UEFA-ranking

JMD

Well-known member
Nope. Maar het viel me op.

Ik hou die lijst al 30 jaar zelf bij en dan vallen dingen op. Net als opvalt dat Turkije het dit jaar echt goed doet.
 

Forza AZ

Well-known member
Punten 22-24 augustus

PSV (0,100)
Braga (0,167)

Ajax (0,200)

AZ (0,100)
Twente (0,000)
Lille (0,167)

5.Nederland 54,000 (0,000) 5/5
6.Frankrijk 52,247 (-1,753) 6/6 11,0
7.Portugal 47,482 (-6,518) 4/6 39,5

aantal clubs nog actief/totaal aantal clubs
aantal punten dat Nederland op de landen moet inhalen
aantal punten dat de landen op Nederland moeten inhalen
 

Kielse Rat

Well-known member
Goede week voor België, onze vijf actieve clubs in een uitstekende uitgangspositie om de groepsfase te bereiken.
 

Batigoal

Well-known member
Ik had niet eens in de gaten dat Servië het zo goed deed en zoveel ploegen Europa in kunnen. Zal wel voor het grootste gedeelte door de prestaties van Rode Ster komen.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik had niet eens in de gaten dat Servië het zo goed deed en zoveel ploegen Europa in kunnen. Zal wel voor het grootste gedeelte door de prestaties van Rode Ster komen.
Partizan heeft ook wel redelijke resultaten gehaald. Het is dan wel cru voor hen dat op het moment dat er een 2e CL-plek is ze een keer niet op de 2e plek eindigen.
 

JMD

Well-known member
Wordt een drama-avond voor NL... Twente verliest, Ajax ook op weg naar verlies. Als AZ uitgeschakeld wordt is het echt crisis, want dan gaat Frankrijk ons nog wel inhalen dit seizoen.
 

Friesland

Well-known member
Margere oogst vandaag, slechts 0,100 voor Nederland. We gaan wel op 80% de groepsfase in, dat had ook zomaar 60% kunnen zijn geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Forza AZ

Well-known member
Punten 29-31 augustus

PSV (0,200 + 0,800 bonus)
Braga (0,167 + 0,667 bonus)

Ajax (0,000)

AZ (0,100)
Twente (0,000) uitgeschakeld
Lille (0,083)

5.Nederland 55,100 (0,000) 4/5
6.Frankrijk 52,331 (-2,770) 6/6 17
7.Portugal 48,316 (-6,518) 4/6 41

aantal clubs nog actief/totaal aantal clubs
aantal punten dat Nederland op de landen moet inhalen
aantal punten dat de landen op Nederland moeten inhalen
 
Laatst bewerkt:

Kielse Rat

Well-known member
België staat na deze week weer wat steviger op de achtste plaats, maar ook wel op aanzienlijke achterstand van Portugal (ja, de coëfficiëntenpolonaise is ook vol aan de gang in ons land).
 

U.G.

Well-known member

Misschien moet Proença dan eerst eens praten met de Conference League vertegenwoordigers uit zijn land, want volgens mij hebben zij ook al 3 jaar steeds 2 deelnemers in die voorronde, maar komen ze de voorronde nooit door....
Proença is misschien een lul maar hij heeft hier in z’n eerste zin toch gewoon gelijk ? Niemand die mij met goeie argumenten het tegendeel kan doen geloven.

Maakt mij niet uit verder want luister,..en onthoud dit moment, over een paar jaar komen Nederlandse Proenças hetzelfde roepen maar dan namens de Eredivisie !

Hoezo moet Proença met die boeren gaan praten ? Feyenoord en AZ speelden Conference league, wanneer heeft de top 4 uit Portugal in die competitie meegedaan ?

Het is Portugal hè, alleen Vitoria stelt teleur, de rest onder die top 4 hoeft even te presteren en de hele selectie loopt weg.
 

Joost

Well-known member
Omdat dezelfde resultaten in de Champions League meer punten opleveren dan in de andere twee competities?
 

JMD

Well-known member
Het is Portugal hè, alleen Vitoria stelt teleur, de rest onder die top 4 hoeft even te presteren en de hele selectie loopt weg.
Daar heeft in Nederland de hele top last van, ook Ajax, psv en Feyenoord…

In de CL zijn bakken met bonuspunten te verdienen, op die manier wordt het verschil al aardig getrokken met de el en col.
 

U.G.

Well-known member
Je snapt het punt niet echt helemaal, maar het is wel goed zo.

Valt trouwens. reuze mee die bonuspunten want het verschil begint pas vanaf een bepaalde fase echt goed door te klinken in de CL. En om daar te komen met je ‘kleine competitie-budget’ is niet bepaald een gegeven, je speelt per slot van rekening in de CL niet tegen 2de divisionisten uit Zwitserland. Dit was trouwens geen voer voor discussie, het is cool zo.
 

De Wolf

Well-known member
Frankrijk deze week bijna een punt ingelopen. Voor de fans een wat langer lijstje. Rusland helemaal teruggezakt naar plek 26.

Knipsel.JPG
 

Forza AZ

Well-known member
Punten 19-21 september

PSV (0,000)
Feyenoord (0,400)
Lens (0,167)
Paris St. Germain (0,333)
Braga (0,000)
Benfica (0,000)
Porto (0,333)

Ajax (0,200)
Olympique Marseille (0,167)
Toulouse (0,167)
Stade Rennes (0,333)
Sporting Portugal (0,333)

AZ (0,000)
Lille (0,333)

5.Nederland 55,700 (0,000) 4/5
6.Frankrijk 53,831 (-1,869) 6/6 12
7.Portugal 48,982 (-6,718) 4/6 41

aantal clubs nog actief/totaal aantal clubs
aantal punten dat Nederland op de landen moet inhalen
aantal punten dat de landen op Nederland moeten inhalen
 

erka

Well-known member
Bij Rusland geldt vanaf 23/24 het tijdelijke puntenaantal niet meer dat ze van de Uefa kregen om te voorkomen dat als de oorlog snel voorbij zou zijn, Russische ploegen weer helemaal onderin moeten beginnen.

Deze week geeft trouwens wel aan dat Nederland zich echt niet zulke blunders kan veroorloven als van AZ deze week. Die Franse ploegen pakken gemiddeld hun puntjes ook wel.
 
Bovenaan