Vitesse in Europa

G

Gast

Guest
Laten we die paar relletjes op de korenmarkt niet de enorme voetbalfeest verkloten die er w?l was tussen de Vitesse en Southampton fans. Overal was het groot feest in de stad. Zelf heb ik niks mee gekregen van deze relletjes terwijl ik de hele tijd op de korenmarkt ben geweest. Dat moet toch genoeg zeggen.

20150806145051.jpg20150806145052.jpg
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat was een verrassend leuk avondje Arnhem! Van de rellen uiteraard helemaal niets meegekregen, omdat we de auto vlakbij het stadion geparkeerd hebben en vanaf daar te voet direct richting stadion zijn gegaan. Onderweg nog even een speciale Vitesse - Southampton sjaal gehaald. Leuk aandenken! Sfeertje was heel relaxed. Welgeteld ??n doorgesnoven idioot gezien, tussen duizenden fans. De rest was aardig. Voornamelijk oudere mannen of vaders met kinderen. Wij zaten ook wel aan de andere kant dan waar het sfeervak is, dus dat scheelt misschien. Op het vak zelf ook perfect! We hadden heerlijke plaatsen, ter hoogte van de middenlijn. Onderin de tweede 'ring', dus ook onder de hinderlijke palen. Omringd door leuke mensen. Met name de mannen naast mij heb ik uitgebreid mee zitten ouwehoeren.

Heel erg jammer dat de wedstrijd zelf na 4 minuten al gespeeld was. Saints hoefde niet zo nodig en voor Vitesse was het, voor zover dat niet al zo was, een onmogelijke opgave. Desondanks toch wel een aardige wedstrijd gezien, waarin met name Vitesse me kon bekoren. Nakamba viel heel erg positief op en ook Rashica was positief aanwezig. Al werd het in de tweede helft nog leuker, toen Nathan en Pantic erin kwamen. Vooral Nathan is echt een heerlijke voetballer, waar we als Nederlandse voetbalfans dit jaar heel erg van gaan genieten. En ook Pantic kon me qua tactisch inzicht en voetballend vermogen veel meer bekoren dan Lewis Baker, die gewoon tegen viel. Vitesse verdiende ook een goal, maar kwam toch net wat stootkracht tekort om echt aanspraak te maken op de goal. En Saints profiteerde van twee mindere momenten in de verdediging.

Minpuntje was de invalbeurt van Achenteh. Niet dat hij nou zo onwijs slecht inviel, maar hij werd ontvangen met een striemend fluitconcert. Vind ik toch een beetje onnodig. Ook al zie ik ook wel dat die jongen tekort komt. Gedurende de wedstrijd hebben wij bedacht dat Vitesse voor Drenthe moet gaan. Lijkt me een jongen die in dit team past en op de linksback van waarde kan zijn. Aangezien die positie nog wel een beetje het zorgenkindje is.

Verder heeft Vitesse in dit tweeluik wel aan klantenbinding gedaan. Vorige week al die prachtige plaatjes van de supporters in Southampton, waar er geen enkel negatief incident te melden viel. Uniek voor een Nederlandse ploeg in Europa (helaas). En vandaag een prima gevuld stadion, met een relaxte sfeer. En een ploeg die zich in beide wedstrijden wel heeft getoond met inzet, aanvallende intenties en zo nu en dan prima voetbal. Als ze hierop voortborduren dan gaan ze hoge ogen gooien. Al is aan de andere kant de realiteit dat Saints over twee wedstrijden met 5-0 wint, terwijl ze grote delen echt met de handrem erop hebben gespeeld. Dat zegt genoeg over het Nederlandse voetbal.

Vitesse, bedankt! Ik heb genoten!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Laten we die paar relletjes op de korenmarkt niet de enorme voetbalfeest verkloten die er w?l was tussen de Vitesse en Southampton fans. Overal was het groot feest in de stad. Zelf heb ik niks mee gekregen van deze relletjes terwijl ik de hele tijd op de korenmarkt ben geweest. Dat moet toch genoeg zeggen.

Bekijk bijlage 135Bekijk bijlage 136

Op het station en in de bussen ook erg gezellig tussen de Engelsen en de Vitessenaren.

Verder sluit ik mij aan bij het verslag van Jamel. Mooi avondje gehad zo.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Valt voor mij wel mee hoor. In principe is het ongeveer net zo lang reizen van deur tot deur als dat ik naar Feyenoord ga.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nog vergeten te melden dat ik op een gegeven moment ook een beetje medelijden kreeg met de man naast me. Was echt zo'n ouwe Vitesse supporter, dat merkte je aan alles. Maar tegelijkertijd kende hij gewoon een paar spelers niet. Vroeg 'ie aan mij hoe die spits heet. Of de rechtsbuiten. Dat is toch wel de keerzijde van zo'n vreemdelingenlegioen. Tuurlijk waren ze zonder die hele overname zo goed als failliet en spelen ze nu heel leuk voetbal. De echte binding met de spelersgroep ontbreekt een beetje. Maar ja, voor de voetballiefhebber is het wel leuk om elk jaar weer van die pareltjes aan het werk te zien. Die Nathan, echt dat wordt er weer eentje!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het zou leuk zijn als ze een paar herkenbare gezichten er tussen zouden hebben ja. De ellende is dat de Van Ginkels en Pr?ppers ook zo weer weg zijn. Nu heb je een rechtsback Dicks uit eigen jeugd, een Kashia die er al een tijdje rondloopt, keeper Room of Velthuizen en alleskunner Leerdam. Daarmee houdt het wel een beetje op.
 
G

Gast

Guest
Tja daar hoef je niet eens een oude Vitesse supporter voor te zijn, zelfs ik met mijn 29 lentes jong ken het amper bijhouden en ik zit toch echt regelmatig op Vitesse sites e.d.

Maar top dat jullie het naar je zin hebben gehad. Dat is toch leuk om te lezen. :duim:
 

Mr. Wrong

New member
Jammer dat we niet scoorden. Een gelijkspelletje zou helemaal geweldig zijn geweest.
Echt 2 maten te groot zo'n Engels ploeg.

Ik ben benieuwd naar het komend seizoen. Het zal er wel ??n met vallen en opstaan worden, ben ik bang.
Maar goed, ben niet anders gewend eigenlijk.
 

Fabian

Active member
Ik had het ook naar mijn zin overigens. Heerlijk relaxed. Goede sfeer op de tribune waar we zaten. Southampton supporters liepen vrolijk tussen de Vitesse-supporters door. Er zaten ook nog een aantal van Southampton op onze tribune en die konden gewoon juichen tussen de Vitesse-supporters. Zo hoort het.

Jullie stewards zagen er overigens wel vreemd uit. Leek eerst of er ook VVV-supporters aanwezig waren totdat zij zich omdraaiden. Of ze moeten allemaal Steward heten.
 

Mr. Wrong

New member
Ik had het ook naar mijn zin overigens. Heerlijk relaxed. Goede sfeer op de tribune waar we zaten. Southampton supporters liepen vrolijk tussen de Vitesse-supporters door. Er zaten ook nog een aantal van Southampton op onze tribune en die konden gewoon juichen tussen de Vitesse-supporters. Zo hoort het.

Jullie stewards zagen er overigens wel vreemd uit. Leek eerst of er ook VVV-supporters aanwezig waren totdat zij zich omdraaiden. Of ze moeten allemaal Steward heten.

Haha, ja allemaal broers en zussen van Ernest. Eentje heet er trouwens Hoofd met zijn voornaam.
 

Methone

New member
Dat fluitconcert voor Achenteh was dan wel weer lullig, je ziet wel aan hem dat hij z'n best doet, maar hij kan gewoon niet beter. Beetje zoals Frank vd Struijk, alleen die werd op een gegeven moment wel een (anti)cultheld.
 

Fabian

Active member
Dat fluitconcert voor Achenteh was dan wel weer lullig, je ziet wel aan hem dat hij z'n best doet, maar hij kan gewoon niet beter. Beetje zoals Frank vd Struijk, alleen die werd op een gegeven moment wel een (anti)cultheld.

Dat was wel heftig. Leek heel het stadion.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vitesse in Europa

De hele Theo Bos tribune in ieder geval en om ons heen waren het er ook genoeg ja. Geen goede reclame voor Vitesse.
 
Bovenaan