Vitesse Transfer topic

Max

Administrator
Forumleiding
Eens zien wat de Yank variant van Maasbert Schouten te vertellen heeft...

Een van de weinige mensen die geld heeft verdiend aan het bezit van een voetbalclub. Zeker als je je bedenkt hoeveel die Rus weer heeft weggepist een bijzonder knappe prestatie.
 

Abubakari

Well-known member
Patsertje die ook even wat publiciteit wil.
Eerste wat ik zou doen als ik president zou zijn is vrijwel alle vastgoedondernemers fusilleren. Er schijnt voor die beroepsgroep een speciaal plekje in de hel te zijn.
 

delmaestro

Well-known member
Tsja, die huur is al zeker 15 jaar een waanzinnige molensteen om de nek van de club. Het huurcontract heeft, zoals vrij gebruikelijk is bij een stadion, een teringlange termijn, maar in 2023 is hij eindelijk afgelopen. En Vitesse zegt hem dus formeel op, omdat de club absoluut weigert om weer 20/25/30 jaar een huur van 1,8 miljoen per jaar te gaan betalen en ook nog eens gigantisch naast de prijzenpot van o.a. horeca-inkomsten te pissen. De stok die de club denk te hebben om mee te slaan, is dat er een contractueel 'eeuwig speelrecht' bestaat, afgesproken en ondertekend tijdens de bouw/oplevering van Gelredome. Als dat gegrond is, zal Vitesse zeer waarschijnlijk voor een veel lagere som kunnen huren vanaf 2023. Het liefst kopen ze het stadion, maar vanwege een kettingbeding van de gemeente, onderdeel van een reddingsplan uit de jaren 00, moet Vitesse veel meer betalen voor het kopen van het stadion, dan elke andere partij. Dit om de multifunctionaliteit van Gelredome te kunnen waarborgen. De tand des tijds heeft dit echter volgens mij wel een beetje beïnvloed; Gelredome kampt met hoge onderhoudskosten doordat het alweer 25 jaar oud is, en in de loop der jaren heeft de komst van bijvoorbeeld een Ziggo Dome en Afas Live, maar ook andere stadions en locaties in het land, de markt voor Gelredome nogal doen verschuiven. Dit alles weet Michael van der Kuit natuurlijk ook. En ik denk dus dat hij blufpoker speelt, want ik zou niet weten hoe hij dat stadion rendabel kan laten functioneren zonder Vitesse, en met de onderhoudskosten en de huidige entertainment markt. Gesloopt mag het niet worden, het bestemmingsplan staat ook vast, dus hij heeft geen handel in een mooi stuk grond, maar in een stadion dat niet rendabel is als Vitesse er niet in speelt. Ik durf te wedden dat Vitesse er na 2023 nog altijd speelt, ofwel onder een veel gunstiger huurcontract, ofwel als eigenaar van het stadion. In dat laatste geval moet dat kettingbeding er nog wel vanaf, dus ik zet mijn geld erop dat de club en Van der Kuit er in het komende jaar wel uit gaan komen met die huurverlaging...
 

Jef400

Well-known member
Volgens onbevestigde bronnen zou Vitesse-trainer Letsch van Vitesse naar Bochum gaan. Ik zeg het met een hele grote slag om de arm omdat alleen fcupdate en voetbalzone het bericht de wereld in helpen. Maar de geruchten zijn er in ieder geval.
 

delmaestro

Well-known member
Prettige, rustige en reële man, maar qua tactiek helaas enigszins een aap met maar 1 trucje. Ik ben uiteraard maar een leek, en ook nog eens niet objectief, maar als je niet ziet dat je echt iets anders moet proberen met deze selectie dan 5-3-2, dan juich ik een vertrek toe. En nu krijg je er ook nog een sommetje voor in plaats van dat je een afkoopsom betaald, en Letsch vertrekt via de voordeur. Toch wel de manier zoals je afscheid wenst te nemen.

Wat mij betreft wordt het een combi van Edward Sturing en Joseph Oosting. Geen tactische wereldwonderen, maar wel mensen die heel goed de kwaliteit van een selectie op waarde kunnen schatten en een ploeg naar hun kunnen laten presteren. En beiden gepokt en gemazeld door vele jaren actief te zijn in verschillende functies binnen de club. Daarmee krijg je rust, structuur en duidelijkheid. Ik denk dat we dat nodig hebben tot in ieder geval de winterstop. Daarna zien we wel wat we nog van dit seizoen kunnen maken. Dankzij de goede Europese prestaties is het nu volgens mij zo dat de top 4 + de bekerwinnaar sowieso Europa in gaan, en in de praktijk betekent dat vaak de gehele top 5 omdat die beker toch wel door PAF of AZ gewonnen wordt. Dan gaan de playoffs dus tussen de nummers 6 t/m 9. Als we het iets beter op de rit kunnen krijgen, kunnen we hopelijk daar op mikken, maar het zal erg lastig worden. Het is dat ik een hoop andere middenmoters ook niet veel soeps vind momenteel...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nog geen twee maanden dat de competitie nog duurt. Dus dat gaan jullie sowieso tijdelijk invullen met Sturing. Toch min of meer verplicht als interim trainer. Daarna kun je inderdaad verder zien. Het is een zege voor Vitesse dat er echt heel zwakke ploegen tussen zitten. Anders was dit sportief een erg gevaarlijk jaar. Zou eerder aan overleven denken dat je weer in Europa vechten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hij heeft daar lang gespeeld, dus dat is wel aardig. Ook wel iemand die geen gekke dingen gaat doen.
 

delmaestro

Well-known member
Ik twijfel over Cocu. Speelt die niet ook heel erg behoudend? Ik weet niet of dat genoeg frisse wind meeneemt na de speelstijl van Letsch...
 

delmaestro

Well-known member
Nog geen twee maanden dat de competitie nog duurt. Dus dat gaan jullie sowieso tijdelijk invullen met Sturing. Toch min of meer verplicht als interim trainer. Daarna kun je inderdaad verder zien. Het is een zege voor Vitesse dat er echt heel zwakke ploegen tussen zitten. Anders was dit sportief een erg gevaarlijk jaar. Zou eerder aan overleven denken dat je weer in Europa vechten.
Klopt als een bus. Vandaar ook dat ik eerst rust en duidelijkheid zou wensen tot aan de winterstop. Afhankelijk van waar je staat in januari, kun je dan een doel voor het einde van het seizoen gaan opstellen. Er zijn inderdaad heel veel ploegen die niet veel voor elkaar onder doen. De beste van die groep ploegen zullen aan het eind op de plekken 8 en 9 staan. Daar hoop je uiteindelijk op, maar dat is nu inderdaad nog niet aan de orde...
 
Bovenaan