Voetbal op de schop/Super League

Ceephax

New member
Waarom dan een persconferentie houden als iets niet definitief is? Dat is nogal voorbarig dan. Ik zou er zelf in ieder geval niet gaan zitten met Anelka als de overname nog niet is afgerond. De percentage's qua aandelen lopen ook sterk uiteen in de media. Maar we zullen er ongetwijfeld snel meer over horen.
 

Joost

Well-known member
Omdat de intentieverklaring getekend werd en het geld gestort was.

Ik dacht 20, het kan ook 25 procent zijn. Dat is ook niet zo relevant. Het betreft in ieder geval een minderheidsaandeel.
 

Ceephax

New member
We zullen er binnenkort wel achter komen hoe de vork precies in de steel zit, in de media verschenen veel hogere percentage's maar het uiteindelijke doel was om de club volledig over te nemen. Daar ging het mij om dat de KNVB daar een stokje voor moet steken. Zoals in Duitsland een maximum van 49% van de aandelen aan investeerders te verhandelen lijkt me een prima plan. We hebben in het verleden al gezien hoeveel gezeik dat met Jordania en Wang heeft opgeleverd. NAC wordt waarschijnlijk ook volledig overgenomen door de City Football Group, in de eerste instantie lijkt het allemaal interessant, maar het zal uitdraaien op het stallen van 3e rangs talenten bij de clubs en bovendien het belangrijkste is dat de supporters er niet op zitten te wachten. Dat is in Arnhem en Den Haag iig wel duidelijk geworden.
 

gevegt

Well-known member
Het grappige is dat er steeds meer clubs in Duitsland van die 49% af wil om meer geld te genereren.
 

Ceephax

New member
Als ze het in Duitsland afschaffen zal het negatieve effect denk ik minder zijn als in Nederland omdat de clubs het eindstation blijven. Bij de Nederlandse clubs is het de bedoeling dat ze worden gebruikt als satelietclub en voor de talentontwikkeling. Dat is voor supporters natuurlijk veel minder interessant.
 

JMD

Well-known member
Wat een onzin... De Johan Cruijff Schaal hoort gespeeld te worden in de ArenA, zeker nu dat stadion naar Johan Cruijff vernoemd is.


En ben idd benieuwd hoe ze dat met de kaarten gaan doen...
 

Forza AZ

Well-known member
Wat een onzin... De Johan Cruijff Schaal hoort gespeeld te worden in de ArenA, ...
Qua bezetting was het niet zo'n succes echter, dus verandering is prima. Maar kies dan een ander neutraal stadion (standaard of ieder jaar ergens anders). Houd je het in Utrecht, Twente, Groningen, Heerenveen of Arnhem dan heb je wel een vol stadion. Er een thuiswedstrijd van maken voor de kampioen, die normaal gesproken sportief toch al sterker is maakt de wedstrijd niet leuker.
 

erka

Well-known member
Hahaha, wat een onzinnig besluit van de KNVB. Niks geleerd van 90 jaar leuren met de bekerfinale zeker. Pas toen het altijd in De Kuip werd gespeeld werd het langzaam maar zeker iets. Als je steeds gaat rouleren wordt het z?ker niks.

Ik zou gewoon altijd op een vaste plek blijven spelen. Overigens is het wel een goed idee om in een kleiner stadion te spelen.

En wat Forza AZ ook zegt, de sterkste ploeg thuis is niet leuk.
 

JMD

Well-known member
Hahaha, wat een onzinnig besluit van de KNVB. Niks geleerd van 90 jaar leuren met de bekerfinale zeker. Pas toen het altijd in De Kuip werd gespeeld werd het langzaam maar zeker iets. Als je steeds gaat rouleren wordt het z?ker niks.

Ik zou gewoon altijd op een vaste plek blijven spelen. Overigens is het wel een goed idee om in een kleiner stadion te spelen.

En wat Forza AZ ook zegt, de sterkste ploeg thuis is niet leuk.

Precies. Of in het stadion van de bekerwinnaar.
 

JMD

Well-known member
Bij Vitesse is al onduidelijkheid over het aantal kaarten.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=304645

Benieuwd of ze hebben opgelet bij de besprekingen of dat ze echt slechts met een uitvak van 1200 man mogen komen.
Dat zou echt schandalig zijn als Vitesse alleen maar het uitvak mag leveren.

Verder deed men bij de JCS ook altijd de actie 'kampioenen ontmoeten kampioenen', die zal nu ook wel van de baan zijn.
Feyenoord - Vitesse valt qua supporters nog wel mee, zelfs al zou het 50-50 zijn in het stadion verwacht ik nog geen problemen.
Maar het zal de komende jaren Feyenoord - Ajax of PSV - Ajax worden, daar zullen de burgervaders van Rotterdam en Eindhoven niet blij mee zijn (als het idd (wat wel zo eerlijk is) 50-50 moet zijn qua verdeling)
 
Bovenaan