Valencia C.F.

Raul

Well-known member
Valencia heeft een statement naar buiten gebracht over het 'incident' met Vinicius. De club gaat onderzoeken wat er gebeurd is en zal de strengste maatregelen nemen tegen de daders. Valencia veroordeelt ook elk vergrijp.

In de jaren '60 zei Santiago Bernabéu dat zolang hij leefde geen enkele zwarte (of bruine) speler voor Real Madrid zou spelen. Vandaag de dag zijn er 10 spelers (bijna de helft) in het eerste team met een achtergrond die hij uitsloot.

Wie kan zich dit herinneren? In 2006 had Samuel Eto'o er genoeg van nadat hij voortdurend racistische opmerkingen kreeg van de fans van Real Zaragoza, die hem ook in een eerdere wedstrijd verbaal werd aangevallen. Hij liep van het veld om een statement te maken. Bijna 20 jaar later is er nog steeds niets veranderd in het Spaanse voetbal. Echt verschrikkelijk.
 

Abubakari

Well-known member
Het loopt behoorlijk uit de hand. Vinicius wordt door een deel van onze aanhang beschimpt, helaas weet ik niet helemaal hoe. Ik heb vermoedens. Het is wel zo dat een deel van onze aanhang niet bepaald een vriendelijk deel is. Helaas kunnen deze 'supporters' behoorlijk racistisch zijn en ik vrees dat het weer zover is. Triest.
Begon met een extra bal die in het veld gegooid werd en tegen de wedstrijdbal aan getrapt werd toen Real gevaarlijk werd op de flank, daarna lag het bijna tien minuten stil volgens mij, ben maar weer verder gezapt in afwachting van de rest van de samenvattingen op Studio Sport.
 

Raul

Well-known member
Begon met een extra bal die in het veld gegooid werd en tegen de wedstrijdbal aan getrapt werd toen Real gevaarlijk werd op de flank, daarna lag het bijna tien minuten stil volgens mij, ben maar weer verder gezapt in afwachting van de rest van de samenvattingen op Studio Sport.
Op het moment is er een flinke rel in Spanje gaande betreft Vinicius. De Braziliaanse bond heeft ook een statement naar buiten gebracht betreft Vinicius. De beschuldigingen zijn niet mals. Er zijn nu twee kampen die elkaar beschuldigen. De Spaanse bond blijft alleen achter en moet echt met een reactie komen. To be continued...
 

U.G.

Well-known member
De voorzitter van de Spaanse bond heeft gisteren al getweet richting Vinicius dat ..ff heel vrij vertaald..."je niet moet zeuren en niet laten manipuleren want de bond grijpt keihard in tegen racisme waar het kan, zoals bijvoorbeeld twee jaar geleden toen we duidelijke audio-bewijzen hadden en een prachtige voorbeeld hadden kunnen stellen, maar wat deden we toen ? Nada bro ! Het volgende is letterlijk gezegd : "Informeer je ook voordat je komt spelen in la liga."
 

Raul

Well-known member
Gisteren wonnen wij de wedstrijd tegen Sevilla met 1-2, volledig tegen de verwachtingen in. Ik heb nog nooit in mijn leven een team gezien dat zo compleet gestript is als dit. Het verbazingwekkende is dat Baraja een jong en energiek team heeft samengesteld. Het is nog maar net begonnen, maar ga maar na en win met 1-2 in de hitte van Sevilla. Toch voorzie ik problemen op de lange termijn, want voorin met Duro is echt zwak. Die Duro lag constant op de grond, spelers irriteren en het was zwaar irritant. Aan de andere kant moet hij met een figuurlijke ballast spelen en moet hij scoren. Deze punten hebben we binnen. Lichtpuntje na jaren van moeilijkheden: Diakhaby. Ik zag Alou Diaby (in hem terug) af en toe spelen - hij speelde echt goed!
 

Raul

Well-known member
Die Viera heeft het nog steeds. Af en toe zie je zijn bekende vaardigheid terug.

Het is nog 0-0 en Valencia speelt met zeeën van ruimte. Valencia gaat het zichzelf moeilijk maken in die hitte.
 

Raul

Well-known member
Onze parel uit de jeugd liet zich even zien: Javier Guerra. En dan val je zo in, mijn hemel.
 

Raul

Well-known member
Waar is @Marc070987? Hindert niet 😉

Maar:

Valencia heeft een aardige speler gekocht. Sergio Canós, en komt van Brentford.

Het was Valencia of Valencia en hij zou alles doen wat nodig was. "Ik wil dolgraag voor Valencia spelen," vertelde Canós in een interview in april, toen de ploeg vocht om degradatie te voorkomen. Nu zal de vleugelspeler alternatieven bieden op de vleugels - hij kan op beide vleugels spelen, maar bij voorkeur op links - voor Baraja, die na Pepelu eindelijk zijn tweede investering binnen heeft. Het heeft overigens wel lang geduurd.

De ondertekening van Canós opent de deuren voor de transfermarkt om verder te gaan zoeken naar versterkingen, want dat is echt nodig. Voorin met Duro is een ramp. Nu hebben wij Canós binnen en zal het werk zich richten op het uitkristalliseren van het vertrek van de drie afgedankte spelers. Marcos André, Eray Cömert en Samu Castillejo zitten nog steeds bij de selectie - ze zijn uit de selectie gezet en hebben vrijdag de wedstrijd tegen Las Palmas vanaf de tribune bekeken - en in de laatste twee weken zal er worden gekeken of ze een nieuw team kunnen vinden. Met het vrijkomen van hun contracten worden nieuwe transfers mogelijk. De focus is duidelijk, nu is het tijd om een negen te contracteren. Een centrumspits van enig formaat. De naam lijkt duidelijk: Rafa Mir. Niet de beste, maar Valencia is lang niet meer de Valencia met geld.
 

Raul

Well-known member
Even een korte update: Baraja doet het fantastisch met de middelen die hij heeft. Bij Bilbao uit, de 2-2, onterecht, speelde ze zo goed. Niet normaal. In de beker ook simpel gewonnen.
 

Batigoal

Well-known member
Ik hoorde trouwens dat Fran Perez de zoon is van Rufete. Dat is wel leuk om te weten. Echt zo'n naam uit de hoogtijdagen van Valencia.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul
Bovenaan