Ben benieuwd naar de nieuwe berekening van Forza AZ maar volgens mij staat Nederland nu bijna gelijk met Turkije en vlak achter Oekra?ne. Dit kan nog een leuk jaar worden.
Ben benieuwd naar de nieuwe berekening van Forza AZ maar volgens mij staat Nederland nu bijna gelijk met Turkije en vlak achter Oekra?ne. Dit kan nog een leuk jaar worden.
Heel kort, zonder gras voor de voeten van Forza AZ weg te willen maaien:
9. Oekra?ne 30,700 --> 3 teams in groepsfasen, staat feitelijk 2 punten voor Nederland
De verschillen tussen de plaatsen op de acces lijst;
11:
Kampioen in voorronde, schuift door naar directe plaatsing als de winnaar van de CL zich ook via de competitie plaatst
Nummer 2 in 2e voorronde, schuift door naar 3e voorronde als winnaar EL zich ook via de competitie plaatst
10:
Kampioen direct geplaatst
Nummer 2 in 2e voorronde, schuift door naar 3e voorronde als winnaar EL zich ook via de competitie plaatst
9 (en 8 & 7):
Kampioen direct geplaatst
Nummer 2 in 3e voorronde
Voor de EL is er geen verschil tussen de plaatste 7 t/m 12;
Bekerwinnaar naar groepsfase, 1 team in 2e voorronde, 1 team in 3e voorronde
Pas bij de nummer 6 verandert het aantal Europese plaatsen, dan mogen er 2 teams direct naar de groepsfase CL.
Hoe becijfer je dat? Ik kan30,700 - 30,350 lijkt op het oog een verschil van 0,350....
Daar komt volgens mij nog bij dat Oekra?ne en Turkije volgend jaar meer punten verliezen dan wij toch?
Ziehier dat het best hard gaat als Nederlandse ploegen de kwalificaties wel serieus nemen.
Niveau is er (muv meestal de 5e ploeg) heus wel.
Lang leve de KNVB en de rustpauzes dus!
Hoppak?, plaatsen 8,7 en 6 graag nu erbij.