UEFA-ranking

Forza AZ

Well-known member
Het gaat nog steeds goed en het aantal totaal nog te halen punten wordt rap aan minder. Plus dat de drie Portugese clubs allemaal in de CL zitten en daar normaal gesproken geen bakken met punten meer gaan halen. Wel vertrouwen in de 6e plaats.
Alleen Benfica en Porto zitten nog in de CL. Sporting gaat verder in de EL en Braga in de CoL, dus die laatste 2 kunnen daarin wel iets makkelijker punten scoren.
 

De Wolf

Well-known member
Alleen Benfica en Porto zitten nog in de CL. Sporting gaat verder in de EL en Braga in de CoL, dus die laatste 2 kunnen daarin wel iets makkelijker punten scoren.
Daar zitten lastige tegenstanders bij. Maar daar hebben de Nederlandse clubs ook last van.
 

JMD

Well-known member
Veel zal afhangen van de loting van maandag. Als PSV en Ajax zware tegenstanders loten (en die kans is (zeker voor PSV) echt aanwezig) en de Portugese ploegen loten voor de verandering weer eens de makkelijkste ploegen dan gaat het echt nog wel spannend worden.
Braga in de Conference League kan ook echt ver komen.
 

JMD

Well-known member
Ik moet het nog zien of we Portugal voor kunnen blijven.Ajax en PSV hebben niet echt gunstig geloot, Benfica pakte het 'snoepje' van de week in de CL en gaat wel zeker naar de 1/4 finale. Sporting ontmoet met Midtjylland 1 van de zwakste ploegen die ze konden treffen als afstromer CL...
 

JMD

Well-known member
Toch mooi nieuws, Braga krijgt klappen van Fiorentina, 0-3 in eigen huis achter. Gunstig!
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Forza AZ

Well-known member
Punten 14-16 februari

Paris St. Germain (0,000)
Benfica (0,333)

Nantes (0,167))
Stade Rennais (0,000)
Monaco (0,333)
Ajax (0,200)
PSV (0,000)
Sporting Portugal (0,167)

Braga (0,000)

5.Frankrijk 59,997 (+3,097) 5/6 16/64
6.Nederland 56,900 (0,000) 4/5
7.Portugal 54,216 (-2,684) 4/6 17/68

aantal clubs nog actief/totaal aantal clubs
aantal punten dat Nederland op de landen moet inhalen en het maximaal aantal te halen punten
aantal punten dat de landen op Nederland moeten inhalen en het maximaal aantal te halen punten
 

Friesland

Well-known member
De marge met Frankrijk begint nu wel dusdanig te worden dat je kunt zeggen dat we het ook niet hadden gered als Twente wel de groepsfase zou hebben gehaald.
 

Friesland

Well-known member
Van de zes clubs uit Frankrijk, Nederland en Portugal die vandaag in actie kwamen, liggen er vijf uit. Alleen SC Portugal is door.

De volgende clubs zijn nog over:
Frankrijk: PSG (1-0 achter) in CL, Nice in ECL
Nederland: Feyenoord in EL, AZ in ECL
Portugal: Benfica (2-0 voor) en Porto (1-0 achter) in CL, SC Portugal in EL
PSG speelt de return uit, Benfica en Porto spelen beide thuis.
 

Forza AZ

Well-known member
Punten 21-23 februari

Porto (0,000)

Nantes (0,000) uitgeschakeld
Stade Rennais (0,333) uitgeschakeld
Monaco (0,000) uitgeschakeld
Ajax (0,000) uitgeschakeld
PSV (0,400) uitgeschakeld
Sporting Portugal (0,333 + 0,167 bonus)

Braga (0,000) uitgeschakeld

5.Frankrijk 60,331 (+3,031) 2/6 16/33
6.Nederland 57,300 (0,000) 2/5
7.Portugal 54,716 (-2,584) 3/6 16/45

aantal clubs nog actief/totaal aantal clubs
aantal punten dat Nederland op de landen moet inhalen en het maximaal aantal te halen punten
aantal punten dat de landen op Nederland moeten inhalen en het maximaal aantal te halen punten
 

De Wolf

Well-known member
Porto lijkt mij lastig tegen Inter maar Benfica gaat denk ik gewoon door. Sporting CP beetje mazzel met loting kunnen ook nog wel een eindje komen. Feyenoord zou een stunt zijn wanneer ze nog want punten pakken gezien de tegenstanders dus dan is de hoop op AZ.
 

JMD

Well-known member
Sporting moet in de EL tegen Arsenal, dat is klaar... Feyenoord zou echt wel door moeten kunnen tegen AZ..
Dus het wordt heel lastig voor Portugal...

Het zou mooi zijn als we nog wat kunnen inlopen op Frankrijk, die verliezen komend jaar 2 punten op ons. PSG gaat eruit tegen Bayern, Nice heeft gunstig geloot tegen Sheriff... Als die er nou ook snel uitvliegen lopen we wat in hopelijk
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sporting moet in de EL tegen Arsenal, dat is klaar... Feyenoord zou echt wel door moeten kunnen tegen AZ..
Dus het wordt heel lastig voor Portugal...

Het zou mooi zijn als we nog wat kunnen inlopen op Frankrijk, die verliezen komend jaar 2 punten op ons. PSG gaat eruit tegen Bayern, Nice heeft gunstig geloot tegen Sheriff... Als die er nou ook snel uitvliegen lopen we wat in hopelijk

Feyenoord doorgaan tegen AZ lijkt mij echt lastig. AZ ligt al uit de beker.

Maar verder idd een mooie loting voor Sporting. De Portugezen hebben wel genoeg mazzel gehad qua loten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

U.G.

Well-known member
Sporting moet in de EL tegen Arsenal, dat is klaar... Feyenoord zou echt wel door moeten kunnen tegen AZ..
Dus het wordt heel lastig voor Portugal...

Het zou mooi zijn als we nog wat kunnen inlopen op Frankrijk, die verliezen komend jaar 2 punten op ons. PSG gaat eruit tegen Bayern, Nice heeft gunstig geloot tegen Sheriff... Als die er nou ook snel uitvliegen lopen we wat in hopelijk

Naja ik vind het echt wel een mooie loting hoor, ik ben anders niet zo’n geduldige type en bovendien als ik kijk naar ons budget dan staan we al heel gauw tegenover ‘reuzen’ vanaf dit punt, dus laat maar komen. En bij deze gasten heb ik ook nog wel het idee dat hun prioriteiten wel elders liggen, en dat dan vooral in deze fase van het seizoen. PSV won ook van Arsenal ! Ik ken heus wel Sportings plek, maar als je als ‘grote jongen’ niet full force komt naar Alvalade moet je gewoon uitkijken dat je jezelf niet in de vingers snijdt. Maar goed, ik ben gewoon blij met de affiche, zij dik favoriet én we zullen er misschien nog wel twee spelers mee kwijtraken aan de PL, maar dat was toch al ons lot. Dus bring it on, ik heb er zin in.

Qua coëfficiënten is het wel duidelijk dat het sinds het inbrengen van die laatste Liga, conference, het stuivertje wisselen gaat worden voor Nederland en Portugal om die plek 6. In ‘24 dan zitten wij weer met twee top 4 ploegen in de conference league terwijl Bayern, City en Real dan deze kant opkomen. Maw helemaal top dit mocht als je als topclub uit de grote kleine competities nog enige aspiratie willen hebben in de CL.

Doe gewoon een superleague NBA model ,e basta, dit is nu gewoon BULLSHIT.
 

Forza AZ

Well-known member
Punten 7-9 maart

Paris St. Germain (0,000) uitgeschakeld
Benfica (0,333 + 0,167 bonus)

Feyenoord (0,200)
Sporting Portugal (0,167)

Nice (0,333)
AZ (0,400)

5.Frankrijk 60,664 (+2,764) 1/6 14/29
6.Nederland 57,900 (0,000) 2/5
7.Portugal 55,382 (-2,518) 3/6 16/40

aantal clubs nog actief/totaal aantal clubs
aantal punten dat Nederland op de landen moet inhalen en het maximaal aantal te halen punten
aantal punten dat de landen op Nederland moeten inhalen en het maximaal aantal te halen punten
 

De Wolf

Well-known member
Even kijken naar de concurrentie.
Met uitzondering van Benfica moet iedereen volgende week spelen. Allemaal nog een redelijke kans om door te gaan.

Frankrijk

Nice 1-0 (uit) Sherrif CoL

Nederland
Feyenoord 1-1 (uit) Shakthar EL
AZ (1-2 uit) Lazio CoL

Portugal

Benfica (kwartfinale) CL
Porto 0-1 (uit) CL Inter
Sporting CP 2-2 (Thuis) Arsenal
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Even kijken naar de concurrentie.
Met uitzondering van Benfica moet iedereen volgende week spelen. Allemaal nog een redelijke kans om door te gaan.

Frankrijk

Nice 0-1 (uit) Sherrif CoL

Nederland
Feyenoord 1-1 (uit) Shakthar EL
AZ (1-2 uit) Lazio CoL

Portugal

Benfica (kwartfinale) CL
Porto 0-1 (uit) CL Inter
Sporting CP 2-2 (Thuis) Arsenal
Porto had met 1-0 verloren uit.
 
Bovenaan