Weekendvoetbal

Fregge

Well-known member
Er zijn wel recreanten zaterdagploegen. Zelfs bij Blauw Geel heb je er 1. Die moeten wel naar Oost geloof ik.

Fregge

Well-known member
Ze zijn in 4 jaar 3 keer kampioen geworden. Ik gok niet dat ze teruggaan naar de 4e reserveklasse. Al wordt wel een tweede zaterdagteam opgericht.

de waan

Well-known member
Ik zie het nu. Nee, die hebben in de reserve 4e klasse niks te zoeken. Ze spelen Zuid I trouwens.

Deathprod

Well-known member
Nog een paar overstappers.... De Paasberg, ONA '53, ASW en BMT. Verder stopt Elinkwijk volgens mij ook op zondag.

de waan

Well-known member
Klopt. En De Paasberg heeft ook al een zaterdagteam. Die spelen komend seizoen dus met ??n asoteam minder in de standaardklasse.

Arjen

Member
Hoogeveen en Alcides hebben serieuze plannen voor een nieuwe competitie voor alleen tweede elftallen. Zo willen ze de beloften meer ambiance en weerstand gaan bieden. Teams van zowel zaterdag- als zondagverenigingen kunnen zich opgeven mits ze aan een bepaalde voorwaarden voldoen.

De Groene Scout

Well-known member
Ik zag het voorstel voorbij komen. Vooral meer vrijheden voor wat betreft beschikbaarheid spelers (zaterdag/zondag/jeugd mag allemaal ingezet worden) alsmede tijdstip en dag van spelen. Met name ook de vrijdagavond wordt geopperd als mogelijke speeldag.
Klinkt best interessant.

de waan

Well-known member
Je ziet toch steeds meer van dat soort losse initiatieven. Het is een beetje uitkijken dat het geen rommeltje wordt.

Anderzijds moet de KNVB eens kappen met al die nutteloze regeltjes over inzetbaarheid en speeldagen. Dan valt de noodzaak voor veel van dit soort ideetjes vanzelf weg.

Mug

Member
Dit wordt een moeilijk verhaal . Tot nu toe nooit klachten gelezen over het zaterdagvoetbal mbt tweede elftallen. Dat er bij vooral de zondaghoofdklassers problemen zijn is wel duidelijk

Arjen

Member
Dit wordt een moeilijk verhaal . Tot nu toe nooit klachten gelezen over het zaterdagvoetbal mbt tweede elftallen. Dat er bij vooral de zondaghoofdklassers problemen zijn is wel duidelijk
Onlangs hield de voorzitter van Staphorst anders nog een betoog om de reserves te laten instromen in de standaardklasse omdat ze nooit de aansluiting met het eerste kunnen krijgen?! Ook vond hij dat het spelen op de bijveldjes tegelijk met het eerste niet echt een stimulans was......

Bovenaan