Voetbal op de schop/Super League

erka

Well-known member
Prima. Het is niet meer van deze tijd dat FIFA en UEFA alles bepalen. Gewoon net als die Amerikaanse competities die geheel zelfstandig zijn.

Beetje als de NFL en de NCAA? Dus dat je een heel beperkte topcompetitie hebt en daaronder een gigantisch systeem van colleges (wat bij ons dan alle andere clubs zou bevatten).
 

erka

Well-known member
Probleem is dat we geen Amerika zijn, qua inrichting van ons topsportsysteem.

Ik denk dat het grootste probleem het draagvlak is. Niet voor niets heeft Bayern al aangegeven totaal geen interesse te hebben. De Bundesliga is voor hen veel interessanter dan de Superleague.
 

Bestaat niet meer

Well-known member
Ik denk dat het grootste probleem het draagvlak is. Niet voor niets heeft Bayern al aangegeven totaal geen interesse te hebben. De Bundesliga is voor hen veel interessanter dan de Superleague.
Zo standvastig zijn de Duitse clubs niet...

Tenslotte daar ook 24 vd 36 profclubs laatst voor gestemd voor investeerders
 

Jef400

Well-known member
Zoals ik het nu voor me zie gaan die Europese competities een hoofdcompetitie worden voor de grote clubs. De nationale competities blijven wel bestaan maar zijn dan puur kwalificatiecompetities en lagere profniveaus. Dat zal op termijn ook invloed gaan hebben op competitieindelingen en tv-gelden. Voor kleine profclubs kan het een doodsteek zijn. Voor grotere amateursclubs kan het juist winst op gaan leveren. Ik zie de toekomst echt niet zwart in.
 

Joost

Well-known member
Zoals ik het nu voor me zie gaan die Europese competities een hoofdcompetitie worden voor de grote clubs. De nationale competities blijven wel bestaan maar zijn dan puur kwalificatiecompetities en lagere profniveaus. Dat zal op termijn ook invloed gaan hebben op competitieindelingen en tv-gelden. Voor kleine profclubs kan het een doodsteek zijn. Voor grotere amateursclubs kan het juist winst op gaan leveren. Ik zie de toekomst echt niet zwart in.
Clubs krijgen veel te veel geld binnen vanuit de nationale competities.
 

JMD

Well-known member

"Reichart lichtte het format toe: alle clubs worden in poules van acht ingedeeld – twee in de Star en Gold League, vier in de Blue League. Alle clubs treffen elkaar een keer thuis en een keer uit, waardoor we uitkomen op veertien groepswedstrijden, gespeeld tussen september en april. Volgens Reichart zou dat geen extra belasting voor clubs opleveren."

Geen extra belasting voor clubs. Hoe dan? En als je pas in april klaar bent met de groepsfase en dan nog de kwartfinales wil spelen dan ben je daar de hele maand mei/juni mee bezig.
Laten we even aannemen dat ze internationale data (wanneer er interlands gespeeld worden) niet gaan gebruiken, dan hou je echt 0 tijd over voor nationale en continentale competities... Of clubs gaan met 2 selecties werken, 1 selectie voor de nationale competitie en de CL/EL enz en 1 selectie voor de Super League.

Ben echt benieuwd of dit gaat werken, de PL en de BL lijkt al niet mee te gaan doen, en aan alleen Real, Barcelona en juve heb je echt niks
 

Mario

Well-known member
Forumleiding
Is het een Europese Superleague, of gaan we ook teams uit bv Saudi-Arabië zien? Die wilden immers ook al aan de CL meedoen.
 

Forza AZ

Well-known member

"Reichart lichtte het format toe: alle clubs worden in poules van acht ingedeeld – twee in de Star en Gold League, vier in de Blue League. Alle clubs treffen elkaar een keer thuis en een keer uit, waardoor we uitkomen op veertien groepswedstrijden, gespeeld tussen september en april. Volgens Reichart zou dat geen extra belasting voor clubs opleveren."
Dat zijn voor de finalisten dus 19 wedstrijden (14 in groepsfase, 2 in kwartfinale, 2 in halve finale en 1 in finale).
In het nieuwe format van de CL spelen de finalisten maximaal 17 wedstrijden (8 in groepsfase, eventueel 2 in 1/16e finales, 2 in 1/8e finales, 2 in kwartfinales, 2 in halve finales en 1 in finale).

In de Super League dus 2 wedstrijden meer. Het aantal speelweken blijft echter hetzelfde, want er zijn in het nieuwe CL-format ook 2 weken waarin alleen EL of CoL plaatsvind.
 

erka

Well-known member
En met soort van promotie/degradatie naar de nationale competities dus, die ook gewoon blijven bestaan en waar de clubs van de Super League dan ook in spelen. Dat laatste lijkt me heel ingewikkeld.
 

JMD

Well-known member
Dat zijn voor de finalisten dus 19 wedstrijden (14 in groepsfase, 2 in kwartfinale, 2 in halve finale en 1 in finale).
In het nieuwe format van de CL spelen de finalisten maximaal 17 wedstrijden (8 in groepsfase, eventueel 2 in 1/16e finales, 2 in 1/8e finales, 2 in kwartfinales, 2 in halve finales en 1 in finale).

In de Super League dus 2 wedstrijden meer. Het aantal speelweken blijft echter hetzelfde, want er zijn in het nieuwe CL-format ook 2 weken waarin alleen EL of CoL plaatsvind.
Klopt. Dan zouden ze dus niet aan de CL ed meedoen. Maar waar ze dan die 5 duels gaan plaatsen vanaf de kwartfinale als ze pas in april met de groepsfase klaar zijn? CL kwartfinale begint al in april.
 

JMD

Well-known member
En met soort van promotie/degradatie naar de nationale competities dus, die ook gewoon blijven bestaan en waar de clubs van de Super League dan ook in spelen. Dat laatste lijkt me heel ingewikkeld.
Het wordt er idd niet eenvoudiger op. Want de UEFA zal ook de kampioenen van een hoop landen in de CL willen...
 

Makanaky

Well-known member
Ze doen het voor de gewone man want straks spelen ze zóveel wedstrijden dat ook wij ons nog mogen opmaken voor ons debuut in Al Ettifaq 1.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Satyr

Administrator
Forumleiding
Bayern, PSG, Man Utd en een handvol La Liga teams hebben ook al nee gezegd tegen de eventuele SL
 
Bovenaan