Het was voor Matthijs denk ik vanaf het begin een aardige teleurstelling. Hij verwachtte met een ploeg te kunnen starten die bovenin zou meedraaien. Maar uiteindelijk vertrokken zo'n 12 spelers die basis waren of regelmatig in de basis stonden.
De spelers van buitenaf die de eerste selectie wilden versterken bleken toch niet goed genoeg, waardoor veel O-21 spelers de gaten moesten vullen.
Er was nog even de hoop gevestigd op een paar buitenlandse studenten die wel een versterking zouden zijn, maar dat ging om uiteenlopende redenen ook niet door.
Desondanks bleef Matthijs herhalen dat hij het heel leuk vond en dat hij er alles aan deed om de selectie vierde divisie 'waardig' te maken.
Aan de andere kant was steeds de twijfel of hij er een jaar aan vast wilde plakken. Dat had hij gedaan als hij de zekerheid had gekregen dat de selectie met daarin een aantal sterkhouders grotendeels intact zou blijven. Dat zei hij twee weken geleden nog tegen me.
Ik denk ook dat het bestuur van Be Quick er eerlijk in is geweest door te zeggen dat die garantie er niet is. Want vorig seizoen stapten op het allerlaatste moment nog spelers over naar andere clubs die eerder hadden gezegd bij Be Quick te blijven.