Vierde divisie D 2023-2024

Abubakari

Well-known member
Als Abu naar BQ gaat wordt het toch steeds 0-1, dan wint BQ dus ditmaal.
Nee, ik heb ze ook voor beker bij Groninger Boys (eerste keer 0-0 BQ wns, tweede keer 1-0 voor GB) en Groen Geel (1-1, GG wns) gezien. Ze verliezen gewoon vrijwel altijd als ik er ben en scoren hoogstzelden.
 
Nou, het spel is op de wagen! De KNVB verplicht niet principiële zaterdagclubs op zondag te voetballen. In 4D zijn dat Buitenpost, Quick’20, Scherpenzeel en VVOG.
 

Joost

Well-known member

Daar was volgens voorzitter Paul Olijve van het Friese Buitenpost geen sprake van. ,,We moeten het nog voorleggen aan onze leden, maar de kans is groot dat wij niet op zondag gaan voetballen", aldus Olijve. ,,Wij zijn een principiële zaterdagclub, alleen hebben wij in 2013 de boot gemist door een administratieve fout. We hebben dit probleem al eerder aangekaart bij de KNVB. ‘Dat komt wel goed’, werd ons elke keer voorgehouden. Maar het komt niet goed. Van de zes zondagclubs willen er maar twee tegen ons op zaterdag hun thuiswedstrijd voetballen. Ik kan die andere vier ook begrijpen dat ze aan hun standpunt vasthouden, want die komen ook voor hun belangen op.”

Zou meneer de voorzitter wel weten dat zijn principiële zaterdagclub voor komend seizoen een elftal op zondag heeft ingeschreven;

1689197757360.png
 

Fregge

Well-known member
Nou, het spel is op de wagen! De KNVB verplicht niet principiële zaterdagclubs op zondag te voetballen. In 4D zijn dat Buitenpost, Quick’20, Scherpenzeel en VVOG.
In de Derde Divisie A is dat FC Rijnvogels uit de gemeente Katwijk. Is ook wel een dingetje
 

Jacco

Well-known member
Had ergens in de Gelderlander gelezen dat iets van de helft van de selectie van MASV op zaterdag werkt.
Ben benieuwd of we veel verrassende uitslagen zien tussen voormalig zaterdag en zondagclubs
 

de waan

Well-known member
Die werken bij MASV, ja.

Maar zonder gekheid: je weet al anderhalf jaar dat dit eraan komt, dan ga je toch alvast een investeren en daar rekening mee houden bij het samenstellen van de selectie? Al helemaal bij een koopclub als MASV.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Natuurlijk weet hij dat.
Maar zelfs als dat team wordt opgeheven, is Buitenpost nog niet van zijn probleem af.
Buitenpost heeft er altijd van uit mogen gaan, dat het vlaggenschip gewoon op zaterdag kon blijven voetballen.
Zelfs toen het weekendvoetbal in de tweede klasse werd ingevoerd ( zie hoe een vergelijkbaar geval als Lisse in het weekendvoetbal gewoon zijn wedstrijden op zaterdag bleef spelen)
Totdat de KNVB zondagmannetjes opeens de spelregels gingen veranderen ten gunste van het zondagvoetbal.
En toen werd Buitenpost met een probleem opgescheept waar ze verder ook niks aan konden veranderen.
Hoe nu verder?
Een rechtszaak?
Weigeren op zondag te spelen? En dan?

'er altijd vanuit mogen gaan'

Ik citeer uit de documentatie van de KNVB die al anderhalf jaar online staat;

. Met ingang van seizoen 2023/2024 wordt er gemengd ingedeeld in de Derde en Vierde divisie én de Eerste klasse. Gemengd indelen betekent zaterdag en zondag bij elkaar in één poule, waarbij het thuisspelende team de speeldag bepaalt, met uitzondering van principiële zaterdagclubs die het recht op speeldag zaterdag hebben.

Bij de vaststelling van wedstrijden wordt de gewenste speeldag van de thuisspelende club als uitgangspunt genomen, maar hierbij maken we voor de clubs die principieel* alleen op zaterdag uitkomen een uitzondering. Deze clubs spelen zowel de thuis- als uitwedstrijden op zaterdag.

*Clubs die vallen onder het convenant wat is overeengekomen met de BZV in 2013.

Buitenpost is op geen enkele manier een principiële zaterdagclub.
 

de waan

Well-known member
Of gewoon accepteren dat niet altijd alles precies gaat zoals je het zelf het liefst zou willen.
 

bqandy

Well-known member
Volgend weekeinde gaat het dan los. Ben erg benieuwd hoe het Be Quick 1887 vergaat. Gisteren met 1-0 verloren van competitiegenoot Pelikaan S.
Zo'n acht basisspelers weg. De beide 'nieuwkomers' van FC Lewenborg, blijven toch bij die club. Dus geen aanwinsten van buitenaf. Trainer Paul Matthijs die in een podcast zegt dat de selectie wel erg smal is. Hij hoopt nog op spelers uit het buitenland en spelers die gestopt zijn. Maar ik had gehoopt dat een trainer als Matthijs toch een aantrekkingskracht bij spelers zou hebben.
Er is wel sprake van de komst van twee Nederlanders die in Groningen wonen, die vorig seizoen bij een club uit Nordhorn in Duitsland actief waren. Als dat Eintracht is, dan is dat het zevende niveau. Die sluiten maandag aan begreep ik.
In de O-21 zit nog wel wat talent zag ik zaterdag. Maar er werd wel met 4-2 verloren van ACV O-23.
In ieder geval ligt er wel een fraaie nieuwe kunstgrasmat waar iedereen tevreden over is. :)
 
Bovenaan