Bonehead
Well-known member
Oke. Dan las ik deze zin kennelijk verkeerd. "En dat is niet beloftenteams in de standaardklassen te droppen lijkt mij."
Daar ben ik namelijk ook geen voorstander van.
Maar tegelijkertijd is het me een raadsel wat je bezwaar precies is. Welke "enorme voordelen" hebben zondagclubs dan? Dat ze tegen in wedstrijden tegen andere zondagclubs die precies dezelfde mogelijkheden hebben makkelijker gebruik kunnen maken van reserves? Waarom is dat nadelig voor zaterdagclubs? Als je het zo bekijkt hebben zaterdagclubs dus ook het nadeel dat ze minder makkelijk jeugdspelers kunnen inzetten bij het eerste.
Het is trouwens makkelijk te ondervangen door een regel dat je maar in ??n seniorenwedstrijd (categorie A) per weekend langer dan helft mag spelen bijvoorbeeld. Ik vraag me zelfs af of er niet al zo'n regel is.
Ik denk niet dat er nog iemand te vinden is die weet waarom deze regel ooit ingevoerd is.
Vooral op zaterdag dus.
Dat er clubs zijn die zichzelf de beperking opleggen dat ze maar op ??n dag in het weekend spelen, wil toch niet zeggen dat je al die andere clubs dezelfde beperkingen op moet leggen?
Het is allemaal heel simpel naar mijn mening: Laten ze res. Hoofdklasse Zondag, res. 1ste Klasse Zondag en weet ik allemaal niet meer afwerken op de zaterdagnamiddag of avond. Of op vrijdagavond. Of weet ik het wanneer het hunzelf het beste uitkomt. Prestatievoetbal op de zondagmorgen is kennelijk niet meer van deze tijd.
Als je op een bepaald niveau voetbalt en een bepaalde leeftijd hebt is het geen enkel probleem om op zaterdag en op zondag een wedstrijd te voetballen. Dat is natuurlijk geen probleem zo lang voor alle betrokkenen geldt. Anders wel en dan kan ik een restrictie wel begrijpen. Zoals hierboven zou het wat mij betreft ook kunnen worden.
Het probleem is van de zondagclubs en dat hoeft dan naar mijn mening niet over de schutting te worden gegooid naar de zaterdagclubs. Die laatste opmerking vind ik dan ook niet bepaald steekhoudend.