Voormalige Godenzonen

Abubakari

Well-known member
Dat was een nobele poging om iemand die in de vernieling ligt er weer bovenop te helpen. Ging even goed, maar toen kwam de PSV er toch weer boven. Zonde hoor.
 

Atreides

Well-known member
Welke idioot heeft hem eigenlijk naar Ajax gehaald?

Waarschijnlijk dezelfde man die hem voor 12 miljoen weer van de hand heeft gedaan. Het gaat natuurlijk om een stukje welzijnswerk, maar die twaalf miljoen is toch een mooie bijvangst.
 

Batigoal

Well-known member
Gregory van der Wiel heeft na onenigheid met de leiding van Toronto FC daar al geen toekomst meer. Blijft toch zonde dat zijn carri?re na een sterk begin bij Paris Saint-Germain een dalende lijn is geweest. Zou me niets verbazen als hij gewoon gaat stoppen met profvoetbal.
 

Atreides

Well-known member
Gregory van der Wiel heeft na onenigheid met de leiding van Toronto FC daar al geen toekomst meer. Blijft toch zonde dat zijn carri?re na een sterk begin bij Paris Saint-Germain een dalende lijn is geweest. Zou me niets verbazen als hij gewoon gaat stoppen met profvoetbal.

Nog maar 3 jaar geleden dat hij nog 27 wedstrijden speelde voor PSG. Lijkt me eigenlijk wel een speler die AZ of Utrecht zou kunnen oppikken, al hebben die nu wel goede backs. Dik kans dat Frank de Boer hem een telefoontje doet.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Gregory van der Wiel heeft na onenigheid met de leiding van Toronto FC daar al geen toekomst meer. Blijft toch zonde dat zijn carri?re na een sterk begin bij Paris Saint-Germain een dalende lijn is geweest. Zou me niets verbazen als hij gewoon gaat stoppen met profvoetbal.
Voetbal staat sowieso al een aantal jaren op het 2de plan voor hem.
 

Batigoal

Well-known member
Vergeten voetballer Kolbeinn Sigthorsson (nog maar 28) gaat na 2,5 jaar zijn salaris opstrijken en op de tribune zitten bij FC Nantes weer eens een nieuwe stap ondernemen: hij gaat spelen voor Vancouver Whitecaps in de MLS.
 

Batigoal

Well-known member
Een andere (bijna) vergeten voetballer: Richairo Zivkovic was ooit een groot talent, maar nadat het bij Ajax niet wilde vlotten ging hij naar KV Oostende. Na een leuk begin zakte hij ook daar weg. In de winterstop ketste transfers naar Dynamo Kiev en FC Sion af, nu lijkt het wel raak te zijn. Zivkovic gaat voetballen op het tweede niveau in China. Ongetwijfeld voor een leuk salaris, maar dit is toch niet wat je een paar jaar geleden van hem gedacht had.

Overigens is de transfer van de hierboven genoemde Sigthorsson er na weken van onderhandelingen tussen club en speler niet van gekomen. Je zou toch verwachten dat hij genegen zou zijn om weer aan het voetballen te komen, maar blijkbaar niet.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Een wat onbekendere oud-Ajacied die furore maakt in exotische oorden: ik las dat doelman Peter Leeuwenburgh grote indruk maakt in Zuid-Afrika bij Cape Town City FC, niet te verwarren met Ajax Cape Town. Leeuwenburgh keept pas sinds afgelopen zomer bij de subtopper en schijnt wekelijks uit te blinken. Leuk voor die jongen!
 

Batigoal

Well-known member
Bobby Adekanye vertrekt gedesillusioneerd bij Liverpool. Ondanks al jaren lovende kritieken en aanbevelingen, heeft de voormalige aanvaller van Ajax, FC Barcelona en PSV nog steeds geen profdebuut gekregen. Adekanye is volgens zijn eigen zeggen gewild door grote clubs uit alle grote competities, maar dat lijkt me sterk. Hij is al 20 jaar en heeft nog geen profwedstrijd gespeeld. Zal nog een hele klus voor hem worden om te slagen in het profvoetbal.
 
Bovenaan