UEFA-ranking

JMD

Well-known member
Je snapt het punt niet echt helemaal, maar het is wel goed zo.
Ik snap het punt best, namelijk dat Portugal zeurt. Ook zij konden via de CoL punten scoren, maar dat deden de ploegen niet. De komende jaren mag Portugal dat proberen op dezelfde manier als NL de afgelopen jaren, dus kunnen zij weer makkelijk bijkomen als dat zo eenvoudig is.
Verder werd vorig seizoen de Portugese CoL-deelnemer compleet weggevaagd doro AZ en struikelden ze dit jaar al heel snel. Dus feit is gewoon dat de POrtugese subtop niet goed genoeg is, zelfs niet voor de Conference League. Kijk daar dan naar ipv te zeuren. En ja, die clubs worden leeggekocht, maar dat wordt in NL de hele top 6, zelfs de CL_deelnemers, waar Porto, Benfica en SPorting daar echt minder last van hebben.
 

JMD

Well-known member
Bij Rusland geldt vanaf 23/24 het tijdelijke puntenaantal niet meer dat ze van de Uefa kregen om te voorkomen dat als de oorlog snel voorbij zou zijn, Russische ploegen weer helemaal onderin moeten beginnen.

Deze week geeft trouwens wel aan dat Nederland zich echt niet zulke blunders kan veroorloven als van AZ deze week. Die Franse ploegen pakken gemiddeld hun puntjes ook wel.
Die nederlaag van gisteren kan nog wel eens heel duur worden, niet alleen de 0,4 pt, maar ook het doorgaan wordt lastiger zo...
Ik vermoed dat Frankrijk ons gewoon in gaat halen, en dat is denk ik ook wel beter, want 7 ploegen Europa in, dat gaat echt dramaseizoenen opleveren, de NL subtop is gewoon niet breed genoeg daarvoor.
 

U.G.

Well-known member
Ik snap het punt best, namelijk dat Portugal zeurt. Ook zij konden via de CoL punten scoren, maar dat deden de ploegen niet. De komende jaren mag Portugal dat proberen op dezelfde manier als NL de afgelopen jaren, dus kunnen zij weer makkelijk bijkomen als dat zo eenvoudig is.
Verder werd vorig seizoen de Portugese CoL-deelnemer compleet weggevaagd doro AZ en struikelden ze dit jaar al heel snel. Dus feit is gewoon dat de POrtugese subtop niet goed genoeg is, zelfs niet voor de Conference League. Kijk daar dan naar ipv te zeuren. En ja, die clubs worden leeggekocht, maar dat wordt in NL de hele top 6, zelfs de CL_deelnemers, waar Porto, Benfica en SPorting daar echt minder last van hebben.

Zonde van zo’n lap tekst, en je tijd. Want je snapt het niet of je wilt het niet snappen. Maakt niet uit verder. Het was al einde verhaal voor mij wat dit betreft, nog voor het begonnen was, dus doei.
 

erka

Well-known member
Frankrijk deze ronde 6/6 = 1.000 punt erbij
Nederland 4/5 = 0.800 erbij

Dus Frankrijk klein beetje ingelopen maar nog niet heel zorgwekkend.

Turkije is trouwens het beste land momenteel, die hebben nu voordeel dat ze maar door 4 hoeven delen.
 

Jacco

Well-known member
En Portugal? Ik was al aan het wachten op deze info. Best interessant voor een saaie vrijdagochtend.
 

erka

Well-known member
En Portugal? Ik was al aan het wachten op deze info. Best interessant voor een saaie vrijdagochtend.

Weer uitgelopen op Portugal. 2/6 slechts 0.333 voor hen. Maar die hebben er nu vooral last van dat ze 3 clubs in de CL hebben.
 

Forza AZ

Well-known member
Punten 3-5 oktober

PSV (0,200)
Feyenoord (0,000)
Lens (0,333)
Paris St. Germain (0,000)
Braga (0,333)
Benfica (0,000)
Porto (0,000)

Ajax (0,200)
Olympique Marseille (0,167)
Toulouse (0,333)
Stade Rennes (0,000)
Sporting Portugal (0,000)

AZ (0,400)
Lille (0,167)

5.Nederland 56,500 (0,000) 4/5
6.Frankrijk 54,831 (-1,669) 6/6 11
7.Portugal 49,316 (-7,184) 4/6 44

aantal clubs nog actief/totaal aantal clubs
aantal punten dat Nederland op de landen moet inhalen
aantal punten dat de landen op Nederland moeten inhalen
 

JMD

Well-known member
Want je snapt het niet of je wilt het niet snappen. Maakt niet uit verder. Het was al einde verhaal voor mij wat dit betreft, nog voor het begonnen was, dus doei.
Je wilt het dus idd niet snappen. Duidelijk.
 

erka

Well-known member
Slechte week richting Frankrijk, maar Portugal gaat nog goed.

FRA 9 / 6 = 1.500
NED 3 / 5 = 0.600
POR 3 / 6 = 0.500

Overigens komt België er als een speer aan. Hebben nu wat Nederland vorige jaren had met de Conference League.
 

Forza AZ

Well-known member
Punten 24-26 oktober

PSV (0,200)
Feyenoord (0,400)
Lens (0,167)
Paris St. Germain (0,333)
Braga (0,000)
Benfica (0,000)
Porto (0,333)

Ajax (0,000)
Olympique Marseille (0,333)
Toulouse (0,000)
Stade Rennes (0,333)
Sporting Portugal (0,167)

AZ (0,000)
Lille (0,333)

5.Nederland 57,100 (0,000) 4/5
6.Frankrijk 56,331 (-0,769) 6/6 5
7.Portugal 49,816 (-7,284) 4/6 44

aantal clubs nog actief/totaal aantal clubs
aantal punten dat Nederland op de landen moet inhalen
aantal punten dat de landen op Nederland moeten inhalen
 

erka

Well-known member
Die 5e plek gaat Nederland nooit vasthouden. Frankrijk heeft een veel bredere basis en met PSG een standaard puntenmachine.
 

Eef de Kip

Well-known member
Precies, leuk dat je dit een jaartje hebt maar natuurlijk kansloos dat je dit structureel vast kunt houden.
Plek 6 is al hoog dus dat wordt al lastig genoeg.
 

JMD

Well-known member
Precies, leuk dat je dit een jaartje hebt maar natuurlijk kansloos dat je dit structureel vast kunt houden.
Plek 6 is al hoog dus dat wordt al lastig genoeg.
Plek 6 houden we voorlopig echt wel vast, Portugal staat op een straatlengte. België komt er wel aan, maar ook dat is pas over een paar jaar.
Zaak wordt vooral wat er volgend jaar gaat gebeuren, als NL er een 6e ploeg bij krijgt, en alle aantallen dus door 6 gedeeld moeten worden, en de 6e ploeg is vaak de zwakste, dus dat gaat per saldo je gemiddelde kosten.

En idd, 5e worden is nooit realistisch geweest, en moet je ook niet willen. Dan heb je 7 ploegen (nog een CL-plek erbij) en dat gaat je gemiddeld zoveel kosten dat je met een noodgang weer naar beneden sodemietert op de lijst. Laat NL nou zich maar richten op plek 6, gewoon constant blijven presteren, niet te vroeg uitgeschakeld worden (zoals de Portugese ploegen, die steeds in de voorronde CoL eruit vliegen).
 

erka

Well-known member
Kan snel gaan hoor. Een rampjaar voor Nederland en een goed jaar van Portugal en het is zo weer bij elkaar.
 
Bovenaan