Vierde divisie D 2023-2024

Het was voor mij alleen een constatering na het zien van de wedstrijd.

Verder geen waarde oordeel over deze vereniging wat volgens mij een prachtige vereniging met zeer trouwe leden is. Anders ga je als lid geen tribune schenken. Voor deze tribune heeft het bedrijf waar ik werk de stoelen mogen leveren.
 

Bonehead

Well-known member
Op het betalen van spelers staat een taboe. Hoewel iedereens met een gezond verstand weet dat het gebeurd. Schijnbaar maken nog steeds clubs deel uit maken van enige "constructie". Het interesseert mij hoegenaamd geen fuck. Maar het gekronkel van sommige clubs maakt het echt lachwekkend. Zowel op zaterdag als zondag.
 

Baggio

Active member
Op het betalen van spelers staat een taboe. Hoewel iedereens met een gezond verstand weet dat het gebeurd. Schijnbaar maken nog steeds clubs deel uit maken van enige "constructie". Het interesseert mij hoegenaamd geen fuck. Maar het gekronkel van sommige clubs maakt het echt lachwekkend. Zowel op zaterdag als zondag.
Clubs die zeggen niet te betalen en het toch doen zijn zielig. Clubs die hier open voor uitkomen (dat zijn er maar een paar) kiezen mijns inziens voor de gemakkelijke weg want zelf opleiden is veel moeilijker maar zoveel leuker.
 

bqandy

Well-known member
De niet betalende clubs dan tegen elkaar...... Het begon nog wel aardig, maar helaas. Afgeserveerd.

 

Bonehead

Well-known member
Clubs die zeggen niet te betalen en het toch doen zijn zielig. Clubs die hier open voor uitkomen (dat zijn er maar een paar) kiezen mijns inziens voor de gemakkelijke weg want zelf opleiden is veel moeilijker maar zoveel leuker.
Voor mij als supporter van een amateurvereniging is herkenning zeer belangrijk. Het mooiste is als je zo’n jongen al vanavond de jongste jeugd, misschien nog een vader, opa of oom kent die ook in het eerste elftal hebben gespeeld. Dat is voor mij belangrijker dat het wel of niet vergoeden van spelers in welke vorm dan ook. Want of het nu om geld rechtstreeks uit één of andere stichting komt, de speler aan een baan geholpen wordt, de speler als jeugdtrainer of papier staat, de speler een auto of zelfs een huis van een sponsor krijgt. Dat is voor mij allemaal hetzelfde.

En ik denk dat je er een bepaald niveau er niet aan ontkomt anders lopen je spelers weg. Je ziet aan bijvoorbeeld Oranje Nassau (en in het verleden onder andere een PH of een Victoria’28) die een zeer goede jeugdopleiding hebben op niveau terwijl het eerste elftal achterloopt omdat de spelers zijn vertrokken naar andere clubs omdat ze daar betere voorwaarden hebben.

Dus ik zie liever eerste elftallen met eigen jongens (en dan niet zoals ROHDA Raalte waar die “eigen jongens” al in de jeugd bij andere clubs worden weggetrokken) die al dan niet één of andere vergoeding krijgen dan clubs die hun spelers overal vandaan lopen te halen.

Ik vind het erg knap hoe TVC het doet en hoop dat ze zo goed blijven doen hoewel ik eigenlijk van oudsher meer met hun aartsrivaal heb.
 

bqandy

Well-known member
Derde nederlaag op rij voor Be Quick 1887. Enige treffer van AZSV viel in blessuretijd. Er had meer ingezeten, maar het kwartje viel de 'verkeerde' kant uit. Maar het heeft ook met overtuiging en volwassenheid te maken.


Be Quick krijgt versterking van een oud jeugdinternational uit Litouwen die volgens de keeperstrainer een meerwaarde is. Hij studeert in Groningen. Ook komt er waarschijnlijk een studerende Slowaakse keeper. Dat is nodig, want doelman Seven Bakker is afgehaakt, omdat hij geen basisplaats heeft. Alle overige 'buitenlandse' belangstellenden komen niet, omdat zij het niveau niet aan konden.
 

de waan

Well-known member
Mooi dat ze het zo goed doen. Had ik inderdaad niet verwacht (en niemand denk ik). En VVOG lijkt ook wel steeds meer de grote titelkandidaat te zijn.
 

bqandy

Well-known member
Ik heb vier wedstrijden in de vierde divisie gezien. Het niveau van Be Quick is na het vetrek van veel basisspelers stukken minder. Maar de tegenstanders waren ook geen wonderploegen. Vooral achterin lekke mandjes. Ik heb vorig seizoen betere tegenstanders gezien. Maar goed de competitie is nog jong.
 

bqandy

Well-known member
Na vier nederlagen op rij een zwaar bevochten punt tegen Berkum. Wel gezakt naar de 14e plek.

 

Abubakari

Well-known member
Ook nog een minuut of 70 van gezien. Bijzonder hoeveel echt hele dikke kansen Berkum om zeep hielp. Zal wel door mij komen want… nou ja het verhaal is bekend.
 

de waan

Well-known member
Zaterdag bij VVOG-Excelsior'31 geweest. 75 minuten lang een vreselijk saai schaakspel, maar het laatste kwartier + 10 minuten blessuretijd maakten veel goed. Inclusief een assist van de keeper van Excelsior bij de 2-2 in de 99e minuut.

Wel frappant dat die malle trainer van Excelsior zijn ploeg de eerste 75 minuten heel goed vond en daarna heel slecht. Die man moet naar Wijk aan Zee en heeft niks langs een voetbalveld te zoeken.
 

bqandy

Well-known member
Volgende week de koploper als rode lantaarndrager maar pootje lichten. :)
Gaat nog steeds niet best. Het zijn geen kansloze nederlagen de laatste weken, maar nul is nul.
Na Excelsior komen de clubs uit de onderste regionen. dan moet het wel gaan gebeuren.
 

Jacco

Well-known member
Zijn een stuk of vier clubs die er bovenuit steken, de rest lijkt aardig aan elkaar gewaagd
 
Bovenaan