Dus bijvoorbeeld ook een jeugdteam?
 

Joost

Well-known member
Van die afspraak wist ik niet. Geldt die voor ieder team? Dus bijvoorbeeld ook een jeugdteam?
In regio zuid is 10 februari dit jaar simpelweg geen speeldag. Maar in 2022 zijn wel duels ingeroosterd in het Carnavalsweekend en toen kwam de KNVB met dit bericht;

 

Fregge

Well-known member
In regio zuid is 10 februari dit jaar simpelweg geen speeldag. Maar in 2022 zijn wel duels ingeroosterd in het Carnavalsweekend en toen kwam de KNVB met dit bericht;

De speeldagenkalender Landelijk geeft aan dat het een inhaaldag is. In zuid zijn sommige zijn vrij (jeugd vooral) maar sommige ook Inhaal/beker. Punt is meer dat onze JO19-1 is ingedeeld in een competitie die valt onder District West. Als er zo'n afspraak is rondom teams uit Brabant en Limburg, dat er niet hoeft gevoetbald worden tijdens carnaval (als het anders kan) en ik wist daar van, had ik ergens op terug kunnen vallen bij de KNVB. Nu wilde de tegenstander (uit Gouda) niet mee werken met verzetten.
 

Joost

Well-known member
De speeldagenkalender Landelijk geeft aan dat het een inhaaldag is. In zuid zijn sommige zijn vrij (jeugd vooral) maar sommige ook Inhaal/beker. Punt is meer dat onze JO19-1 is ingedeeld in een competitie die valt onder District West. Als er zo'n afspraak is rondom teams uit Brabant en Limburg, dat er niet hoeft gevoetbald worden tijdens carnaval (als het anders kan) en ik wist daar van, had ik ergens op terug kunnen vallen bij de KNVB. Nu wilde de tegenstander (uit Gouda) niet mee werken met verzetten.
Dat de organisatie van een competitie onder West2 valt is slechts een administratieve noemer, jullie zijn en blijven een club uit Zuid2.

Ik neem aan dat jullie wel passende maatregelen treffen zoals een dichte kantine. Ik had in dit geval er zelfs voor gekozen om de wedstrijd te verplaatsen naar 's ochtends 9:00, het is toch de enige wedstrijd op jullie sportpark dat weekend. Of wordt de parkeerplaats toevallig na afloop geblokkeerd door de optocht.
 

Fregge

Well-known member
Club wou niet meewerken (andere data waren voor hun vakantie en doordeweeks zagen ze ook niet zitten). We hebben overwogen te mailen dat ze niet hoeven te komen. Dat we de wedstrijd afmelden als thuis niet opgekomen. Als het alleen een boete voor 150 euro zou dat zijn. Maar er zitten ook strafpunten bij. Dus nu spelen we gewoon.
 

Joost

Well-known member
Club wou niet meewerken (andere data waren voor hun vakantie en doordeweeks zagen ze ook niet zitten). We hebben overwogen te mailen dat ze niet hoeven te komen. Dat we de wedstrijd afmelden als thuis niet opgekomen. Als het alleen een boete voor 150 euro zou dat zijn. Maar er zitten ook strafpunten bij. Dus nu spelen we gewoon.
Totaal bezopen dat hun vakantie zwaarder weegt dan die van jullie.

Ik zou dit wel hoger aangeven.
 

Fregge

Well-known member
Heeft niet veel zin. Een club hoeft niet mee te werken aan een wedstrijdwijzigingsverzoek. Maar ik ga wel de KNVB contacten voor de toekomst hierover.
 

SC Heerenveen

Well-known member
En het ergste van allemaal is nog wel dat ik bijna geen wedstrijd had, ik zou namelijk als ASR1 aanwezig zijn bij Sportlust - Meerssen. 😜 Gelukkig met BOL (nog nooit van gehoord) - Ter Leede alsnog een wedstrijd. Standaard eigenlijk één wedstrijd in het seizoen naar de vierde divisie toe, dat zal deze waarschuwing dan zijn.
 

de waan

Well-known member
Dat die regel dan alleen geldt voor Brabant en Limburg is ook wel een beetje raar natuurlijk. Alsof er in Groesbeek en Oldenzaal (ik noem maar wat) geen carnaval wordt gevierd.
 

Bonehead

Well-known member
Every year the same shit. Dit weekend is er een beker-/inhaalweekend. Volkomen begrijpelijk want in grote delen van de regio Salland en Twente ligt het leven plat wegens carnaval. Ook volgend weekend is er een beker-/inhaalprogramma. Ook volkomen te begrijpen wegens de voorjaarsvakantie. Maar dat is het in deze regio ook op 24/25 februari en dan staat er een volledig programma te spelen. Menig wedstrijdsecretaris mag dan allerlei wedstrijden gaan verplaatsen omdat teams wegens vakantie niet genoeg spelers hebben. Ik zag al wedstrijden verplaatst worden naar mei. Ik snap niet dat de voorjaarsvakantie gespreid moeten zijn en in deze regio niet gelijktijdig met carnaval mogen vallen. Want niet alleen het amateurvoetbal lijdt eronder maar het hele sociale leven hoewel men er zelf wel een mouw aan probeert te passen
 

Joost

Well-known member
Every year the same shit. Dit weekend is er een beker-/inhaalweekend. Volkomen begrijpelijk want in grote delen van de regio Salland en Twente ligt het leven plat wegens carnaval. Ook volgend weekend is er een beker-/inhaalprogramma. Ook volkomen te begrijpen wegens de voorjaarsvakantie. Maar dat is het in deze regio ook op 24/25 februari en dan staat er een volledig programma te spelen. Menig wedstrijdsecretaris mag dan allerlei wedstrijden gaan verplaatsen omdat teams wegens vakantie niet genoeg spelers hebben. Ik zag al wedstrijden verplaatst worden naar mei. Ik snap niet dat de voorjaarsvakantie gespreid moeten zijn en in deze regio niet gelijktijdig met carnaval mogen vallen. Want niet alleen het amateurvoetbal lijdt eronder maar het hele sociale leven hoewel men er zelf wel een mouw aan probeert te passen
Het is ook heel apart dat er voor Zuid Nederland een voorjaarsvakantie gepland wordt die niet gelijktijdig met carnaval is.

Je gaat de kerstvakantie toch ook niet plannen van 10 tot 24 december.
 

JMD

Well-known member
Het is ook heel apart dat er voor Zuid Nederland een voorjaarsvakantie gepland wordt die niet gelijktijdig met carnaval is.
Zijn adviesdata he... En niet heel de schoolvakantieregio Zuid Nederland viert carnaval (bv Zeeland)
 
Bovenaan