Voetbal op de schop/Super League

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ajax, PSV en Emmen zijn tegen de plannen die zijn voorgesteld. Ik geloof dat er vandaag een vergadering is
 

JMD

Well-known member
Ajax, PSV en Emmen zijn tegen de plannen die zijn voorgesteld. Ik geloof dat er vandaag een vergadering is

Dus 5/6e is voor... Dat wasvolgens mij het criterium voor doorvoeren van wijzigingen...


Ik blijf overigens wel benieuwd hoe ze de KNVB Beker dan gaan indelen en wanneer ze gaan spelen.
Jammer voor de amateurs die dan naw niet meer in augustus kunnen spelen voor de beker en in september niet meer Ajax, Feyenoord, PSV tegen kunnen komen in de 1e ronde.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dus 5/6e is voor... Dat wasvolgens mij het criterium voor doorvoeren van wijzigingen...


Ik blijf overigens wel benieuwd hoe ze de KNVB Beker dan gaan indelen en wanneer ze gaan spelen.
Jammer voor de amateurs die dan naw niet meer in augustus kunnen spelen voor de beker en in september niet meer Ajax, Feyenoord, PSV tegen kunnen komen in de 1e ronde.

1e ronde stroomde Feyenoord sowieso niet in bij kwalificatie Europees voetbal dacht ik. In de huidige opzet moet Feyenoord wel voor de winterstop instromen als ze een Trencientje doen toch?
 

Forza AZ

Well-known member
1e ronde stroomde Feyenoord sowieso niet in bij kwalificatie Europees voetbal dacht ik. In de huidige opzet moet Feyenoord wel voor de winterstop instromen als ze een Trencientje doen toch?

Sinds 2006 begonnen alle Eredivisie clubs bij de laatste 64, of ze nu aan de Europacup meededen of niet.

De clubs die zich nu voor de groepsfase CL/EL plaatsen mogen vanaf dit seizoen dus 1 ronde later beginnen, bij de laatste 32. Die ronde wordt wel pas gespeeld nadat de groepsfase CL/EL afgelopen zijn, waarschijnlijk dus in de week van 17/19 december. In die week stond oorspronkelijk de 1/8e finale gepland. Die zal dus na de winterstop gespeeld moeten worden. In januari/februari moeten er dan 2 bekerrondes gespeeld worden in plaats van 1 zoals oorspronkelijk gepland.

Inderdaad wel benieuwd hoe ze de rondes voor de laatste 32 nu gaan inplannen. Je weet nu pas exact hoeveel clubs er in de ronde van de "laatste 64" nodig zijn op 29 augustus (eventueel op 15 augustus als er geen Nederlandse clubs in de 4e voorronde EL spelen). Dus kun je de voorrondes eigenlijk niet spelen voor die datum.
Ik zie 2 opties:
1) 2 voorrondes spelen in september en 1e ronde op 29/31 oktober
2) alle clubs die niet direct voor de laatste 32 geplaatst zijn al laten beginnen bij de "laatste 128" op 24/26 september (er doen totaal 106 clubs mee, dus een aantal eredivisieclubs en mogelijk een paar eerste divisieclubs kun je vrijstellen voor deze ronde). En op 29/31 oktober de "laatste 64".
 

Forza AZ

Well-known member
Ik bedenk me nog een 3e optie, waarbij je de 1e voorronde in augustus kunt houden zoals nu:

-1e voorronde (half augustus): 56 clubs (32 Derde Divisie + 24 lagere klassen). Geen vrijlotingen
-2e voorronde (eind september): 41 clubs (28 winnaars 1e voorronde + 13 Tweede Divisie). Tussen 3 en 13 clubs vrijloten, afhankelijk van aantal clubs dat in Europese groepsfases speelt
-1e ronde (eind oktober): 54-64 clubs (22-27 winnaars 2e voorronde + 3 periodekampioenen Tweede Divisie + 16 Eerste Divisie + 13-18 Eredivisieclubs die niet de Europese groepsfase hebben gehaald)
-2e ronde (half december): 32 clubs (27-32 winnaars 1e ronde + 0-5 Eredivisieclubs die de Europese groepsfase hebben gehaald)
-1/8e finale (eind januari)
-kwartfinale (begin februari)
-halve finale (begin maart)
-finale (19 april)
 

Deathprod

Well-known member
Topclubs willen garanties voor Jong-teams in eerste divisie

Onder meer PSV en Ajax willen de Jong-teams per se in het betaald voetbal houden en vinden dat veel belangrijker dan de gisteren gepresenteerde ‘veranderagenda’.

https://www.ad.nl/nederlands-voetba...s-voor-jong-teams-in-eerste-divisie~a7a3673f/

De ASO-league van Europa: hoe eerlijk is de geldverdeling in de Eredivisie?

De Eredivisie-wedstrijden op FOX Sports trokken meer kijkers dan vorig seizoen. Met Ajax als afgetekende koploper. De topdrie draagt de betaalzender. Maar vijf keer zoveel krijgen als de onderkant van het rechterrijtje? Dat is overdreven.

https://www.vi.nl/pro/analyse/de-as...-eerlijk-is-de-geldverdeling-in-de-eredivisie
 

Forza AZ

Well-known member
Dan zou ik voor je eerste optie gaan, nummer 3 ook het voordeel geven van instromen in 2de ronde.

Het wordt waarschijnlijk de 2e optie, dus 6 clubs die allemaal in de 1e ronde van de nacompetitie beginnen: https://www.ad.nl/nederlands-voetba...nd-seizoen-in-play-offs-om-promotie~a8bcbbc6/

Het aantal clubs dat nog kans maakt op promotie gaat dus van 9 (1 direct + 8 nacompetitie) naar 8 (2 direct + 6 nacompetitie).

Dan zal dit wel het schema worden:

1e ronde
3-8
4-7
5-6

2e ronde
16 Eredivisie-winnaar 5/6
winnaar 3/8-winnaar 4/7

3e ronde
winnaar 16/5/6-winnaar 3/8/4/7
 
Laatst bewerkt:

Bernardo

Well-known member
Prima besluit. Zodra er een degradatie regeling komt in de KKD, kan je hem wel verder inkrimpen en periodes afschaffen.
 

Deathprod

Well-known member
Ik snap niet waarom ze niet eerst een gezamelijk bekertoernooi willen organiseren. Aan de hand daarvan kan je kijken of er belangstelling is vanuit de supporters en sponsoren. Zomaar die competitie's samenvoegen lijkt me heel riskant.
 

erka

Well-known member
En bovendien, het bekertoernooi is nu al in zowel Nederland als Belgi? tot aan de halve finales amper populair. Zelden volle stadions.
 

Deathprod

Well-known member
Als je de winnaar minimaal 5 miljoen geeft, dan nemen de clubs het wel serieus denk ik. Een dergelijk bedrag moet wel bij elkaar te sprokkelen zijn door beide bonden plus FOX/Proximus en wat grote sponsoren.

Ik denk dat er totaal geen interesse is voor een gezamelijke competitie bij de supporters.
 

JMD

Well-known member
Ik denk dat er totaal geen interesse is voor een gezamelijke competitie bij de supporters.
Dat denk ik ook niet nee...

Maar voor een gezamenlijke beker al helemaal niet.

Overigens denk ik (gezien de ligging) dat een gezamenlijke eredivisie voor clubs als PSV natuurlijk wel aantrekkelijk is, gezien de regio waar het speelt, het zou reiskilometers schelen. Maar voor clubs als Groningen en Heerenveen is dit natuurlijk niet echt aantrekkelijk.
 
Bovenaan