En dat lukte nog half ook. 0-0. Aan het einde van de eerste en het begin van de tweede helft zwijnden we wel een paar keer. Maar zelf ook wel een paar kansen gehad waaronder een bal op de lat.Volgende week de koploper als rode lantaarndrager maar pootje lichten.![]()
Van die vier won er dus maar eentje dit weekend.Zijn een stuk of vier clubs die er bovenuit steken, de rest lijkt aardig aan elkaar gewaagd
Uit jouw mond natuurlijk geen complimenten voor deze club uit de Boeskoolstad.Zag net nog even wat beelden van Quick'20 tegen Be Quick 1887. 2 dingen vielen mij op:
- open huis bij Be Quick
- publieke belangstelling bij een dorpsclub met 1600 leden op 4e divisie niveau (ik telde er 32)
Tja, als IJsselmeervogels op bezoek komt en er een reünie wordt georganiseerd wordt bij de uitreiking van het boekje over HSC-succes-trainer Krabbe dan is het natuurlijk extra druk in Haaksbergen. Daar komt normaal ook geen 300 man op een wedstrijd af. Zag net de beelden van Excelsior - DETO, ik tel daar 12 toeschouwers.Eerlijk is eerlijk, je ziet wel een verschil in belangstelling en beleving tussen Quick'20-Be Quick en HSC'21-IJsselmeervogels, ook al ligt dat deels aan de tegenstanders
Ik kan me niet herinneren dat er de laatste jaren op zondag bij Q20 veel publiek langs de kant heeft gestaan. Blijkbaar leeft het daar minder dan je op basis van de omvang en het niveau zou verwachten. Iets waar GroeneScout zich al aan verkneukelde.Het is in ieder geval wel duidelijk dat kiezen voor zaterdag wat dat betreft niets heeft opgeleverd en dat was volgens mij toch wel een beetje de hoop bij Quick.
Moet zeggen dat ik langs de veldjes waar ik dit seizoen ben over het algemeen niet tegenvalt met de hoeveelheid mensen langs de lijn. Puur op basis van de eigen inschatting is de vrije val in de belangstelling voor amateurvoetbal in ieder geval een beetje tot stilstand gekomen.
Ik kan me niet herinneren dat er de laatste jaren op zondag bij Q20 veel publiek langs de kant heeft gestaan.
Lijkt dus een cultuurdingetje want niveau en spelopvatting is bij Q20 meestal voor elkaar.Klopt. En nu nog steeds niet dus.