Vitesse - AFC Ajax

Joost

Well-known member
Een speler mag toch maar 1 keer per weekend op het wedstrijdformulier staan? Hoe kan die Hendriks dan vrijdag scoren tegen Fortuna en nu bij Ajax 1 meedoen?
 

Janssen

Well-known member
Een speler mag toch maar 1 keer per weekend op het wedstrijdformulier staan? Hoe kan die Hendriks dan vrijdag scoren tegen Fortuna en nu bij Ajax 1 meedoen?

Daar is vast wel een of andere vage dispensatieregel voor en zo niet dan bedenken ze die ter plekke.
 

Joost

Well-known member
Een speler mag toch maar 1 keer per weekend op het wedstrijdformulier staan? Hoe kan die Hendriks dan vrijdag scoren tegen Fortuna en nu bij Ajax 1 meedoen?

Dit dus:

12. Een speler is niet gerechtigd uit te komen voor zowel het eerste team als het Deelnemend Beloftenteam
van een club in speelronden die gelijktijdig worden afgewerkt. Bijvoorbeeld indien speelronde 3 in de
eredivisie wordt gespeeld op 4, 5 september en speelronde 5 in de eerste divisie wordt gespeeld op 4, 5,
6 en 7 september, dan kan een speler in dat weekeinde maar voor ??n team van de desbetreffende club
uitkomen (het Deelnemend Beloftenteam of het eerste elftal).
 

JMD

Well-known member
Een speler mag toch maar 1 keer per weekend op het wedstrijdformulier staan? Hoe kan die Hendriks dan vrijdag scoren tegen Fortuna en nu bij Ajax 1 meedoen?

Je mag wel eerst voor het Jongteam en dan voor het eerste uitkomen in 1 weekend, maar niet andersom. (hoorde ik vandaag van de verslaggever()
 

Joost

Well-known member
Je mag wel eerst voor het Jongteam en dan voor het eerste uitkomen in 1 weekend, maar niet andersom. (hoorde ik vandaag van de verslaggever()

Zie twee posts hoger.

Ik ben heel benieuwd of het nog een staartje krijgt.
 

Pascallovic

Well-known member
Zie twee posts hoger.

Ik ben heel benieuwd of het nog een staartje krijgt.
Ik neem aan dat Ajax dit heeft uitgezocht. De verslaggever was er ook van op de hoogte en heb voor de rest nog niemand anders van de media dit zien oppikken. Er zal dus wel ergens een reglement liggen waar een uitzondering in beschreven staat. Ze gaven in ieder geval aan dat het veranderd was, dus wellicht is dit nog een oudere versie.

Ajax profiteert van nieuwe KNVB-regel met El Ghazi-vervanger

Sam Hendriks is zondag door Ajax-trainer Frank de Boer opgeroepen voor het duel met Vitesse door het afhaken van Anwar El Ghazi, die ziek is. Er waren twijfels of de spits wel speelgerechtigd was, maar de KNVB bevestigt dat Ajax de regels niet overtreedt.

Hendriks kwam afgelopen vrijdag nog met Jong Ajax in actie tijdens het Jupiler League-duel met Fortuna Sittard en scoorde in die wedstrijd liefst drie keer. Tijdens de voorgaande seizoenen was het voor spelers van beloftenteams onmogelijk om in ??n en dezelfde speelronde in actie te komen in de Jupiler League ?n de Eredivisie.

Die regel is dit seizoen echter veranderd, zo laat woordvoerder Koen Adriaanse van de KNVB weten op Twitter. Dit in het kader van talentenontwikkeling. Hendriks mag dus voor twee verschillende teams spelen in dezelfde speelronde. Overigens is het voor spelers die eerst voor het eerste elftal zijn uitgekomen niet mogelijk om in dezelfde speelronde nog voor de beloften te spelen.

Bron: ajaxshowtime
 

zwammy

Well-known member
Dus je hangt een JHK spandoek op en in de 14e minuut ga je wel voor Cruijff klappen :eek:mg:

Dan heb je dus echt het verstand van een bevroren visstick.
 

Joost

Well-known member
Ik neem aan dat Ajax dit heeft uitgezocht. De verslaggever was er ook van op de hoogte en heb voor de rest nog niemand anders van de media dit zien oppikken. Er zal dus wel ergens een reglement liggen waar een uitzondering in beschreven staat. Ze gaven in ieder geval aan dat het veranderd was, dus wellicht is dit nog een oudere versie.

Ajax profiteert van nieuwe KNVB-regel met El Ghazi-vervanger

Sam Hendriks is zondag door Ajax-trainer Frank de Boer opgeroepen voor het duel met Vitesse door het afhaken van Anwar El Ghazi, die ziek is. Er waren twijfels of de spits wel speelgerechtigd was, maar de KNVB bevestigt dat Ajax de regels niet overtreedt.

Hendriks kwam afgelopen vrijdag nog met Jong Ajax in actie tijdens het Jupiler League-duel met Fortuna Sittard en scoorde in die wedstrijd liefst drie keer. Tijdens de voorgaande seizoenen was het voor spelers van beloftenteams onmogelijk om in ??n en dezelfde speelronde in actie te komen in de Jupiler League ?n de Eredivisie.

Die regel is dit seizoen echter veranderd, zo laat woordvoerder Koen Adriaanse van de KNVB weten op Twitter. Dit in het kader van talentenontwikkeling. Hendriks mag dus voor twee verschillende teams spelen in dezelfde speelronde. Overigens is het voor spelers die eerst voor het eerste elftal zijn uitgekomen niet mogelijk om in dezelfde speelronde nog voor de beloften te spelen.

Bron: ajaxshowtime

Ik heb inderdaad geciteerd uit het document van vorig seizoen. In het nieuwe document is de regel geschrapt. Daarin wordt overigens wel gesteld dat spelers die zijn ingevallen en minder dan 45 minuten hebben gespeeld later die speelronde nog voor de belafoten uit mogen komen.
 
G

Gast

Guest
Dus je hangt een JHK spandoek op en in de 14e minuut ga je wel voor Cruijff klappen :eek:mg:

Dan heb je dus echt het verstand van een bevroren visstick.

Wie zegt dat die ene persoon die dat doekje ophangt geklapt heeft? Of vertegenwoordigt dat ene doekje de mening van alle 21000 Vitesse supporters? Als je dat laatst denkt weet ik wel wie hier het verstand van een bevroren visstick heeft.
 

zwammy

Well-known member
Wie zegt dat die ene persoon die dat doekje ophangt geklapt heeft? Of vertegenwoordigt dat ene doekje de mening van alle 21000 Vitesse supporters? Als je dat laatst denkt weet ik wel wie hier het verstand van een bevroren visstick heeft.

Ophef om 'anti-joodse uitingen' bij Vitesse-Ajax
http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivi...m-anti-joodse-uitingen-bij-Vitesse-Ajax.dhtml

Daar gaat een boete aankomen.

De mensen die wel klapten hadden ook het doekje weg kunnen halen of niet?

Verder ook het bovenstaande, lachwekkende reactie van Vitesse. Klappen en ondertussen ze de kanker wensen :duim:
 
Bovenaan