Voetbalplaatjes

Joost

Well-known member
Wat kost een pakje stickers voor dit toernooi eigenlijk?

Ik sla deze ook over, het boek bij de Donald Duck zag er prachtig en aanlokkelijk uit maar het is toch weer een erg dure aangelegenheid.
Het voordeel met vroeger is overigens wel dat je via Marktplaats gericht kunt ruilen. Vroeger moest je maar net geluk hebben dat je ontbrekende stickers bij iemand anders op het schoolplein aanwezig waren. Nu kun je zelfs je overbodige dubbelen verkopen.
 

Joost

Well-known member
Nee, volledig gratis. Je krijgt elke dag twee pakjes maar met die twaalf codes krijg je er gelijk twaalf. Je kunt er ook maar maximaal vijf per dag oprennen. Verder kun je nog extra pakjes verdienen door bijvoorbeeld twaalf keepers te hebben of andere zgn uitdagingen. Je kunt je dubbele ruilen, de computer zoekt uit wie met je kan ruilen waardoor je vrij vlot al je dubbele kwijt bent.

Dat is wel leuk! Vanavond eens in verdiepen.
 

Mario

Well-known member
Ik heb vroeger ook Panini plaatjes gespaard, vanaf seizoen 1982/1983 tot en met seizoen 1988/89. Ik kocht elke week een paar zakjes, of ik deed wat klusjes in het huis en dan kreeg ik daar een aantal zakjes voor van mijn ouders. Ook heb ik de boeken van EK en WK eindrondes van 1984 t/m 1994. Vanaf 2008 heb ik de toernooi boeken weer opgepakt tot het afgelopen WK, meestal kocht ik dan gewoon een hele doos of zo.

Ik heb er nu weinig trek in, en dan ook nog eens zoveel plaatjes ... ook ik sla deze keer maar over.
 

Batigoal

Well-known member
Gaan we nog een DVK team aan?

Ik doe mee! Ik heb me zojuist geregistreerd. Eerste vijf pakjes zorgen voor 2 dubbelen; Joe Allen (Wales) en ?kos Elek (Hongarije). Ik wacht nog wel met ruilen totdat ik mijn overige pakjes heb geopend.
 

JMD

Well-known member
Ik heb vroeger ook Panini plaatjes gespaard, vanaf seizoen 1982/1983 tot en met seizoen 1988/89. Ik kocht elke week een paar zakjes, of ik deed wat klusjes in het huis en dan kreeg ik daar een aantal zakjes voor van mijn ouders. Ook heb ik de boeken van EK en WK eindrondes van 1984 t/m 1994. Vanaf 2008 heb ik de toernooi boeken weer opgepakt tot het afgelopen WK, meestal kocht ik dan gewoon een hele doos of zo.

Ik heb er nu weinig trek in, en dan ook nog eens zoveel plaatjes ... ook ik sla deze keer maar over.

Ik heb nu ook een hele doos gekocht, ben van de week lekker bezig geweest de hele dag....
De bestelling voor de overige plaatjes is de deur uit.

Klinkt misschien gek: maar wat is de lol van dat online sparen? Dat snap ik nog niet zo...
 

Batigoal

Well-known member
Klinkt misschien gek: maar wat is de lol van dat online sparen? Dat snap ik nog niet zo...

Fysieke plaatjes zijn leuker, maar sparen=sparen en nu ik begonnen ben wil ik zo veel mogelijk verzameld krijgen.

Kun je online ook wat gerichter met mensen ruilen? Ik heb nu een paar ruilverzoeken uit staan, maar heb geen idee hoe lang dat duurt en in dit tempo raak ik mijn dubbelen niet snel kwijt.
 

Abubakari

Well-known member
Fysieke plaatjes zijn leuker, maar sparen=sparen en nu ik begonnen ben wil ik zo veel mogelijk verzameld krijgen.

Kun je online ook wat gerichter met mensen ruilen? Ik heb nu een paar ruilverzoeken uit staan, maar heb geen idee hoe lang dat duurt en in dit tempo raak ik mijn dubbelen niet snel kwijt.

Ik zette.mijn plaatjes er op, gaf aan welke ik er voor terug wilde, dag later was ik al mijn dubbele kwijt.
 

Batigoal

Well-known member
Ik zette.mijn plaatjes er op, gaf aan welke ik er voor terug wilde, dag later was ik al mijn dubbele kwijt.

Individuele ruilverzoeken gaan erg lekker. Als ik een sticker vraag en ik biedt een dubbele uit hetzelfde team aan heb ik binnen een paar uur geruild heb ik gemerkt.

En meldt je nou eens aan bij de DVK-groep van Joost!
 

Mario

Well-known member
Mijn vader had het boek gratis gekregen bij zijn krant. Ik ga dit jaar echter niet sparen, op zich ook wel mooi zo'n leeg boek :D
 

Joost

Well-known member
Mijn vader had het boek gratis gekregen bij zijn krant. Ik ga dit jaar echter niet sparen, op zich ook wel mooi zo'n leeg boek :D

Ik heb uit voorzorg dat boek gelijk weggegooid.

Het online sparen gaat overigens lekker vlot, ik denk dat ik voor het EK begint wel het album vol heb.
In het begin gaat het wat traag omdat je de uitdagingen niet kunt voltooien en je weinig ruilmateriaal hebt. Vandaag was er een nieuwe uitdaging beschikbaar waarmee je gelijk 3 pakjes kreeg. En wanneer je het ruilen onder de knie hebt kun je bijna dagelijks al je dubbele stickers ruilen voor nieuwe sticker.
 
Bovenaan