Friesland
Well-known member
Het lijkt 2,5 ons te worden.Ik verwacht vanavond eigenlijk wel het volle pond van de Nederlandse clubs in Europa.
Het lijkt 2,5 ons te worden.Ik verwacht vanavond eigenlijk wel het volle pond van de Nederlandse clubs in Europa.
Zeg maar de vroege avondwedstrijden deze week.Gisteravond was slecht voor het Nederlands voetbal.
Klopt. Maar je kan ook zeggen dat vorig jaar (toen we 2e werden) een uitschieter was. Met Feyenoord in de finale, PSV in de kwartfinale en AZ, Vitesse en Ajax in de 1/8 finales viel niemand door de mand en presteerden Feyenoord en Vitesse veel meer dan verwacht.Echter, in totaal heeft Nederland dit jaar niet zo'n best jaar. 9e in totaal met 6,100 tot nu toe. Waarbij wel gezegd moet worden dat Liechtenstein met 6,500 punten dit jaar een uitschieter is door Vaduz.
Portugal heeft in 2 dagen de achterstand helemaal ingelopen, door in de CL 2x winst + 1x gelijkspel en 2x 5 bonuspunten voor Benfica en Porto.5.Frankrijk 54,997 (+2,497) 6/6 13
6.Nederland 52,500 (0,000) 4/5
7.Portugal 50,216 (-2,351) 4/6 14
aantal clubs nog actief/totaal aantal clubs
aantal punten dat Nederland op de landen moet inhalen
aantal punten dat de landen op Nederland moeten inhalen
De vraag is natuurlijk wel of de Portugese teams na de winterstop nog veel punten gaan binnenhalen in de CL. Die krijgen dan alleen nog maar topclubs als tegenstanders. Terwijl de Nederlandse clubs in de EL en CoL makkelijker punten kunnen halen.Is op zich ook wel gewoon terecht.
Portugal preseteert met drie teams in de CL; dat kan Nederland alleen in een heel uitzonderlijk jaar.
Op de7e plek staat Nederland goed.
EL lijkt mij niet makkelijk met grote namen die uit de CL stromen.De vraag is natuurlijk wel of de Portugese teams na de winterstop nog veel punten gaan binnenhalen in de CL. Die krijgen dan alleen nog maar topclubs als tegenstanders. Terwijl de Nederlandse clubs in de EL en CoL makkelijker punten kunnen halen.
Ja, voor mijn gevoel idd ook... Denk dat NL meer last gaat hebben van 'door 6' delen dan Portugal.Is op zich ook wel gewoon terecht.
Portugal preseteert met drie teams in de CL; dat kan Nederland alleen in een heel uitzonderlijk jaar.
Op de7e plek staat Nederland goed.
Real Betis en Real Sociedad in de EL en Villarreal in de CoL hebben heel veel punten gepakt voor Spanje.Ik vind het op zich wel bijzonder dat een Spanje nog zo veel punten haalt(meer dan Italie), terwijl in de CL ze 3 van de 4 ploegen kwijt zijn geraakt.