UEFA-ranking

erka

Well-known member
0,7 punt heeft Nederland sowieso voorsprong, dwz alleen gerekend over de laatste 4 jaar uiteraard.
 

JMD

Well-known member
Wat gebeurd er eigenlijk als AZ de CoL wint? Krijgen we dan twee ploegen in de Europaleague?
Dat ligt eraan waar AZ eindigt en wat de bekerwinnaar doet.
Als AZ 2e eindigt spelen ze voorronde CL, geen extra ploeg in EL
Als AZ 3e eindigt en de bekerwinnaar wordt 2e spelen ze (op basis van ranglijst) groepsfase EL
Als AZ 3e eindigt en de bekerwinnaar wordt 4e (of lager) of AZ wordt 4e spelen ze (op basis van winst CoL) groepsfase EL en verdwijnt de hoogste plek voor NL uit de CoL
Als AZ 5e of lager wordt dan spelen ze groepsfase EL en verdwijnt het laagste ticket van NL uit de CoL
Over deze laatste twijfel ik, want dan zou dat betekenen dat er geen PO gespeeld hoeft te worden. Of hangt dit dan af van hoe AZ de PO speelt?
Deze schuif ik door naar Forza AZ, die zal dat wel weten
 

Forza AZ

Well-known member
Dat ligt eraan waar AZ eindigt en wat de bekerwinnaar doet.
Als AZ 2e eindigt spelen ze voorronde CL, geen extra ploeg in EL
Als AZ 3e eindigt en de bekerwinnaar wordt 2e spelen ze (op basis van ranglijst) groepsfase EL
Als AZ 3e eindigt en de bekerwinnaar wordt 4e (of lager) of AZ wordt 4e spelen ze (op basis van winst CoL) groepsfase EL en verdwijnt de hoogste plek voor NL uit de CoL
Als AZ 5e of lager wordt dan spelen ze groepsfase EL en verdwijnt het laagste ticket van NL uit de CoL
Over deze laatste twijfel ik, want dan zou dat betekenen dat er geen PO gespeeld hoeft te worden. Of hangt dit dan af van hoe AZ de PO speelt?
Deze schuif ik door naar Forza AZ, die zal dat wel weten
Als AZ 3e eindigt en de bekerwinnaar is 2e, dan speelt AZ op basis van de Eredivisie in de 4e voorronde EL, en bij winst van de CoL in plaats daarvan groepsfase EL.

De 1e ronde van de play-offs (1 en 4 juni) is voor de finale van de CoL (7 juni), dus mocht AZ 5e of lager worden, dan zal AZ de 1e ronde van de play-offs gewoon gaan spelen. Wint AZ de 1e ronde van de play-offs, dan ontstaat een probleem als AZ de finale van de CoL speelt, want de 2e ronde van de play-offs is op 8 en 11 juni. Uitstel daarvan is niet mogelijk, vanwege interlands direct na 11 juni, dus de enige optie lijkt me dan dat de 2e ronde van de play-offs in 1 wedstrijd gespeeld gaat worden. Bij winst van AZ in de finale van de CoL wordt voor AZ de finale van de play-offs van geen belang meer, dus geen idee of de KNVB die dan nog laat spelen of dat ze de tegenstander van AZ tot winnaar verklaren zodat Nederland 6 clubs in Europa heeft volgend seizoen.
 

Forza AZ

Well-known member
Punten 18-20 april

Feyenoord (0,000) uitgeschakeld

Nice (0,000) uitgeschakeld
AZ (0,400 + 0,200 bonus)

5.Frankrijk 61,164 (+1,264) 0/6 7/7
6.Nederland 59,900 (0,000) 1/5

aantal clubs nog actief/totaal aantal clubs

aantal punten dat Nederland op de landen moet inhalen en het maximaal aantal te halen punten
 

JMD

Well-known member
De 1e ronde van de play-offs (1 en 4 juni) is voor de finale van de CoL (7 juni), dus mocht AZ 5e of lager worden, dan zal AZ de 1e ronde van de play-offs gewoon gaan spelen. Wint AZ de 1e ronde van de play-offs, dan ontstaat een probleem als AZ de finale van de CoL speelt, want de 2e ronde van de play-offs is op 8 en 11 juni. Uitstel daarvan is niet mogelijk, vanwege interlands direct na 11 juni, dus de enige optie lijkt me dan dat de 2e ronde van de play-offs in 1 wedstrijd gespeeld gaat worden. Bij winst van AZ in de finale van de CoL wordt voor AZ de finale van de play-offs van geen belang meer, dus geen idee of de KNVB die dan nog laat spelen of dat ze de tegenstander van AZ tot winnaar verklaren zodat Nederland 6 clubs in Europa heeft volgend seizoen.
Dat laatste vraag ik me idd ook af...
Kan gekke situaties opleveren.
 

De Wolf

Well-known member
Mocht AZ 5e of 6e worden en de finale halen gewoon de play offs overslaan. Worden ze 6e en verliezen ze dan gaat gewoon de nummer 5 Europa in.
 

JMD

Well-known member
Als AZ 3e eindigt en de bekerwinnaar is 2e, dan speelt AZ op basis van de Eredivisie in de 4e voorronde EL, en bij winst van de CoL in plaats daarvan groepsfase EL.

De 1e ronde van de play-offs (1 en 4 juni) is voor de finale van de CoL (7 juni), dus mocht AZ 5e of lager worden, dan zal AZ de 1e ronde van de play-offs gewoon gaan spelen. Wint AZ de 1e ronde van de play-offs, dan ontstaat een probleem als AZ de finale van de CoL speelt, want de 2e ronde van de play-offs is op 8 en 11 juni. Uitstel daarvan is niet mogelijk, vanwege interlands direct na 11 juni, dus de enige optie lijkt me dan dat de 2e ronde van de play-offs in 1 wedstrijd gespeeld gaat worden. Bij winst van AZ in de finale van de CoL wordt voor AZ de finale van de play-offs van geen belang meer, dus geen idee of de KNVB die dan nog laat spelen of dat ze de tegenstander van AZ tot winnaar verklaren zodat Nederland 6 clubs in Europa heeft volgend seizoen.
En wat als AZ 4e wordt en de CoL wint. Raakt NL dan het ticket CoL 3e voorronde kwijt of dat van de 2e voorronde?
 

Forza AZ

Well-known member
En wat als AZ 4e wordt en de CoL wint. Raakt NL dan het ticket CoL 3e voorronde kwijt of dat van de 2e voorronde?
AZ promoveert z'n eigen ticket naar groepfase EL als we de Conference League winnen. Voor de andere Nederlandse clubs veranderd er niets aan hun behaalde ticket.

In dit voorbeeld dus:
nr.1: groepsfase CL
nr.2 3e voorronde CL
nr.3 4e voorronde EL
AZ groepsfase EL
winnaar play-offs 2e voorronde CoL
 

Forza AZ

Well-known member
Punten 9-11 mei

AZ (0,000)

5.Frankrijk 61,164 (+1,264) 0/6 7/5
6.Nederland 59,900 (0,000) 1/5

aantal clubs nog actief/totaal aantal clubs

aantal punten dat Nederland op de landen moet inhalen en het maximaal aantal te halen punten
 

Max

Administrator
Forumleiding
Komend seizoen zou het ideaal zijn als er twee ploegen de CL bonuspunten pakken en daarna een langere campagne in de EL kunnen meemaken via die EL derde plaats afslag of uiteraard wonderbaarlijk overleven en met veel gelukkige lotingen doorhobbelen in de CL. Als PSV en Ajax dat voorronde ticket CL en EL ticket pakken, dan moet je na de tussenronde toch drie Nederlandse clubs in de EL kunnen hebben met een beetje mazzel of geen pech met de loting. AZ moet sowieso wel weer de Conference League kunnen bereiken en het zou fijn zijn als de vijfde club komend seizoen wel het hoofdtoernooi haalt. Dat moet je toch weer in staat zijn om Frankrijk te overtreffen qua prestaties.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Hoezeer ik het Sparta ook zou gunnen Europees te spelen, 'voor de punten' zou het beter zijn als Twente Europees gaat spelen. Ben namelijk bang dat Sparta leeggekocht gaat worden, en dat ze dit volgend jaar niet nog eens gaan doen. Twente daarentegen is stabieler en zie ik verder komen... Als de punten net zo verdeeld zijn als vorig jaar zal elke NL ploeg t/m de 3e voorronde in de Conference League geplaatst zijn en in de 4e voorronde alleen AZ en Ajax (en Feyenoord en PSV natuurlijk ook, maar die gaan sowieso geen voorronde CoL spelen komend jaar)
 

Forza AZ

Well-known member
Beginstand ranking 2019-2024

5.Nederland 51,300 (0,000) 5/5
6.Frankrijk 50,581 (-0,719) 6/6 4,5
7.Portugal 45,316 (-5,984) 6/6 36,0

aantal clubs nog actief/totaal aantal clubs
aantal punten dat Nederland op de landen moet inhalen
aantal punten dat de landen op Nederland moeten inhalen
 
Bovenaan