Weekendvoetbal

noordooster

Well-known member
Het gaat, zoals het er naar uit ziet, om alle competities vanaf de 3e klasse en hoger. Niet om 4A of zo.
In sommige competities zitten meer zondagploegen dan in andere.
Als, zoals sommigen hier kennelijk willen, de thuisclub de speeldag bepaalt, moeten alle zaterdagteams op zondag voetballen.
Dat willen en hoeven vele zaterdagclubs niet, tot nu toe.

de waan

Well-known member
Euh ja, als de thuisclub bepaalt dat er op zondag gevoetbald wordt, wel ja.
Het zal ff wennen zijn, maar over een paar jaar is het de normaalste zaak van de wereld.
Ik weet nog dat er bij Buitenpost, Rijvogels en Scherpenzeel moord en brand werd geschreeuwd een paar jaar terug, omdat zij soms ook op zondag moeten spelen. Niets meer over gehoord sindsdien.

noordooster

Well-known member
Ik weet nog dat er bij Buitenpost, Rijvogels en Scherpenzeel moord en brand werd geschreeuwd een paar jaar terug, omdat zij soms ook op zondag moeten spelen. Niets meer over gehoord sindsdien.
En Winsum. Zij werden door de KNVB niet gezien als principiële zaterdagverenigingen. De KNVB bleef bij het besluit hen tegen hun zin op zondag te laten voetballen. Gold ook voor meerdere andere niet genoemde, zgn niet principiële zaterdagteams. Een besluit dat ondanks hun bezwaren en protesten niet terug gedraaid kon worden. Verder hebben andere verenigingen zich ook niet met hen solidair verklaard. Daarom hebben ze zich er maar bij neer moeten leggen.
Het zal ff wennen zijn, maar over een paar jaar is het de normaalste zaak van de wereld.
Dan ken je met name de zgn principiële zaterdagverenigingen niet.
Zoals gezegd, ik denk dat als de KNVB hen zou dwingen op zondag te voetballen, het tot een afspl;itsing in het amateurvoetbal zou leiden.

Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
maar ik blijf het een probleem vinden dat sportparken ongebruikt liggen op de zondag terwijk dat op de zaterdag overvolle parken oplevert.

dan maar een deel van de jeugd naar de zondagen?
Lijkt me een goed idee voor verenigingen die er geen bezwaar tegen hebben om teams op zondag te laten spelen.
Kan voor die (en voor andere) clubs meerdere voordelen opleveren.
Misschien ook iets voor twente, de achterhoek, west-friesland, noord brabant en limburg ?
(Als dan maar niet de jeugdleiders en jeugdscheidsrechters in problemen komen met het voetballen in hun seniorenteam of met hun bijbaan in de supermarkt of een cafetaria)

noordooster

Well-known member
Bovenaan