Voetbal op de schop/Super League

Forza AZ

Well-known member
Alle plannen worden geschrapt, dus die play-offs om het kampioenschap gaan ook niet door. Wat mij betreft ook gewoon stoppen met play-offs voor EL. Utrecht staat een straatlengte voor op de rest over 34 westrijden, zou toch belachelijk zijn als ze zich straks niet kwalificeren omdat ze 1 wedstrijd verkloten in de play-offs.
Of doe het voortaan naar het model van de promotie play-offs in Itali?. Dus als de hoogst ge?indigde club minimaal 10 punten voor staat op de volgende, dan plaatst die zich direct. Bij een kleinere voorsprong vinden de play-offs wel plaats, maar mogen alleen clubs meedoen die minder dan 15 punten achter staan.

Max

Administrator
Forumleiding
Wel verrassend dat ook Feyenoord tegen stemde. Het was toch juist een idee van de (sub)top clubs om het te gaan veranderen. Als ??n van die clubs dan ook al tegen is, dan krijg je natuurlijk nooit een meerderheid.

Feyenoord is altijd verliezer geweest in de playoffs, dus die moet daar zeker nooit voor gaan stemmen. Anders kunnen we voor de volgende keer 36 jaar wachten. Dan weet ik niet of ik dan weer de fontein in spring.

erka

Well-known member
Of doe het voortaan naar het model van de promotie play-offs in Itali?. Dus als de hoogst ge?indigde club minimaal 10 punten voor staat op de volgende, dan plaatst die zich direct. Bij een kleinere voorsprong vinden de play-offs wel plaats, maar mogen alleen clubs meedoen die minder dan 15 punten achter staan.

Dat is ook zo arbitrair als wat. 10 punten voor is dus een EC-plek waard en 9 punten voor is niks waard.

erka

Well-known member
Nijland heeft aangegeven dat Groningen (overigens elk jaar linkerrijtje sinds 2006 behalve 2012) tegen heeft gestemd omdat supporters tegen zijn en ook ivm kunstgras.

Ik denk dat het feit dat Groningen vrijwel altijd op plaats 7 of 8 eindigt ook een rol heeft gespeeld :eek:mg:

Joost

Well-known member
Nijland heeft aangegeven dat Groningen (overigens elk jaar linkerrijtje sinds 2006 behalve 2012) tegen heeft gestemd omdat supporters tegen zijn en ook ivm kunstgras.

Ik denk dat het feit dat Groningen vrijwel altijd op plaats 7 of 8 eindigt ook een rol heeft gespeeld :eek:mg:
Eigenlijk is het van de zotte dat er ?berhaupt gestemd is.

Volgens alle onderzoeken die er waren gedaan zat er helemaal niemand op die nieuwe opzet te wachten. Als er al stemmen waren voor een andere opzet dan was dit de minst populaire.

JMD

Well-known member
Mooi nieuws. Na de propaganda van de laatste weken (en vandaag nog in VI) had ik dit niet verwacht, wel gehoopt.

Nu gewoon de degradatie aanpassen in zowel ere als JL (onderste 3 eruit, bovenste 2 promoveren, 3 t/m 6 PO volgens Engels model). Zou het ook mooi vinden als de PO-finale van de eerste divisie op neutraal terrein gespeeld wordt. In Utrecht ofzo. En de PO-finale van de 2e divisie in ee iets kleiner stadion.

Ceephax

New member
Mooi dat dit voorlopig van de baan is. Ik was toch wel nieuwsgierig naar de bezoekersaantallen in Belgi? voor de clubs die buiten de Top 6 vielen. Als die cijfers kloppen zijn dat wel enorme verschillen. Volgens transfermarkt zitten er bij Standard in de play-offs 2 gemiddeld 7.700 toeschouwers. Terwijl dat er in de competitie nog gemiddeld 23.300 waren. AA Gent van bijna 20.000 naar 12.000.

https://www.transfermarkt.co.uk/jumplist/besucherzahlen/wettbewerb/BE1
https://www.transfermarkt.co.uk/jupiler-pro-league-playoff-ii/besucherzahlen/wettbewerb/POBE

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nee, dat klopt niet, volgens de minst positieve modellen van Hypercube zouden er per thuisduel in de play-off 255.000 toeschouwers bij Luik zitten en 187.000 bij Gent.

Ceephax

New member
Mooi nieuws. Na de propaganda van de laatste weken (en vandaag nog in VI) had ik dit niet verwacht, wel gehoopt.

Nu gewoon de degradatie aanpassen in zowel ere als JL (onderste 3 eruit, bovenste 2 promoveren, 3 t/m 6 PO volgens Engels model). Zou het ook mooi vinden als de PO-finale van de eerste divisie op neutraal terrein gespeeld wordt. In Utrecht ofzo. En de PO-finale van de 2e divisie in ee iets kleiner stadion.

Het is inderdaad te hopen dat ze dat wel gewoon aanpakken. Als je met 20 clubs in de Jupiler League blijft spelen kunnen er makkelijk 2 direct uit + 2 nacompetitie plekken.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het viel me laatst op bij 1860 - Regensburg: Waarom heet degradatie in Duitsland 'ineens' relegation ipv absteig??

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het viel me laatst op bij 1860 - Regensburg: Waarom heet degradatie in Duitsland 'ineens' relegation ipv absteig??

Degradatie heet nog steeds "absteigen", "Relegation" zijn de play-off wedstrijden tussen de nummer 16 van de 1e/2e Bundesliga en nummer 3 van de divisie eronder.

Maasveld

Well-known member
Vanaf komend seizoen wordt de JC Schaal in het stadion van de kampioen gespeeld. Gevolg is dat Vitesse voor de komende editie het astronomische aantal van 1200 kaarten krijgt.

Pascallovic

Well-known member
Vanaf komend seizoen wordt de JC Schaal in het stadion van de kampioen gespeeld. Gevolg is dat Vitesse voor de komende editie het astronomische aantal van 1200 kaarten krijgt.
Dat zal die subtopclubs leren akkoord te gaan met dit soort wijzigingen, zonder dat ze eventjes doorvragen naar de gevolgen.

Belachelijk natuurlijk dat dit de uitkomst is. Alsof die wedstrijd hierdoor meer gaat leven.

Bovenaan