Vitesse Transfer topic

Batigoal

Well-known member
Vitesse heeft Julian Von Moos gehaald van FC Basel. Jonge spits die wordt gehuurd met optie tot koop. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
 

Batigoal

Well-known member
Nog meer interessante transfers voor Vitesse: ze halen spits Nikolai Fredriksen van Juventus. Die speelde vorig seizoen op huurbasis in de Oostenrijkse Bundesliga waar hij 18 keer scoorde. Toch niet niks. En de nieuwe doelman moet Markus Schubert worden. Die werd 2 jaar geleden als groot talent gehaald door Schalke als opvolger voor de net vertrokken Alexander Nübel. Maar de druk werd hem te veel en hij zakte door het ijs. Nu is hij nog altijd maar 23 jaar en mag hij door de degradatie van Schalke goedkoop vertrekken. Dat is op papier echt een topdeal voor Vitesse als dat rond komt.
 

Batigoal

Well-known member
Melle Meulensteen van RKC naar Vitesse. Dat vind ik wel een degelijke verdediger. En eentje die vrijwel nooit genoemd wordt in praatprogramma's, maar wel heel stabiel presteert.
 

Batigoal

Well-known member
Vitesse haalt ook Ferro (25) van Benfica. Die stond een aantal jaar geleden wel bekend als één van de grotere talenten daar. Is er niet helemaal uitgekomen, is de laatste jaren ook verhuurd aan Valencia en Hajduk Split. Maar is volgens de verhalen wel een zeer degelijke verdediger en ook al behoorlijk ervaren. Kan best eens een leuke aanwinst zijn.

Vitesse is ieder jaar maar weer afwachten met de vele wisselingen. Openda, Bazoer, Doekhi, Rasmussen, Dasa; dat is wel heel veel kwaliteit dat is vertrokken. En tot nu toe alleen 3 verdedigers gehaald (ook nog de ervaren rechtsback Arcus van Auxerre). Moet nog een hoop gebeuren in Arnhem.
 

U.G.

Well-known member
Vitesse haalt ook Ferro (25) van Benfica. Die stond een aantal jaar geleden wel bekend als één van de grotere talenten daar. Is er niet helemaal uitgekomen, is de laatste jaren ook verhuurd aan Valencia en Hajduk Split. Maar is volgens de verhalen wel een zeer degelijke verdediger en ook al behoorlijk ervaren. Kan best eens een leuke aanwinst zijn.

Vitesse is ieder jaar maar weer afwachten met de vele wisselingen. Openda, Bazoer, Doekhi, Rasmussen, Dasa; dat is wel heel veel kwaliteit dat is vertrokken. En tot nu toe alleen 3 verdedigers gehaald (ook nog de ervaren rechtsback Arcus van Auxerre). Moet nog een hoop gebeuren in Arnhem.

Ja Ferro heeft zelfs nog een duo gevormd bij Benfica met Ruben Dias. Destijds best wel met de nodige tamtam gelanceerd ook, en eerlijk is eerlijk, van wat ik toen zag was het jongen met de nodige bluf, aardige timing en goed aanvallend koppen. Toen kakte dat hele Benfica weer eens een keer in en waren vooral hij en Dias de kinderen van de rekening. Onnodig om te vertellen dat het met Dias nog helemaal goed is gekomen maar Ferro heeft zich niet meer herpakt en maakte bovendien met de keuze om naar Valencia te gaan gewoon een domme carrière-move.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jacob Rasmussen, hoe zijn de meningen in het Arnhemse over deze speler? Hoe deed hij het, de afgelopen twee seizoenen?
 

delmaestro

Well-known member
Naar mijn mening een redelijk stabiele verdediger, kopsterk, en redelijk snel. Vond hem niet zo intelligent overkomen. En dan bedoel ik qua slimme passes of aanvoelen dat op een bepaald moment de bal wegrossen beter is dan pingelen. Ik twijfel of hij goed genoeg is voor de basis van Feyenoord. Las in een artikel dat hij gehaald is als stand-in van Senesi, en dat klinkt wat mij betreft logisch...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Naar mijn mening een redelijk stabiele verdediger, kopsterk, en redelijk snel. Vond hem niet zo intelligent overkomen. En dan bedoel ik qua slimme passes of aanvoelen dat op een bepaald moment de bal wegrossen beter is dan pingelen. Ik twijfel of hij goed genoeg is voor de basis van Feyenoord. Las in een artikel dat hij gehaald is als stand-in van Senesi, en dat klinkt wat mij betreft logisch...
Thanks!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dank voor de heldere analyse. Mocht Senesi toch vertrekken, dan komt er sowieso wel een vervanger lijkt mij. Dus hij zal inderdaad wel als back up gezien worden lijkt mij.
 

Batigoal

Well-known member
Vitesse huurt na Kjell Scherpen ook de Poolse middenvelder Kacper Kozlowski van Brighton. En vorig jaar werd al Romaric Yapi gehaald van Brighton. Het zou me niets verbazen als Vitesse de nieuwste aanwinst is in de portefeuille van Tony Bloom, die naast Brighton ook eigenaar is van Union SG in België (waar Kozlowski vorig seizoen speelde). Die Bloom was al op zoek naar nieuwe clubs in Europa om over te nemen.
 

Batigoal

Well-known member
Maar weer een 18-jarige voor Vitesse: spits Gabriel Vidovic van Bayern München gaat waarschijnlijk gehuurd worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zit best wat talent in de selectie, maar met een verzameling van talenten is het slecht degradatievoetbal spelen.
 

Jef400

Well-known member
Maar weer een 18-jarige voor Vitesse: spits Gabriel Vidovic van Bayern München gaat waarschijnlijk gehuurd worden.
Drie invalbeurten in het eerste en voor de rest enkel ervaring in de zwakste Regionalliga die er is. Die in Bayern.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij sowieso niet dat een 18 jarig talent van Bayern dit elftal van Vitesse aan de praat gaat krijgen.

Ook de 18-jarige Messi niet nee, maar die had Vitesse wel naar handhaving geschoten. Alleen de 18-jarige Messi was niet bij Vitesse terecht gekomen.
 
Bovenaan