Voorbereiding 2020-21

Hankie

Well-known member
Tegen Sparta mogen er 7.000 supporters De Kuip in. Seizoenkaarthouders hebben voorrang bij de verkoop. Dit is niet de maximale capaciteit, want er schijnt een of ander zomerterras te zijn die op een korte zijde op paterre en eerste ring de capaciteit ernstig beperkt.
Het zomerterras is wel top trouwens. Goed eten en aan het veld op de plaats van vak x. Eerst de wandeling door de spelerstunnel....
 

Bernardo

Well-known member
Zelfde als met de bioscoop, waren ook allemaal mensen die niet gingen want met al die regeltjes is er niks aan. Enige verschil is dat je je handen wast en dat het een stukrustiger is dan normaal. Als ik Bonehead was zou ik ook gewoon gaan, je zit echt geen uur na afloop in het stadion. Misschien 5 of 10 minuten langer, maar met het beperkte aantal mensen wat naar binnen mag waarschijnlijk zelfs dat niet eens.
Bij ons moest je officieel volgens de regels ook wachten tot je weg mocht gaan. In de praktijk was dat helemaal niet zo. Nog nooit zo snel uit het stadion geweest
 

ALenstra

Well-known member
Ik denk dat de regels strenger zijn zodra het seizoen echt begint. Als ik dat verhaal in VI moet geloven krijgen bezoekers een tijdslot toegewezen waarin ze aankomen en weer vertrekken. Er wordt een voorbeeld genoemd: bij een wedstrijd die om 20.00 begint zullen de eerste toeschouwers tussen 18.45 en 19.00 aankomen. Deze toeschouwers zullen na de wedstrijd als eersten weer het stadion verlaten.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het Nederlandse voetbal moet nog wel een flinke achterstand inhalen trouwens, na zoveel maanden zonder wedstrijden. Dat gebrek aan ritme kan ze straks in de voorrondes in Europa lelijk opbreken.
 

Bonehead

Well-known member
Zelfde als met de bioscoop, waren ook allemaal mensen die niet gingen want met al die regeltjes is er niks aan. Enige verschil is dat je je handen wast en dat het een stukrustiger is dan normaal. Als ik Bonehead was zou ik ook gewoon gaan, je zit echt geen uur na afloop in het stadion. Misschien 5 of 10 minuten langer, maar met het beperkte aantal mensen wat naar binnen mag waarschijnlijk zelfs dat niet eens.

Het is maar 1 van de redenen. De charme is wel weg. Gisteren nog een paar minuten van FC Groningen - Heracles gezien. Het was toch niet om aan te gluren. Zoals eigenlijk altijd in de voorbereiding. Dan ga ik voor de entourage. Lekker over de boarding hangen op het prachtige sportpark in Beckum of sightseeing in Lotte. Dat de wedstrijden in Almelo worden gespeeld draagt niet bij aan de vreugde. Zittend voetbal kijken doe ik wel thuis.
 

Abubakari

Well-known member
Mij trekt het ook niet, in een bijna lege stadion oefenvoetbal kijken. Ik had gister naar Cambuur-PEC gekund, maar dat heb ik ook niet gedaan.

3x 1-0 bij die met veel toeters en bellen aangekondigde We're back potjes van Fox, daar hoef ik ook nog niet eens een samenvatting van te zien.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Mij trekt het ook niet, in een bijna lege stadion oefenvoetbal kijken. Ik had gister naar Cambuur-PEC gekund, maar dat heb ik ook niet gedaan.

3x 1-0 bij die met veel toeters en bellen aangekondigde We're back potjes van Fox, daar hoef ik ook nog niet eens een samenvatting van te zien.

Je hebt gelijk. Charme van deze duels is normaal gesproken dat je mooi langs de kant kunt staan op een prachtig veld van een amateurclub en kunt mijmeren over wat er allemaal,gaat komen. Wie gaat er weg en wat komt er allemaal nog bij? Welke jeugdspeler gaat het goed doen? Je komt nog niet voor het voetbal, maar voor de gezelligheid en naar de nieuwe spelers te kijken. Juist dat laagdrempelige is nu weg en het wordt als iets groots aangekondigd na al die maanden zonder Nederlands voetbal. Hierdoor kan de voorbereiding alleen maar tegenvallen. Vergeet daarnaast niet dat de transfermarkt nog tot oktober duurt, dus nog er is nog veel onduidelijk en door het totale gebrek aan wedstrijden is het voetbal nog niet om aan te gluren.

Pas gewoon je verwachtingen daarop aan. Het is even niet anders.
 

Abubakari

Well-known member
az-3e-shirt-2020-2021.jpg
Wat voor psychotische kleurenblinde malloot heeft dit bedacht? Zag het net voorbij komen bij Utrecht-AZ.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ja, het is maar voorbereiding, maar wat is er met AZ aan de hand?
3x geoefend en 3x met 1-0 verloren. Ze scoren niet meer, moeten we ons zorgen maken Leo of Forza AZ?
 

Forza AZ

Well-known member
Ja, het is maar voorbereiding, maar wat is er met AZ aan de hand?
3x geoefend en 3x met 1-0 verloren. Ze scoren niet meer, moeten we ons zorgen maken Leo of Forza AZ?
Het is inderdaad niet best, al spelen Boadu en Stengs nog niet mee en dat scheelt een hoop voor het scorend vermogen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Uit verveling vanmiddag 10 minuten meegekeken. Tempo lag laag en vond het erg plichtmatig (zal wel aan het tropische weer liggen).
 

Deathprod

Active member
Ik heb ook niet veel gezien, maar die Daan Huisman is wel een fijn spelertje. Dat kan wel wat gaan worden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Vitesse begon erg goed en de eerste ballen op doel waren meteen raak. Eerste zag Mulder er slecht uit, maar die keepte verder prima. Achterin maakte de Uruguayaan Fernandez zijn debuut. En dat terwijl hij pas woensdag in Nederland kwam en gister voor het eerst meetrainde. Was nog onwennig en dat is logisch, maar heeft wel kwaliteit. Op het middenveld was Dewaele erg sterk begonnen, maar moest al snel geblesseerd van het veld. Vitesse speelde sowieso erg irritant met veel overtredingen.

Na 30 minuten kwam Heerenveen er beter in en scoorde Ejuke. Na rust wel kansen, maar geen goals.

De 16-jarige Timo Zaal en Nunumete vielen heel goed in. Daar gaan we veel plezier aan beleven.

Vitesse was vooral fysiek sterker. Wij hebben veel kleine en jonge mannetjes. Daarnaast was wel te zien dat dit voor Vitesse de 4e en voor ons de 2e wedstrijd was van de voorbereiding.
Er zal nog een spits, een 10 een cv en 2e doelman komen en wat mij betreft verkopen ze Van Bergen. Die staat toch wat stil in zijn ontwikkeling en wil ook graag een volgende stap maken.
 
Bovenaan