Voetbal op de schop/Super League

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik zou dan wel die teams uit de Premier League weren, als ze zo graag de SL in willen
Yep, een Super League gaat er wel vroeg of laat komen. Ik zit er niet op te wachten, maar laten we realistisch zijn. Maar dan moeten die clubs ook gewoon weg uit de nationale competities. Anders worden die competities wel erg gedomineerd door een aantal clubs die absurd veel geld meer hebben. Nu heb je dat probleem al behoorlijk maar dat wordt uiteraard alleen maar veel erger.
 

erka

Well-known member
Yep, een Super League gaat er wel vroeg of laat komen. Ik zit er niet op te wachten, maar laten we realistisch zijn. Maar dan moeten die clubs ook gewoon weg uit de nationale competities. Anders worden die competities wel erg gedomineerd door een aantal clubs die absurd veel geld meer hebben. Nu heb je dat probleem al behoorlijk maar dat wordt uiteraard alleen maar veel erger.

Precies, more room for the rest of us. Dan ook weg met de Liverpools, City's en Real Madrids uit de nationale competities.

Of een volledig Europees league systeem waarbij je dus ook kunt promoveren en degraderen naar nationale leagues. Dat zou ik dan nog eerlijker vinden.
 

Batigoal

Well-known member
In principe gaf de UEFA al een eigen draai richting een soort Super League met de nieuwe opzet van de Champions League, maar toch wel jammer deze uitspraak.

Het topvoetbal wordt meer een meer verkwanseld zo. Geen verrassing en dat gebeurde de laatste jaren al, maar toch is dit weer een volgende stap daarin.
 

ALenstra

Well-known member
Prima. Het is niet meer van deze tijd dat FIFA en UEFA alles bepalen. Gewoon net als die Amerikaanse competities die geheel zelfstandig zijn.
 

erka

Well-known member
Prima. Het is niet meer van deze tijd dat FIFA en UEFA alles bepalen. Gewoon net als die Amerikaanse competities die geheel zelfstandig zijn.

Beetje als de NFL en de NCAA? Dus dat je een heel beperkte topcompetitie hebt en daaronder een gigantisch systeem van colleges (wat bij ons dan alle andere clubs zou bevatten).
 

erka

Well-known member
Probleem is dat we geen Amerika zijn, qua inrichting van ons topsportsysteem.

Ik denk dat het grootste probleem het draagvlak is. Niet voor niets heeft Bayern al aangegeven totaal geen interesse te hebben. De Bundesliga is voor hen veel interessanter dan de Superleague.
 

Mommiej

Well-known member
Ik denk dat het grootste probleem het draagvlak is. Niet voor niets heeft Bayern al aangegeven totaal geen interesse te hebben. De Bundesliga is voor hen veel interessanter dan de Superleague.
Zo standvastig zijn de Duitse clubs niet...

Tenslotte daar ook 24 vd 36 profclubs laatst voor gestemd voor investeerders
 

Jef400

Well-known member
Zoals ik het nu voor me zie gaan die Europese competities een hoofdcompetitie worden voor de grote clubs. De nationale competities blijven wel bestaan maar zijn dan puur kwalificatiecompetities en lagere profniveaus. Dat zal op termijn ook invloed gaan hebben op competitieindelingen en tv-gelden. Voor kleine profclubs kan het een doodsteek zijn. Voor grotere amateursclubs kan het juist winst op gaan leveren. Ik zie de toekomst echt niet zwart in.
 

Joost

Well-known member
Zoals ik het nu voor me zie gaan die Europese competities een hoofdcompetitie worden voor de grote clubs. De nationale competities blijven wel bestaan maar zijn dan puur kwalificatiecompetities en lagere profniveaus. Dat zal op termijn ook invloed gaan hebben op competitieindelingen en tv-gelden. Voor kleine profclubs kan het een doodsteek zijn. Voor grotere amateursclubs kan het juist winst op gaan leveren. Ik zie de toekomst echt niet zwart in.
Clubs krijgen veel te veel geld binnen vanuit de nationale competities.
 
Bovenaan