Voetbal op de schop/Super League

De Wolf

Well-known member
Ik geloof dat Aboutaleb en Van der Laan (of wie hem vervangt) liever geen supporters van de tegenpartij hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Probleem ligt meer bij Aboutaleb dan bij Van der Laan. Prima vent die Van der Laan. Helaas lijkt hij niet lang meer mijn burgemeester te zijn als ik hem donderdag weer zag staan op de Dam.
 

Eef de Kip

Well-known member
Nou zeg, dat ziet er niet best uit. Hoe lang loopt ie trouwens al met z'n arm in een mitella? Voor m'n gevoel al een jaar 2?
 

Pascallovic

Well-known member
Met get invoeren van play-offs ga je dit soort dagen nooit meer meemaken, dat een kampioenswedstrijd bij een laagvlieger in een deceptie eindigt.
 

zwammy

Well-known member
Die overname kan best wel eens naar uitpakken voor de fans. De overige clubs dragen de City-naam en Melbourne heeft er zelfs de -kleuren en clubnaam voor aangepast. Ik kan me niet voorstellen dat ze ??n club in de portefeuille n?et in het lichtblauw laten spelen, dus binnenkort hebben we het over Breda City FC.

Ik heb het idee dat ze dan voor maximaal 1.000 man gaan spelen.

NAC kan niet overgenomen worden door een partij of persoon die al bij een andere club betrokken is. Staat in de statuten van de club vastgelegd.
 

JMD

Well-known member
Met get invoeren van play-offs ga je dit soort dagen nooit meer meemaken, dat een kampioenswedstrijd bij een laagvlieger in een deceptie eindigt.

Precies. En gewoon ook alle 9 duels tegelijk. Ook onderin gebeurde er de laatste minuten nog van alles...
 

zwammy

Well-known member
NAC kan niet overgenomen worden door een partij of persoon die al bij een andere club betrokken is. Staat in de statuten van de club vastgelegd.

Nog een keer het verhaal, voordat JMD er weer eens tussen door kwam. Ga eens lessen voorbereiden man!

Op verzoek van de Clubraad schoof Joost van Mierlo (namens de supporters lid van de RvC van NAC) recent bij een vergadering aan om toelichting te geven. Aanleiding was berichtgeving in BN DeStem dat Manchester City op aandelen van NAC zou azen. Een suggestie die, gezien het samenwerkingsverband en de investeringen van de Engelsen, op zich geen hele rare gedachte is. Volgens Van Mierlo is een overname door Manchester City simpelweg geen optie.

Statuten NAC

Het eerste struikelblok ligt in de statuten van NAC. Daarin is opgenomen dat personen die direct of indirect aan een andere (Nederlandse of buitenlandse) voetbalclub verbonden zijn, g??n aandeelhouder van NAC kunnen worden. Dit verbod geldt niet allen voor de aandeelhouders van de betreffende club, maar ??k voor die clubs zelf.

Goedkeuring KNVB

Het tweede obstakel ligt in Zeist. Zelfs al zou NAC, in strijd met haar eigen statuten, instemmen met een verkoop aan Manchester City of Red Bull, dan nog is een verkoop niet zomaar rond. De KNVB moet daar namelijk ook een plasje over doen. De voetbalbond moet de verkoop aan een buitenlandse partij goedkeuren. In de door de KNVB gehanteerde ‘Richtlijn waarborging onafhankelijkheid van licentiehouders’ staan allerlei bepalingen die een dergelijke overdracht van aandelen in de weg staan. Ook de KNVB wil voorkomen dat clubs in handen vallen van een eigenaar of eigenaren met een netwerk van clubs en hanteert daarom vergelijkbare regels als in de NAC-statuten zijn opgenomen.

Een extra Zeister waarborg zit nog in het feit dat NAC niet zomaar kan besluiten dan maar haar eigen statuten te wijzigen. De KNVB moet ook een wijziging van statuten goedkeuren en zal een wijziging, die een verkoop aan aan City of Red Bull gelieerde personen mogelijk maakt niet goedkeuren.

De KNVB lichtte haar standpunt in de context van de discussie over Red Bull nog eens toe: “Het is niet mogelijk dat een partij als Red Bull aandeelhouder wordt van een Nederlandse betaald voetbalorganisatie op het moment dat Red Bull ook direct of indirect verbonden is als aandeelhouder, bestuurder en of commissaris aan een andere betaald voetbalorganisatie die lid is van een ander voetbalbond.” Ergens rijst wel de vraag hoe dat dan bij Vitesse precies georganiseerd is, maar dat is een andere discussie.

Manchester City wil zelf niet

Het laatste (toch niet onbelangrijke) struikelblok is het feit dat Manchester City helemaal geen trek heeft eigenaar van NAC te worden. De Engelsen hebben, zo melden de notulen van de CR, al verschillende malen uitgesproken niet de intentie te hebben NAC te kopen. Manchester City is meer dan tevreden met de huidige samenwerking. Er is dus geen aanleiding dat anders te doen.
 

Ceephax

New member
De meeste clubs hebben altijd een goldenshare die niet verkocht kan worden. Dat voorkomt dat een club bijvoorbeeld het clublogo, de clubnaam, de clubkleuren of de speellocatie kan veranderenen. Dit gouden aandeel wordt meestal beheerd door een aantal clubiconen en supporters.
 

JMD

Well-known member
Nog een keer het verhaal, voordat JMD er weer eens tussen door kwam. Ga eens lessen voorbereiden man!
Dat had ik al gedaan, ik was veel te vroeg op school... :)

Wat heeft dat ermee te maken?
Als alle duels tegelijk zijn krijg je ook een veel spannender verloop. Als Roda/Sparta/NEC niet tegelijk gespeeld hadden had je nooit die laatste 5minuten gisteren gehad waarbij spreekwoordeiljk elke minuut de stand anders was...
 

Maasveld

Well-known member
Als alle duels tegelijk zijn krijg je ook een veel spannender verloop. Als Roda/Sparta/NEC niet tegelijk gespeeld hadden had je nooit die laatste 5minuten gisteren gehad waarbij spreekwoordeiljk elke minuut de stand anders was...
Zou dat gaan veranderen dan? Ik ben niet heel goed op de hoogte van de eventuele plannen, vandaar mijn vraag.
 

JMD

Well-known member
Zou dat gaan veranderen dan? Ik ben niet heel goed op de hoogte van de eventuele plannen, vandaar mijn vraag.

De laatste speelrondes blijven tegelijk. Maar ik bedoelde dat tegelijk spelen wat mij betreft wel vaker mag. (utopisch gedacht, ik weet het...)
 

Forza AZ

Well-known member
Zou dat gaan veranderen dan? Ik ben niet heel goed op de hoogte van de eventuele plannen, vandaar mijn vraag.
Dat zal niet veranderen. Alleen eventueel als je verschillende play-off groepen krijgt dat niet de wedstrijden van de verschillende groepen tegelijk gespeeld worden.
 

Batigoal

Well-known member
Duidelijk zwammy, dank voor het verhelderende verhaal. Laat NAC dan maar 'slechts' een stalling zijn voor talenten. Beter dan onder de City-paraplu vallen.
 

Batigoal

Well-known member
En wellicht in plaats van talloze talenten huren maar een paar, maar wel voor minstens 2 seizoenen. Je ziet aan Vitesse dat die huurlingen het meeste toevoegen.
 

ALenstra

Well-known member
In de nieuwe VI staat dat er 17 mei gestemd gaat worden over de nieuwe competitie-opzet. De voorstanders van de verkleining willen d.m.v. een solidariteitsfonds de tegenstanders zover krijgen dat ze ook voor stemmen.
 
Bovenaan