Weekendvoetbal

noordooster

Well-known member
Maar als een club die altijd op zondag heeft gevoetbald graag op zondag wil voetballen tegen een club die altijd op zaterdag heeft gespeeld dan vind jij dat de historie en eis van één van de twee clubs altijd moet worden gevolgd.
Bij nagenoeg al die clubs spelen hun jeugdteams gewoon op zaterdag en hebben de senioren iha tot hun 19e op zaterdag gevoetbald
En overigens vind ik ook dat de KNVB de afspraken in het convenant moet nakomen..
En verder gaf ik aan, wat volgens mij de consequentie wordt als de KNVB die afspraken niet zou nakomen en principiële zaterdagclubs zou dwingen op zondag te voetballen.

Laatst bewerkt:

Pieros

Well-known member
Als de KNVB principiële zaterdagclubs ( die dus nog nooit met een team op zaterdag hebben gespeeld, die in hun statuten hebben staan niet op zondag te voetballen, die vallen onder het mede door de KNVB ondertekende convenant) gaat dwingen om op zondag te voetballen, verwacht ik dat het tot een scheuring in het Nederlandse amateurvoetbal gaat leiden.
Ik neem aan dat van der Zee en consorten dat ook wel door hebben.

Die scheuring zou goed kunnen, al kan het ook een ‘eventuele dreiging’ zijn die in realiteit mee zal vallen (zoals ook met de Europese Super League).
En als het wel tot een echte scheiding leidt, dan is het maar zo.

bqandy

Well-known member
Laat de zondagclubs de stap naar de rechter maar eens maken. Misschien kan de rechter dan oordelen of dat recht om alleen op zaterdag te spelen van de principiele clubs stand houdt.

de waan

Well-known member
Opvallend voorbeeldje dit seizoen ook bij jullie in de competitie, @bqandy

Surhusterfean speelt nooit op zondag. Dat hoeven ze dus kennelijk niet. Dat kan alleen maar zijn omdat ze sinds hun oprichting (in 2024) geen team op zondag hebben gehad. Maar het slaat natuurlijk nergens op, aangezien een van de fusiepartners een een eeuwigheid op zondag heeft gespeeld.

Ben benieuwd of zoiets stand houdt bij de rechter.

gevegt

Well-known member
Het lijkt mij dat een rechter alleen zaterdagclubs in het gelijk stellen om niet op zondag te spelen als dat in hun statuten hebben staan.

Bovenaan