Voetbalplaatjes

Abubakari

Well-known member
Panini mailde me deze week dat de plaatjes voor Euro 2016 te koop zijn. Zonder Oranje sla ik maar een toernooitje over denk ik. Gelukkig heeft Panini iets zodat ik niet cold turkey af hoef te kicken. Panini online voetbalplaatjes sparen.

https://onlinestickeralbum.paninigroup.com/launch

Voor de Panini freak ook wel weer leuk.

Hier voor de liefhebber 12 gratis codes, pakje per code.

UEFA-EURO-2016
IGOT-IGOT-NEED
EURO-COCA-COLA
P0050-1866-2164
EURO-FANS-PACK
EURO-FOOT-BALL
CODE-EURO-PACK
HAVE-NICE-EU16
FOOT-BALL-LOVE
2016-COKE-GAME
2016-COOL-GAME
COKE-BEST-GOAL

5724cf2b25754-milik.png
 

JMD

Well-known member
Ik ga wel weer sparen....

Vind dat toch altijd weer leuk om te doen.
 

Abubakari

Well-known member
Plaatjes lijken elk toernooi kleiner te worden. En duurder. Zonder Oranje zal ik deze keer wel bij mijn originele idee plan blijven om een keer over te slaan.
 

JMD

Well-known member
Er zat een boek bij de Donald Duck. 680 plaatjes, dat wordt ook steeds zotter.
Money money money....

Er is nu ook ineens per team een beste elftal dat je moet inplakken... Scheelt toch weer 24 x 11 : 2 (want het zijn halve plaatjes) = 132 plaatjes.
 

Abubakari

Well-known member
680 plaatjes, dat kunnen de jongetjes van 11 toch niet meer betalen met de huidige panini prijzen?
 

de waan

Well-known member
Ik denk dat het, rekening houdend met de inflatie, wel twee of drie keer zo duur is om een boek vol te krijgen.

Dat was een kansloze missie geweest in 1986.
 

Pascallovic

Well-known member
680 plaatjes, dat kunnen de jongetjes van 11 toch niet meer betalen met de huidige panini prijzen?
Het is inderdaad belachelijk wetende hoe je eerst plaatjes verzamelde en nu. Volgens mij had het WK boek van 2006 minder plaatjes dan het EK-boek van 2012. Er deden 16 ploegen minder mee op een EK.
 

JMD

Well-known member
Ik denk dat het, rekening houdend met de inflatie, wel twee of drie keer zo duur is om een boek vol te krijgen.

Dat was een kansloze missie geweest in 1986.

Ik begon te sparen in 1988 (competitie), dat waren 6 plaatjes voor 50 cent. Inmiddels dus 5 voor 60 eurocent. Dat is dus in prijs 3x zo duur per plaatje. Nemen we de inflatie er in mee dan zal het nog steeds een verdubbeling zijn denk ik. En dat terwijl de plaatjes niet mooier of groter worden ofzo.
In dat competitieboek zaten iets van 500 plaatjes (want ook de logo's van de eerstedivisieploegen en foto's van de kampioenen van het buitenland), later werden het er minder bij de competitieboeken. Het WK van 1990 waren er iets van 500 ofzo, maar het EK van 1992 waren er rond de 250.

Dus het zijn idd steeds meer plaatjes en ze zijn ook steeds duurder. Onbetaalbaar idd. Heb het idee dat het vooral veel volwassenen zijn die sparen. Vroeger kocht ik 2/3 zakjes per week ofzo. Nu koop ik vaak gewoon in 1x een hele doos en ben dan een weekend aan het plakken...
 

Abubakari

Well-known member
Toen ik begon (in 1977) totdat ik er (tijdelijk) mee stopte (1984) was het 6 plaatjes voor 25 cent (11 a 12 eurocent dus).
Ik vind het eigenlijk nog steeds wel jammer dat er geen eredivisie boeken meer zijn. Ik heb een paar seizoenen terug zelf nog een keer een boek met paint gemaakt. :D Twee hobbys united, met paint knutselen en voetbalplaatjes.

Als je op die online plaatjes klikt van Euro 2016 krijg je de grote versie te zien, daar heb ik ook met paint een boek van gemaakt. Want die online dingen zijn wel erg klein. Ik heb sowieso de nodige voetbalplaatjesboeken op mijn harde schijf.
Ik heb met een Franse gast (die van d? Panini site Oldschool Panini) wat gescande dingen geruild. Ik heb oa het eerste WK boek (en die van 1974 ook) op mijn harde schijf, maar ook allerlei eredivisie boeken uit de late 60's en vroege 70's. Geruild tegen wat eredivisieboeken die hij graag wilde. Uiteraard is het mooier om ze zelf te hebben, maar die oude WK boeken zijn wel werg duur. En die oude Eredivisieboeken (vroege 70's, waar ik er trouwens ook een paar echte van heb) zijn of duur of moeilijk te vinden.
 

de waan

Well-known member
Via Catawiki is er elke week een Panini-veiling. Als je een beetje geluk hebt kun je die Vanderhout-albums voor een redelijke prijs op de kop tikken. Het WK boek van Panini uit 1970 doet daarentegen zo'n 2000 euro.
 

Makanaky

Well-known member
Daar heb ik in Itali? ooit een replica van gekocht, samen met '82 en '86. Argentina '78 voor een week boodschappen uit Hengelo gehaald.
 

Batigoal

Well-known member
Moet je die online plaatjes ook kopen?

Ik heb op een voetbalbeurs in Duitsland weleens een compleet Panini-album uit Brazili? gekocht uit de jaren negentig van de lokale competitie. Met o.a. Ronaldo, Edmundo en Bebeto nog spelend in Brazili?. Was maar ?5, maar wat een gave kwaliteit plaatjes en dus een investering voor later.
 

Abubakari

Well-known member
Moet je die online plaatjes ook kopen?.

Nee, volledig gratis. Je krijgt elke dag twee pakjes maar met die twaalf codes krijg je er gelijk twaalf. Je kunt er ook maar maximaal vijf per dag oprennen. Verder kun je nog extra pakjes verdienen door bijvoorbeeld twaalf keepers te hebben of andere zgn uitdagingen. Je kunt je dubbele ruilen, de computer zoekt uit wie met je kan ruilen waardoor je vrij vlot al je dubbele kwijt bent.
 

Batigoal

Well-known member
Nee, volledig gratis. Je krijgt elke dag twee pakjes maar met die twaalf codes krijg je er gelijk twaalf. Je kunt er ook maar maximaal vijf per dag oprennen. Verder kun je nog extra pakjes verdienen door bijvoorbeeld twaalf keepers te hebben of andere zgn uitdagingen. Je kunt je dubbele ruilen, de computer zoekt uit wie met je kan ruilen waardoor je vrij vlot al je dubbele kwijt bent.

Kijk, dat klinkt als een leuk systeem! Vanavond maar eens registreren. Met zoveel plaatjes in het fysieke boek voel ik er weinig voor om daaraan te beginnen.
 
Bovenaan