Vakantie en uitstapjes in eigen land!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jozsef

New member
Vakantie en uitstapjes in eigen land!

Voor en nadelen inderdaad. De overvloed aan ZZP-ers in mijn vak houden onder aan de streep minder over dan ik.
Dus waar doe je 't dan voor? Vrijheid? Ik kom al zelden aan de zaak. Bij mij gaat half 5 de knop om en geniet ik meer en meer van mijn vrije tijd.
 
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
Ik werk op kantoor en normaal ben ik rond 5 uur klaar, bij mij gaat de knop dan om van werk naar prive. Zeker nu ik een gezin heb geniet ik dubbel van mijn vrije tijd dan voorheen. Zeker in de zomerperiode gaan wij in het weekend dan vaak op pad. Dit jaar zijn we ook maar 1 week op vakantie geweest, dus de overige dagen gebruiken wij vooral om een lang weekend te creeeren. Vaak is het ook de kunst om vrije dagen in het voorjaar rond de feestdagen te plannen, zodat je er ook niet zoveel hoeft op te nemen. Wellicht is het met een kantoorbaan ook beter te combineren.

Naast ons reguliere werk hebben wij ook een eigen zaak, waar wij wat uren insteken. Maar dat is voorlopig nog niet op dagelijkse basis.
 
?

?uti

Guest
Voor en nadelen inderdaad. De overvloed aan ZZP-ers in mijn vak houden onder aan de streep minder over dan ik.
Dus waar doe je 't dan voor? Vrijheid? Ik kom al zelden aan de zaak. Bij mij gaat half 5 de knop om en geniet ik meer en meer van mijn vrije tijd.

Beetje off-topic, maar waar ik het voor doe? Zekerheid voor een zorgeloze toekomst. In loondienst hoppen ze in mijn branche van bedrijf naar bedrijf en van tijdelijk contract naar tijdelijk contract. Bijna altijd op basis van nul-uren. Je kunt nooit iets opbouwen en om de zoveel jaar zit je weer in de ww. Ik heb ook wel van die jaren gehad waarin het allemaal kut was. Ik verdien nu per week meer dan wat ik in loondienst per maand kan verdienen.

Niet alleen een overvloed aan ZZP'ers, maar ook een overvloed aan werkzoekenden voor loondienstfuncties. Zeker in het Noorden ligt het werk binnen onze branche niet voor het oprapen. De tarieven voor ZZP'ers zijn over het algemeen kut. Ik ken hondengeleiders die voor 13 euro p/u naar het Zuiden gaan voor een klusje, of horecaportiers die op zaterdagavond voor 15 euro aan de deur staan. Dat is bezopen, ze zijn knettergek. De schaarste aan werk laat mensen belachelijke keuzes maken. Soms wordt ik benaderd door ZZP'ers uit Amsterdam, Rotterdam, Den Haag e.o. Ze bieden hun diensten dan voor bodemprijzen aan en zijn bereid daarvoor dagelijks naar Friesland te rijden. Belachelijk.

Vaak zijn opdrachten ook inhuur op inhuur op inhuur, vooral in de event tak. Iedereen schuift de opdracht door naar een ander en iedereen pakt er een paar euro tussenuit, degene die uiteindelijk op de werkvloer staat moet bijna geld toeleggen en heeft het zelf niet eens door. Je kunt ook geen kwaliteit verwachten van die euroknallers.

Gelukkig ben ik geen ZZP'er, en dus niet afhankelijk van wat een ander mij gunt, en loopt het bij ons mooi op rolletjes. We hebben een aantal goede opdrachtgevers die maandelijks vele uren afnemen, geen inhuuropdrachten want dan sta je direct voor een bodemprijs te werken. Wij willen geen euroknaller zijn. Meteen ook dat reden dat wij vrijwel geen evenementen draaien, geen droog brood in te verdienen namelijk. We vullen slechts een aantal evenementen per jaar voor grotere partijen tegen een goed tarief omdat we direct een grote groep mensen kunnen leveren en dat is ze wel iets waard. Voor mij zeer de moeite waard want als ik 25 man aanlever voor een event die allen 12 uur per dag werken, keer 4 dagen achter elkaar en ik pak op iedereen een paar euro per uur dan is dat een leuke "extra" aan het eind van de maand.
 

Jozsef

New member
Vakantie en uitstapjes in eigen land!

Goed bezig inderdaad. Wij sterven van het werk en hebben nu al 10 jnleners lopen. Voor een uurloon, lachwekkend. En geen vakantie en snipperdagen, degelijke verzekering en pensioenopbouw. Puur door het overschot aan zzp-ers.
Maar goed, ontopic maar weer...
 
?

?uti

Guest
Goed bezig inderdaad. Wij sterven van het werk en hebben nu al 10 jnleners lopen. Voor een uurloon, lachwekkend. En geen vakantie en snipperdagen, degelijke verzekering en pensioenopbouw. Puur door het overschot aan zzp-ers.
Maar goed, ontopic maar weer...

Ontopic: Die mensen houden geen cent over om op vakantie te kunnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zijn toch twee factoren die je in de gaten moet houden voor een prettig leven.
 

Jozsef

New member
Žuti;67084 zei:
Ontopic: Die mensen houden geen cent over om op vakantie te kunnen.

En geen vakantiegeld inderdaad. Nog een nadeel.

Kijk, als je zonder werk komt te zitten snap ik de stap naar zzp-er wel. Maar vanuit een vast dienstverband? Ik zie echt veel meer nadelen dan voordelen.
 

Eef de Kip

Well-known member
En geen vakantiegeld inderdaad. Nog een nadeel.

Kijk, als je zonder werk komt te zitten snap ik de stap naar zzp-er wel. Maar vanuit een vast dienstverband? Ik zie echt veel meer nadelen dan voordelen.

Ligt er ook maar net aan in welke niche je zit maar ik denk dat er momenteel idd niet veel takken van sport meer zijn waar je binnen loopt.
 

De Wolf

Well-known member
Ik ken zelfs mensen in de bouwwereld die gewoon hun contract opzeggen en voor zichzelf beginnen.
 

Shayman

New member
De kosten kaal voor een chauffeur bij ons zitten op bijna € 25 dus onder die prijs ga je jezelf wel heel goedkoop verhuren wanneer je netjes met alles omgaat, je zal ook alvast moeten denken aan je pensioen want iets opbouwen doe je anders ook niet.
 

Hankie

Well-known member
De kosten kaal voor een chauffeur bij ons zitten op bijna ? 25 dus onder die prijs ga je jezelf wel heel goedkoop verhuren wanneer je netjes met alles omgaat, je zal ook alvast moeten denken aan je pensioen want iets opbouwen doe je anders ook niet.
Wat zou eigenlijk een tarief zijn waarmee je goed uit de voeten zou kunnen als zzp'er?
 

Shayman

New member
Wat zou eigenlijk een tarief zijn waarmee je goed uit de voeten zou kunnen als zzp'er?

Die 25 euri is de kostprijs voor een werknemer/vrachtwagenchauffeur met een gemiddeld salaris (2.300 per maand zonder overuren); dus loon, pensioenkosten, belastingen, vakantiegeld, werkkleding e.d. en dan kom je al aardig in de buurt want van dat geld kun je jezelf een normaal salaris geven, vakantie hebben en pensioen opbouwen. Wetgeving m.b.t. ZZP weet ik niks van dus of daar andere regels gelden is mij onbekend.
 

Eresd?g?

Banned
Ik werk op kantoor en normaal ben ik rond 5 uur klaar, bij mij gaat de knop dan om van werk naar prive. Zeker nu ik een gezin heb geniet ik dubbel van mijn vrije tijd dan voorheen. Zeker in de zomerperiode gaan wij in het weekend dan vaak op pad. Dit jaar zijn we ook maar 1 week op vakantie geweest, dus de overige dagen gebruiken wij vooral om een lang weekend te creeeren. Vaak is het ook de kunst om vrije dagen in het voorjaar rond de feestdagen te plannen, zodat je er ook niet zoveel hoeft op te nemen. Wellicht is het met een kantoorbaan ook beter te combineren.

Naast ons reguliere werk hebben wij ook een eigen zaak, waar wij wat uren insteken. Maar dat is voorlopig nog niet op dagelijkse basis.
Wat voor business heb je ernaast dan? Puur even nieuwsgierig...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan