Voormalige Godenzonen

Atreides

Well-known member
Toby Alderweireld gaat voor bijna ?70 miljoen naar Manchester United. Het was bij ons een goede verdediger, maar zo'n toptransfer had ik nooit van hem verwacht. Wel leuk voor hem.

Netjes. Krijgen we nog een klein gedeelte van de opleidingsvergoeding ook.

Nu maar hopen dat ze niet w??r in Amsterdam gaan shoppen voor een centrale verdediger.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die opleidingsvergoedingen heb je volgens mij alleen met transfers van de ene naar de andere competitie.
 

Atreides

Well-known member
je bedoelt dat er een eenzijdige optie inzat ?

Yes. Is trouwens 28 miljoen.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=334699

Maakt dus trouwens dat voor ??n jaar minder Toby de Spurs een winst krijgt van 42 miljoen (70-28). Terwijl ook de 28 miljoen geen misselijk bedrag is voor een 30 jarige verdediger.

N.B. Zowel de aanschaf van Toby als van Boateng zou ik wel weer een echte Mourinho actie vinden. Uitstekende spelers, maar wel zonder substantiele restwaarde aan het einde van het contract. Daar heeft Mourinho er toch al zoveel van gekocht.
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
vi.nl zei:
Bundesliga lonkt voor Alderweireld

Toby Alderweireld werd eigenlijk de hele zomer in verband gebracht met een overstap naar Manchester United, maar de verdediger van Tottenham Hotspur bleef vooralsnog waar hij zat. De Belgische ex-Ajacied zou nu echter alsnog een fraaie transfer wachten. Niet binnen Engeland, want daar mogen de clubs geen inkomende transfers meer afronden, maar naar Duitsland. The Mirror weet dat Bayern M?nchen hem als nuttige versterking voor de defensie ziet

Zou een hele mooie club zijn voor Toby. Ook wel lekker voor Ajax aangezien Toby dan w?l naar een andere competitie gaat en we een groot deel van de opleidingsvergoeding naar binnen kunnen harken.

Edit: Ik neem aan dat Toby de vervanger moet worden van Boateng die o.a. met PSG in verband wordt gebracht.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Anwar El Ghazi gaat van Lille naar Aston Villa. Omdat de Engelse transferperiode voor koop gesloten is wordt hij gehuurd met optie tot koop.

Nemanja Gudelj is na een half jaar alweer weg bij Guangzhou Evergrande. Hij gaat op huurbasis naar Sporting uit Portugal.
 

Batigoal

Well-known member
Bazoer ligt alweer in de clinch met Sergio Concei??o en wordt waarschijnlijk door FC Porto in de winter teruggestuurd naar Wolfsburg. Zou het dan toch een ietsie pietsie aan Bazoer zelf liggen dat hij telkens onenigheid heeft met zijn clubs?
 
Bovenaan