Vitesse - AFC Ajax

Kevah

New member
De personele problemen in de aanval bij Ajax worden nu wel heel erg groot. Na Sanogo en Milik is nu ook El Ghazi afgehaakt omdat hij ziek is.
Sam Hendriks, die afgelopen vrijdag nog een hattrick scoorde bij Jong Ajax is zijn vervanger in de selectie. Dat zal wel betekenen Fischer in de spits, Younes links en Schone rechts of Schone weer spits, met Sinkgraven op de vleugel.

Zet v.d. Hoorn wat mij betreft maar gewoon lekker in de spits, kan tenminste koppen en een bal vast houden.
 

Pascallovic

Well-known member
Gewoon niet gaan, de punten aan Vitesse geven en uitrusten voor woensdag. Of een keer beter leren inkopen.
 
G

Gast

Guest
Hendriks dit seizoen al meer gescoord dan vorig jaar aan het einde. Hij is de man in vorm, zonder meer.
Wordt hij de nieuwe Siem de Jong?
 

Kevah

New member
Opstelling Vitesse: Room; Diks, Kashia, Van der Werff, Leerdam; Baker, Nakamba, Qazaisjvili; Rashica, Solanke, Olinyk.

Opstelling Ajax: Cillessen; Tete, Veltman, Riedewald, Dijks; Bazoer, Klaassen, Gudelj; Younes, Fischer, Sinkgraven.

De Boer overweegt spelers rust te geven tegen Vitesse

Gewoon weer loze woorden dus... Niemand krijgt dus rust of zal Sch?ne kapot zijn van de wedstrijd in Turkije?
Waarom nu WEER Sinkgraven op de vleugel? Waarom nog steeds geen minuten voor Heitinga? Waarom nog steeds vasthouden aan Veltman?

Bank: Boer, v Rhijn, vd Hoorn, Viergever, Heitinga, Schone, Hendriks
1 keeper, 4 verdedigers, een middenvelder en (noodgedwongen) een aanvaller. Als El Ghazi niet ziek was geweest, hadden we dus geen enkele aanvaller op de bank gehad. Al neem je een spits van de A1 mee, je moet toch gewoon een aanvaller kunnen wisselen als het nodig is? Waarom 4 verdedigers, je kan er maar 3 maximaal wisselen...
 
Laatst bewerkt:

Eef de Kip

Well-known member
Of een keer beter leren inkopen.
Wat heeft dat nou weer te maken met 3 aanvallers die geblesseerd zijn.

Als El Ghazi niet ziek was geweest, hadden we dus geen enkele aanvaller op de bank gehad.

Huh? Als die had gespeeld had je toch nog iemand van het rijtje Younes, Fischer of Sinkgraven op de bank gehad? Verder kan het met 3 geblesseerde aanvallers natuurlijk wel zo zijn dat je je strijdplan aan moet passen.

Ik denk dat Ajax met een heel stiekeme 0-1 of 1-2 winst weggaat uit Arnhem.

Ik niet.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat heeft dat nou weer te maken met 3 aanvallers die geblesseerd zijn.
Alle posities dubbel bezet hebben. Nu mis je 3 aanvallers en speel je met 2 linksbuitens en een middenvelder voorin. Dan klopt je inkoopbeleid toch niet? Dan horen er nog steeds 3 aanvallers fit te zijn en hoor je met jeugd te kunnen aanvullen. Dat kan schijnbaar niet.

Voor de rest haal je een reserve spits in de vorm van Sanogo die nooit fit geweest is in zijn carriere. Hoezo moet een man van glas je uit de brand helpen als je eerste spits geblesseerd is? Daar kun je niet op rekenen en dat was van te voren al bekend. Dan laat ik het feit dat hij nog geen handvol doelpunten in zijn carriere gemaakt heeft op het hoogste niveau nog buiten beschouwing.

Als laatste haal je een Younes die ook nooit bij een club regelmatig in de basis gespeeld heeft of gepresteerd. Dat moet dan je aanval gaan dragen. Ik noem het pure armoede.
 

Kevah

New member
Dan had Sinkgraven op de bank gezeten en dat is een middenvelder dus geen aanvaller op de bank. Je hebt nog aanvallers in de jeugd die je mee kan nemen, alles beter dan 4 verdedigers!
 

Eef de Kip

Well-known member
Alle posities dubbel bezet hebben.

Die hebben ze toch? Als ze nu geblesseerd zijn is het natuurlijk makkelijk lullen achteraf dat dit een slecht aankoopbeleid is. Niet dat ik ze had aangetrokken maar om nou nav 3 geblesseerden het aankoopbeleid af te kraken. Ik ga er vanuit dat ze vantevoren een inschatting hebben gemaakt over de fitheid.
 

JFK

Well-known member
Waarom nu WEER Sinkgraven op de vleugel? Waarom nog steeds geen minuten voor Heitinga? Waarom nog steeds vasthouden aan Veltman?
..
Wie moet er anders op die positie staan waar Sinkgraven nu staat?
Waarom geen Heitinga?
Heel simpel, hij kan er geen kut meer van.
 
Bovenaan